Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> A new frenzy! (Random "shothousery"...

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]   2  
Author Message
montana Posted: 2025-12-13 21:15:38

Became a member: 2008-11-13
Forum posts: 269
Folk undrar nog om den aktiva omröstningen som finns inne i spelet just nu är något som kommer stå till beslutsgrund i någon framtida förändring.
Denna gången ställdes ju ändå frågan som en fråga - med frågetecken och allt.
Dock saknades: "Slut X/X" så denna omröstning kan väl ligga för all framtid utan någon nytta.
Eller har omröstningsansvarig diskuterat detta i sin hemliga lina till admin?
Är någon förändring på G?
Högst oklart!... och dåligt roddat (som vanligt).
Någon som vet något?
Någon som vet varför röstningsalternativet '35 år' inte ens var med som alternativ trots att flera uttryckt den önskan på forumet tidigare? (En markering mot dessa?)

Vidare:
Känns det rimligt att INTE använda sin skribentstatus över TZ-news kring just TZ-news?
Inför spelschemat för nästa etapp har man dyngat/okynnesströsslat in lopp med sammanlagda prispengar på över 10 miljoner kronor att köra om! 10 miljoner!!!
Vill folk här ens detta?
Visst, nyheter och förändringar i all ära...
Men fan 10 jävla miljoner! Vad gör inte det med spelbalansen!!!???
TZ-news... News... Nyheter...
Här fulciterar vi PM. DM. Personliga meddelanden. Direktmeddelanden...
Heja! Hurra!
Några spelförändrande nyheter publiceras ivf ogärna i TZ-news!
Fucking WOW! XD

Och...
Undra hur det går med att få tillbaka historiska stall och historiska hästar i topplistorna/ranking? Så som folk uttryckte önskan kring.
Jobbas nog hårt där från vissas håll. Från de som skiter i alla andra och bara vill synas - bli sedd och få sin egen ofelbara förträfflighet understruken.

XD
Reply
montana Posted: 2025-12-13 21:25:44

Samt...
Jävligt skön och seriös stil att vara kuskredigeringsansvarig och köra stilen att:
- redigera/editera kuskar
- lägga till kuskar
- plocka bort kuskar
UTAN att redogöra för andra spelare kring sådana beslut/förändringar.

Mest coola beteende är nog ändå till sist:
Hur onämnd inte ens svarar på en sådan profilerad spelare som Cherrys frågor/ifrågasättande... om jag nu inte bara själv skall understryka hur missnöjd jag är med alla slentrianlögner och fullkomliga bullshit från den sämste (den sämste och det sämsta som skett zonen)!
Reply
hampusenglund90 Posted: 2025-12-13 21:56:19 Answer to: "Samt... Jävligt skön och seriös stil att vara kuskredigeringsansvarig o"

Became a member: 2015-05-15
Forum posts: 681
1: Det är admin som gjort frågan.
2: Jag har meddelat alla nya lopp i forumet och det finns med i sässongsschemat. Så är man läskunnig så vet man allt.
3: Har inte fixat något med kuskars redigering mer än att jag pensionerade de som jag vet ej kör längre och att jag lagt tillbaka Johnny Takter eftersom han kör igen.
4: Jag har svarat på allt. Sen att inte alla köper mina svar eller att svaren ej är som man vill är inget jag kan ta ansvar över.
Reply
montana Posted: 2025-12-13 22:02:13

Vore det inte cool/lämpligt att lägga till massa nya lopp och prispengar nu så att någon av zonens skjutare övertar tronen från zonens bästa hästar (mest insprunget).

Rubba balansen lite totalt där och göra aningslösa radikala förändringar.

I min värld vore det cool om någon dåre sitter här själv och tokanmäler som en galning för att hamna överst i totalen och vinna etapper gång på gång på gång.
Andra har ju fel som inte har adhd/damp och har accepterat zonens tempo och gång.

Kan vi liksom förändra allt och att det går ut på att anmäla till över 300 lopp varje etapp?

Lite... istället för att anpassa sig... Anpassa allt efter "mig".
MIG MIG MIG! JAG! JAG! JAG!
Skit i alla andra och allt zonen varit!

Vid pärleporten kommer Jagjajagjagjag-JAG erkännas - om det inte sker på dagis redan på måndag dvs.

XD XD XD XD XD XD XD
Reply
montana Posted: 2025-12-13 22:09:43 Answer to: "1: Det är admin som gjort frågan. 2: Jag har meddelat alla nya lopp i f"

1. Vilken frågan? Vad snackar du om? Vad försöker du legitimera?

2. Alla läser inte forumet! Varför använder du inte din kanal TZ-news som är till för det samt att påminna folk i avelstider?! De allra flesta som spelar spelet skiter i forumet! Fattar du inte?
Varför är du teflonbeklädd och allt ska rinna av dig och bortförklaras istället för att FATTA och svara normalt?!

3. Jo det har du! Du lägger dill och plockar bort utan att redogöra för detta och även här hade du kunnat använda TZ-news istället för töntiga intervjuer där du hånar mig och kastar skit på mig i ett forum jag inte ens kan svara på!
Jag ställer upp på en intervju med någon annan tz-news-skribent. Let's go!!!!
Lögnare!!! Sluta ljug!!!

4. Nej det gjorde du inte. Vad fan är det för fel på din världsbild? Allt är helt skevt och förvrängt! Ska vi gå tillbaka till den tråden och så SKA du svara?!
Vad fan får dig att tro att just DU är så mycket vitalare än andra spelare här? Folk som hängt här i typ 20 år plutten!
Reply
hampusenglund90 Posted: 2025-12-13 22:11:08 Edited(1): 2025-12-13 22:18:43 Answer to: "Vore det inte cool/lämpligt att lägga till massa nya lopp och prispengar "

Ja för en och samma häst kan ju anmälas till alla lopp? Svar NEJ.
Du får det att låta som att jag är den ända som kan anmäla till de nya loppen vilket ej är fallet. Alla nya lopp är lika tillgängliga för alla som har poäng för att starta.

Visste ej det fanns en regel på hur mycket man fick anmäla? När Hakmod vann så låg han en bra bit över 300 starter ingen som påpekade något om det. Då var du snarare väldigt nöjd att han besegra mig istället.

Men som jag sagt tidigare. För att lägga ned så engagerar du dig väldigt mycket.
Men det är väl helg drickat som slagit till igen.

Du kan skriva 500 sådana här inlägg om det får dig att känna dig som en bättre människa.
Reply
hampusenglund90 Posted: 2025-12-13 22:14:16

Nej jag tänker inte sjunka till din nivå.
Fortsätt du med dina inlägg om hur dålig jag är och hur dåligt allt är när jag gör saker. Mår du bra av det så varsågod.

PS: Jag citerade exakt det du skrivit vilket det finns bevis på.
Reply
montana Posted: 2025-12-13 22:22:07

1. Vilken frågan? Vad snackar du om? Vad försöker du legitimera?

2. Alla läser inte forumet! Varför använder du inte din kanal TZ-news som är till för det samt att påminna folk i avelstider?! De allra flesta som spelar spelet skiter i forumet! Fattar du inte?
Varför är du teflonbeklädd och allt ska rinna av dig och bortförklaras istället för att FATTA och svara normalt?!

3. Jo det har du! Du lägger dill och plockar bort utan att redogöra för detta och även här hade du kunnat använda TZ-news istället för töntiga intervjuer där du hånar mig och kastar skit på mig i ett forum jag inte ens kan svara på!
Jag ställer upp på en intervju med någon annan tz-news-skribent. Let's go!!!!
Lögnare!!! Sluta ljug!!!

4. Nej det gjorde du inte. Vad fan är det för fel på din världsbild? Allt är helt skevt och förvrängt! Ska vi gå tillbaka till den tråden och så SKA du svara?!
Vad fan får dig att tro att just DU är så mycket vitalare än andra spelare här? Folk som hängt här i typ 20 år

Ingenting lyckades du svara på! Ingenting!
Reply
hampusenglund90 Posted: 2025-12-13 22:26:22 Answer to: "1. Vilken frågan? Vad snackar du om? Vad försöker du legitimera? 2. A"

Japp jag håller helt med dig. Så kan vi lägga ned denna diskussion nu.
Reply
montana Posted: 2025-12-13 22:42:50

Ja för en och samma häst kan ju anmälas till alla lopp? Svar NEJ. Du får det att låta som att jag är den ända som kan anmäla till de nya loppen vilket ej är fallet. Alla nya lopp är lika tillgängliga för alla som har poäng för att starta.

Har jag sagt eller hävdat det eller är detta din vanliga undanmanöver från själva frågan/diskussionen och vad som är i fokus när jag ifrågasätter dig och ditt myglande?
"Svar NEJ" såsom om du kommer med fakta här och då har jag inte ens påstått det påståendet du själv drog upp och själv svarade "Svar NEJ" på. Wow! Impressive!
Hur får jag det att låta som att du är den enda som kan anmäla till nya lopp och diametralt och totalt nya förutsättningar när andra "hjältehästar" i topplistan totalt sett är pensionerade sedan länge?
Fan är du dum på riktigt eller fattar du inte vad folk tycker är skev t med en sån här sak?
Du ger ditt sto mycket enklare förutsättningar att bli vinstrikast någonsin kontra vilka regler som gällde för andra bakåt i tiden.
Och du tvekar inte en sekund på att rubba allt totalt med historik och spelbalans.
Återigen svarar du inte!

Myglare!

Visste ej det fanns en regel på hur mycket man fick anmäla? När Hakmod vann så låg han en bra bit över 300 starter ingen som påpekade något om det. Då var du snarare väldigt nöjd att han besegra mig istället.

Då du ju bevisat är trögfattad och detta var något du låtsades om att inte ens se eller än mindre bemöta. Som Cherry var inne på: Ska zonen gå ut på vem som anmäler mest och inte bäst?
Klart jag sållar mig till Cherry-gänget.
Men hur jag tycker är obetydligt. Precis lika obetydligt som du gör det när du inte ens bemödar dig att ljuga ihop någon skit att svara Cherry.
Fattar du inte ens själv att du vinner denna etappen med typ 4-5 miljoner marginal för att ingen pallar vara så sjukt besatt av att anmäla låtsashästar till låtsaslopp i ett låtsasspel som du gör 24/7.
Borde då inte förändringar som genomförs på zonen snarare sikta på att locka tillbaka toppstall med 15-ish hästar i stallet och rimligt engagemang - än att dunka in 20 nya lopp och 10 nya miljoner i prispengar bar för att någon jävla mongonörd som gör allt för att få sin bekräftelse och tillfredsställelse?
Hur fan tänker du?!

Men som jag sagt tidigare. För att lägga ned så engagerar du dig väldigt mycket. Men det är väl helg drickat som slagit till igen.

Vad har mitt engagemang på forumet att göra med att jag inte vara någon del av ditt spel och ditt fixande och trixande här på något som engagerat folk sedan 2009. Långt innan du kom och förstörde och började tro att du är viktig på något sätt?
Så... om jag druckit och så om det är helg... Vet ändå att det stavas "helgdrickat". XD

Du besvarar verkligen aldrig något som ifrågasätts.

Du kan skriva 500 sådana här inlägg om det får dig att känna dig som en bättre människa.

Vilka inlägg? Vilken typ ska jag skriva 500 av? Så som de 500 jag skrivit som du inte fattat?
Har inget med min personliga skattning eller bedömning av mig själv att göra.
Lägger inget personligt lyckande eller misslyckande som grund i någon bedömning kring vem jag är och vad jag är stolt eller missnöjd med på ett personligt plan i verkliga livet - TILL SKILLNAD FRÅN DIG.
Reply
hampusenglund90 Posted: 2025-12-13 23:16:12 Answer to: "Ja för en och samma häst kan ju anmälas till alla lopp? Svar NEJ."

Reply
montana Posted: 2025-12-13 23:34:17

Mm... exakt. Du hade inga svar och pallade inte ljuga ihop mer BS.
Reply
hampusenglund90 Posted: 2025-12-13 23:42:04 Answer to: "Mm... exakt. Du hade inga svar och pallade inte ljuga ihop mer BS."

Jag orkar ej med att svara på dina frågor som du ställer om och om igen och oftast på helgerna.
Så ha trevligt med det du gör istället för att trakassera folk.
Vill du mig något kan du ta det i privatmeddelande.
Jag tänker ej besvara mer angående lopp osv då detta redan är gjort även om alla ej köper svaren.
Reply
montana Posted: 2025-12-13 23:48:34

Gå och lägg dig och sov då om du är trött.
Och så tar du dig tid att bemöta mina frågor ocgh min kritik imorgon då istället för att larva bort det.

Finns minimalt med "trakasserier" kontra verkliga frågor och ifrågasättande och legitima aningar som du bemöter med dynga!

Nej, du har inte redan besvarat något.
Du sattes på pottkanten - och du trillade ner!
Du fick frågor du inte ens förmår ljuga bort med ditt vanliga blaja!
Reply
hampusenglund90 Posted: 2025-12-14 00:00:12 Answer to: "Gå och lägg dig och sov då om du är trött. Och så tar du dig tid att"

Reply
montana Posted: 2025-12-14 00:40:45

Samma svar som i andra tråden.

Vet inte vad han ska svara när han blir avslöjad och ställd mot väggen så då låtsas han vara en rolig snubbe eller något.
Reply
hampusenglund90 Posted: 2025-12-14 00:47:34 Answer to: "Samma svar som i andra tråden. Vet inte vad han ska svara när han blir"

Reply
montana Posted: 2025-12-14 00:49:15

Så ha trevligt med det du gör istället för att trakassera folk.

När någon med makt blir ifrågasatt.
Reply
hampusenglund90 Posted: 2025-12-14 01:16:12 Answer to: "Så ha trevligt med det du gör istället för att trakassera folk.["

Nej när någon tröttnar på att samma person maler på om och om igen.
Får han ej sen de svaren han vill ha så kör han några vändor till.

Jag har svarat om loppen.
Jag har svarat om kuskarna.
Jag har svarat om TZ-News (är ej upp till dig att avgöra vilken kanal jag använder)
Jag har svarat om ditt påstående att jag roffar åt mig (vilket ej stämmer)

Vi har haft ungefär likande diskussion för några veckor sedan.
Sen helt random drar du igång med samma igen.
Tar upp en omröstning som jag inte ens ligger bakom.
Anklagar mig för att ljuga sen när bevis kommer så drar du igång med något annat.

Märker du ej själv hur patetisk du är på det sätt du håller på.

Avveckla du ditt stall som du sagt i några veckor nu så sköter jag det uttag tagit på mig.
Men jag lägger ej ned mer tid på att svara på frågor jag indirekt redan svarat på.
Reply
montana Posted: 2025-12-14 02:53:39

Hur många gånger är det nu som du misslyckats med att svara på raka enkla frågor ch försöker vända det emot mig?
Skrattretande hur du vägrar ta till dig och alltid skyller ifrån dig samt bortförklarar dig?

Du tar inte ansvar för något i livet mer än mandelbiskviutdelningen vid nyponsoppemellisen på dagis eller?
Reply
[ 1 ]   2