Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> Fotbolls EM - kommentarer

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

[ 1 ]   2   3  
Author Message
Posted: 2008-06-18 22:56:58

Became a member: 
Forum posts:
Nej det e inte V75.
Men dock... är det mer än jag som känner att man fått en spark i magen...

Lagerbäck - bort
Henke??
Form slår klass precis som i trav... Källström från start!
Zlatan nästan osynlig idag.
Sååå drygt, hittar inget att tända på just nu... En V7a på 100 lax (minst) e väl det enda som kan få ett plåster på hjärte såret...
Reply
Posted: 2008-06-18 23:23:42

Became a member: 
Forum posts:
Källström ända ljuspunkten..
Tycker ingen skugga ska falla över Anders Svensson heller, han har imponerat under turneringen!

Resten va skit idag.. Ljungberg och Zlatan va totalt värdelösa!
Reply
tommie Posted: 2008-06-19 00:06:46
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
Den enda som har varit bra under turneringen är Zlatan. Han har varit överlägset bäst i sverige trots att han spelat halvskadad. Synd att vi inte har någon annan som kan kliva fram när han gör en dålig match. den enda som var godkänd idag va Ljungberg.
Reply
Posted: 2008-06-19 00:21:03

Became a member: 
Forum posts:
aja där ser man hur olikt man ser på saker och ting- tur är väl det! Annars hade man itne haft mycket att diskutera om :P

Håller dock med dig om att Zlatan presterat bra.. Men idag va han totalt värdelös!
Reply
Posted: 2008-06-19 00:34:31

Became a member: 
Forum posts:
nej detta var ett enda stort mörker, inte en enda ros skall delas ut alla var ju totalt viljelösa, sen kan de skylla på att de var trötta från spanienmatchen hur mycket de vill, de köper jag inte de är då fan lika för alla. nej nytt blod i detta landslag, dessa spelare har nog tyvärr spelat ut sin roll i vårat landslag (med några undantag)

nu hoppas jag faktiskt holland eller ryssland tar det, som ju faktiskt ändå är sevärda om man skall vara opatriotisk.
Reply
Posted: 2008-06-19 04:22:46

Became a member: 
Forum posts:
Som väntat, bara att tacka för de saliga överodds som hobbyspelarna ser till att det blir på motståndarlaget jämt och ständigt.

Zlatan har varit riktigt bra.
Källström, att han får så lite speltid är för mig ett stort under. Han är överlägset bäst på det svensk mittfältet.

Ljungberg och Svensson har som vanligt varit dåliga... Rosenberg ska vi inte prata om ens.

Mikael Nilsson gjorde en ruskigt dålig match idag, och Stoor imponerade inte.

Kort och gott: Zlatan och Källström har varit bäst.

Sen är det ju Lagerbäck i ett nötskal, det offensiva bytet kom väl aningen för sent, i typ 80:onde minuten... Måste man göra två mål bör man AGERA lite kvickare än så.

För övrigt... mitt spel på att Holland tar hem allt till 13 ggr är ju inte helt iskallt i alla fall
Reply
hogan Posted: 2008-06-19 06:42:27

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Letade febrilt för att hitta så högt odds på Ryssarna som möjligt innan matchen, har förstått förlust i flera dagar....de har sett trötta o slitna ut hela turneringen...man såg mot Spanien hur de gick på knäna och hur lite framåt Sverige har presterat....den nya snabba fotbollen som är inne i Europa nu, är Sverige flera mil ifrån...det finns några "kanske" att bygga på.

Det är Chippen, Erik Edman, formstark Zlatan, kungen på mitten som saknats stort är Tobias Linderoth, sen kan jag inte komma på fler, de flesta såg ut som trötta köttbullar och som skulle behöva träna bort ett gäng kilon.....ja, kanske inte Ljungberg då som har snabbheten men kämpa o slet i sin ensamhet igår....han skulle möjligen vara en bra inhoppare i framtida laget. Sverige var inte ens tvåa på bollen igår, det var pinsamt.....och det värsta var att jag visste det innan.
Reply
hogan Posted: 2008-06-19 08:37:49

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Glömde Sebastian Larsson som kan vara med i ett nytt bygge, kanske kan Kim Källström ev. vara med också......Kanske dags för Lagerbäck att gå nu, han fixar alltid så Sverige kommer med, men sen händer inget mer...Han är för feg och satsar på gamla säkra kort, när de verkligen hade behövt nya pigga ben ....kunde ha slängt in alla som vilat på bänken ju.

Heja Holland som spelar den nya snabba härliga anfallsfotbollen, där har vi mycket att lära ifrån, ryssarna spelade också snabbt, det måste gåundan när man ställer om och inte stanna upp och sega, och tappa boll, och köra långbollar på Zlatan som vi gjorde igår, det funkar inte.....PINSAMT!!
Reply
SHasth Posted: 2008-06-19 09:39:22
221
Stall Chanslös
Mantorp

Became a member: 2008-03-31
Forum posts: 407
Spanien vinner allt

Och Sverige är inte bättre än så här.
Reply
Posted: 2008-06-19 09:42:44

Became a member: 
Forum posts:
Spanien - Tyskland i finalen och väl där vinner Spanien med 2-1
Reply
Posted: 2008-06-19 10:04:04

Became a member: 
Forum posts:
Jag kan faktiskt inte se hur någon av Tyskland eller Spanien skall klå Holland som ser ruggigt starka ut, längesen man såg ett så sammansvetsat & bra lag.

God tur
Reply
Posted: 2008-06-19 10:10:30

Became a member: 
Forum posts:
Jo absolut ser dem vassa ut!
Men nästan aldrig hänt vad jag vet nu under modern tid att ett lag som spelar så fantastiskt håller det spelet turneringen ut...
Reply
Posted: 2008-06-19 11:02:55
221
Stall Chanslös
Mantorp

Became a member: 
Forum posts:
Dom är taktiskt skickliga också, senast spelade dom med B-laget & sparade A-laget vilket är mycket smart.

God tur
Reply
Posted: 2008-06-19 11:09:10 Edited(1): 2008-06-19 11:09:25

Became a member: 
Forum posts:
Men de gjorde Spanien, Kroatien också..
Reply
Posted: 2008-06-19 11:33:41
221
Stall Chanslös
Mantorp

Became a member: 
Forum posts:
Jo men dom har ju inte sett lika bra ut. Holland är ruggiga i år det är mitt intryck iallafall & jag tror dom håller hela vägen.

God tur
Reply
Posted: 2008-06-19 11:37:46

Became a member: 
Forum posts:
Återstår att se
Reply
tommie Posted: 2008-06-19 11:47:40
223
Benny
Eskilstuna

Om Portugal slår Tyskland ikväll så tror jag dom tar guldet. Härligt att se så många individuellt skickliga spelare där alla kan kliva fram och avgöra!
Reply
Posted: 2008-06-19 14:20:27 Edited(1): 2008-06-19 14:22:04 Answer to: "Letade febrilt för att hitta så högt odds på Ryssarna som möjligt inna"

Became a member: 
Forum posts:
Där sa du det Hogan... Den "nya" fotbollen...
skit i vem som presterade eller ej... Vi måste FET-röra om i grytan !!!

Alla håller varandra om ryggen i den svenska organisationen (lagrell och company).
Jag blir faen inte förvånad om nästa förbundskapten blir U21´s nuvarande förbundskapten Jörgen Lennartsson. Alla i den svenska fotbolls organisationen kommer alla från "samma gamla skola" - dom har dock missat det som alla de framgångsrika lagen har i detta EM. Det vill säga den gamla "klyschan" att "anfall är bästa försvar" - vi ser att dom lagen som vill och försöker skapa framåt, går längst. Ja men va faen DUUUUHH, no shit!!
Nej eftersom vi nog inte kan få hit Guus Hiddink, jag menar hur skulle det se ut (själv-ironi mot oss svenskar) så kanske vi kan RÖSTA in kunnigt folk till den svenska fotbolls styrelsen. Jag gillar t ex Sladjan, andra har kanske andra personliga fotbolls-kunniga favoriter, som till exempel:
ex-fotbolls spelare, krönikörer, proffs-gamblers, vad som helst, vi (svenska folket) borde få rösta in dom i styrelsen, sen kan dom i sin tur utse förbundskapten.
Tycker ni jag e knäpp??
...eller ska vi göra som dom gör i lite mer "hetlevrade" kulturer, där störtar dom diktatorer- hehe, men sånt gör vi inte i Sverige...självklart!!
men man kan ju störta med ORDETS makt jue.

Jag tror det blir Holland-Portugal i finalen !!! Där vinner di-brandgula
Reply
tommie Posted: 2008-06-19 14:31:00
223
Benny
Eskilstuna

En sak som jag tycker är lite konstigt är att inte Svenska fotbollsförbundet har gjort allt för att få Svennis till svenska landslget... En av världens bästa tränare är svensk och det verkar inte som att dom gjort nånting för att få honom till sverige... Tror att han skulle tycka att det var en ära att vara tränare för sverige och han tänker fotboll internationellt. Tror inte pengarna hade varit något problem heller eftersom han nog har så han klarar sig.. Vad tycker ni andra om detta?
Reply
Posted: 2008-06-19 15:49:05

Became a member: 
Forum posts:
Ingen mer tråkig svensk tränare.
In med en utländsk förbannad och grinig coach.
Reply
[ 1 ]   2   3