[ 1
]
2
3
|
Travzonen
|
Posted: 2011-02-21 07:00:04
|
|
V75-4 | Klass II, försök 4. 1:A PRIS 100 000 kr 2140 A 1. THIERRY HENRY Ohlsson Ulf 2. ZUMMER NICE Eriksson Leif 3. ALOE VERA Pedersen Fredrik 4. SAILING CHIP Andersson Mikael M 5. SPIRIT OF LIFE Osterling Susanne H 6. ZIDANE HORNLINE Norberg Jan 7. ZADAR Pettersson Tomas 8. FRANCAIS DU GULL Lindegren Erik 9. HIGHWAY TO HELL Eriksson Ulf 10. VALIOSO Kontio Jorma 11. ZAC SPARROW Adielsson Erik 12. MARKUS KLIPP Lennartsson Per
Turordning: 5-10-3-6-8-12-2-7-4-1-11-9
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-21 11:43:33
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, SAILING CHIP
S 1, THIERRY HENRY
|
Här spetsar nr1 (knappt före nr4) och släpper inte.
Spikförslag... annars många bakom 3,4 på spåren
5 och 8 luringar
För dyrt med gardering, blir nog chansspik på Ohlsson ändå.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-21 15:30:22
|
Became a member:
Forum posts:
|
här tar vi alla
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-21 21:49:30
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, FRANCAIS DU GULL
S 8, FRANCAIS DU GULL
|
5 Spirit Of Life trivs verkligen på bergsåker, fått tumme upp från flera håll på hästen..
jag var själv inne på 1,3,5,7,9,11.. hmm alla ojämna kan funka.. en rikgit 50/50 chans !
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-22 11:06:33
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, FRANCAIS DU GULL
|
Francais måste med, kanske tom en chans spik i det här gänget.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-02-22 12:43:49
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 8, FRANCAIS DU GULL
|
Urch.. Ingen aning. Vad är detta för hästar?
Känner igen Aloe Vera typ..
Blir en bunt streck
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-22 21:01:05
|
Became a member:
Forum posts:
|
Finns nog bara 1 häst på banan här, omgångens bästa spik.
Frågan är snarare med hur många längder han vinner med 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-02-22 21:59:54 Edited(2): 2011-02-22 22:02:10  Finns nog bara 1 häst på banan här, omgångens bästa spik.
Frågan är snarare med hur många längder han vinner med 
Answer to: "Finns nog bara 1 häst på banan här, omgångens bä"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 8, FRANCAIS DU GULL
|
Vad vill du med den typen av inlägg? Jag förstår inte..
Vem menar du? Vill du ha frågan? Eller vill du inte avslöja det men ändå antyda att du visste?
Eller är jag pinsam som inte fattar vem denna självklara spik är eller?
Inget illa menat men jag undrar verkligen..
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2011-02-22 22:12:26
 Vad vill du med den typen av inlägg? Jag förstår inte..
Vem menar du? Vill du ha frågan? Eller vill du inte avslöja det men ändå antyda att du visste?
Eller är jag pinsam som inte fattar vem denna självklara spik är eller?
Inget illa menat men jag undrar verkligen..
Answer to: "Vad vill du med den typen av inlägg? Jag förstår inte..
Ve"
|
|
|
Posted: 2011-02-23 10:05:33
|
Became a member:
Forum posts:
|
Som jag ser det efter att ha kollat igenom samtliga hästar så är helt klart Spirit of life värsta motbudet om min spik galopperar, är sjuk eller får 3.e spår hela loppet.
Spirit of life har verkligen tänt till senaste tiden och insatsen på solvalla var riktigt bra.
Men att Franacais du gull förlorar detta vid sunda vätskor och slipper 3.e spår loppet igenom, det tror jag inte på förren jag fått se det. Han var bara en barnunge förra året, sprang trots det kanontider mot hästar av en helt annan kaliber av detta. Besitter väldigt bra egenskaper för en bra tävlingshäst och vill det sig rätt i år så klättrar denna långt upp i klasserna.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-23 16:55:56  Som jag ser det efter att ha kollat igenom samtliga hästar så är helt klart Spirit of life värsta motbudet om min spik galopperar, är sjuk eller får 3.e spår hela loppet.
Spirit of life har verkligen tänt till senaste tiden och insatsen på solvalla var riktigt bra.
Men att Franacais du gull förlorar detta vid sunda vätskor och slipper 3.e spår loppet igenom, det tror jag inte på förren jag fått se det. Han var bara en barnunge förra året, sprang trots det kanontider mot hästar av en helt annan kaliber av detta. Besitter väldigt bra egenskaper för en bra tävlingshäst och vill det sig rätt i år så klättrar denna långt upp i klasserna.
Answer to: "Som jag ser det efter att ha kollat igenom samtliga hästar så &a"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, FRANCAIS DU GULL
|
Kan bara instämma och att dömma av snacket här i tråden så har inte ens de inbitna traventusiasterna riktig koll på honom. Gick i femtusenkronorslopp senast för att inte gå ur klassen här. Har skött sig i aktionen senaste starterna också. Allt under 75% på honom i streck är guld i spelvärde. FdG var "bara" 15 meter efter One Too Many i mål i kriteriekvalet förra året, som höll hyggligt från dödens i E3 uppsamlingen och endast var en längd bakom Ypsilon Boko när de möttes 6e oktober.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-23 23:04:45
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, HIGHWAY TO HELL
|
Är mycket snabb från start och blir att räkna med här 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-24 17:26:14
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, FRANCAIS DU GULL
S 8, FRANCAIS DU GULL
|
Jag har ångrat mig, ryggar V75guiden!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-24 20:40:25
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, FRANCAIS DU GULL
|
A-häst på skriket Francais Du Gull som även gynnas av en strykning nu. Kanske spik ändå? Annars resten bakom.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-24 22:24:23
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, FRANCAIS DU GULL
|
V75-4: Klass II, 2140 Auto
Francais Gull har bra chans trots läget, och kan krossa allt. Bakom är det öppet.
8 Francais du Gull hade ingen tur i spårlottningen, men ställer inte spåret till det allt för mycket, så kan han krossa allt. Han har gått bra från dåliga spår förut, står för klassen i loppet och tål ett offensivt upplägg. I årsdebuten som visserligen var ett billigt lopp var han fullständigt överlägsen. Lopp i kroppen nu.
5 Spirit Of Life är en av flera som kan vinna om det strular för favoriten. Han har varit riktigt bra i vinter, och på de senaste fyra starterna har det blivit tre segrar. Senast vann han enkelt från ledningen. Allround.
3 Aloe Vera är snabb ut och kan spetsa. Hon är dessutom härdad på V75. Senast var hon dock inte som bäst efter en snäll resa. Skulle hon ta hand om täten, så kan hon leda länge.
4 Sailing Chip är osäker men fartfylld och kan öppna även han. Formen är bra för dagen, och senast satt han fast med gott om sparade krafter. Vid vinsten gången innan vann han efter en rejäl slutrepa.
12 Markus Klipp har höjt sig ett snäpp hos Lennartsson, och var positiv som trea bakom bra hästar i söndags. Fyraåringen har kapacitet för att segerstrida, men behöver tur från spår tolv.
10 Valioso har toppform och är stark och rejäl. Senast vann han enkelt från ledningen i tufft tempo. Gången innan spurtade han bra som tvåa. Nu är det hårdare emot och svårt läge, men med tempo på loppet kan han sluta i den främre träffen.
9 Highway To Hell vann från dödens i lågt tempo i ett lunchlopp senast, och avgjorde då på ett bra sätt. Med rätt resa kan det bli en framskjuten placering.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-25 00:23:39
|
Became a member:
Forum posts:
|
givet ta alla hästarna här om de ska bli nån utdelning, dessutom är det korrekt speltekniskt på alla sätt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-25 08:59:22 Edited(1): 2011-02-25 10:22:20  givet ta alla hästarna här om de ska bli nån utdelning, dessutom är det korrekt speltekniskt på alla sätt.
Answer to: "givet ta alla hästarna här om de ska bli nån utdelning, des"
|
Became a member:
Forum posts:
|
nämn 1 orsak tll varför det är bäst att helgardera detta och inte något av de andra 6 loppen, rent "speltekniskt".......
en straffspark är en straffspark, onödigt att gardera. Hoppas istället på att de skräller i något av de andra 6 loppen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-25 13:29:28  nämn 1 orsak tll varför det är bäst att helgardera detta och inte något av de andra 6 loppen, rent "speltekniskt".......
en straffspark är en straffspark, onödigt att gardera. Hoppas istället på att de skräller i något av de andra 6 loppen.
Answer to: "nämn 1 orsak tll varför det är bäst att helgardera dett"
|
Became a member:
Forum posts:
|
kan tro du nyss har börjat spela trav folke.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-25 13:36:48  kan tro du nyss har börjat spela trav folke.
Answer to: "kan tro du nyss har börjat spela trav folke."
|
Became a member:
Forum posts:
|
som vanligt snackar du mycket men kan sällan komma med något konkret i sammanhanget.
Jag ställer frågan som den oerfarna spelare jag är, varför kan du inte svara? Varför är det just bäst att helgardera detta loppet och inte något annat? rent "speltekniskt"......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-25 14:08:13 Edited(2): 2011-02-25 15:15:23  som vanligt snackar du mycket men kan sällan komma med något konkret i sammanhanget.
Jag ställer frågan som den oerfarna spelare jag är, varför kan du inte svara? Varför är det just bäst att helgardera detta loppet och inte något annat? rent "speltekniskt"......
Answer to: "som vanligt snackar du mycket men kan sällan komma med något kon"
|
Became a member:
Forum posts:
|
sällan komma med något konkret?
vem snackar mkt?
du är så förutsägbar att när jag skriver vad jag gjorde hade jag redna räknat med att få exakt detta inlägget av dig.
för det första är det lägsta klassen på v75, vilket allt vet att det är där det skräller mest och det största skerällarna kommer.
För det andra är det princip ostreckat på alla hästar utan 3 i loppet.
För det 3d har favoriten spår 8 bakom bilen
för det 4d så är det inget så kallat blufflopp med start-maska maska -slut lopp.
för det 5t så komemr favorit få en mkt tung resa och göra allt jobb själv
för det 6t så kör Erik Lindegren, vet inte hans exakta v75 statistik sista 12 månaderna men den tillhör nog inte de bästa
för det 7d är det bara idiotiskt spika
EDITERAT av moderator
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
|