Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Lördagslopp

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]   2   3  
Author Message
Posted: 2010-02-03 09:13:33

Became a member: 
Forum posts:
Var finns de, känns tyvärr som en här sidan så sakteliga håller på att dö
Reply
JontePuma Posted: 2010-02-04 22:40:43 Answer to: "Var finns de, känns tyvärr som en här sidan så sakteli"

Became a member: 2008-07-12
Forum posts: 605
NU är loppen inlagda?!?!? och inga är uttagna naturligtvis.

Ser ut o bli 8 hästars finaler...
Reply
Posted: 2010-02-05 16:50:59

Became a member: 
Forum posts:
hade sparat Galant Hoff till dessa V75-lopp. och klart som fan att det börjar skita sig då!!! så dåligt är det. nu tappar han form då jag inte var hemma och kunde anmäla till provlopp och så får jag vänta 2 veckor till på att han kan starta med full form. hur svårt kan det vara att fixa så att loppen kommer in av sig självt varje lördag?

vinner inte mitt SUPERFINA treåriga sto ikväll så är det nog fan dags att lägga ner. Förlorade t ex i debuten mot en med 2.5 i medel trots att jag hade en kuskform på 9.
Reply
hogan Posted: 2010-02-05 17:58:22 Answer to: "hade sparat Galant Hoff till dessa V75-lopp. och klart som fan att det b&ou"

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Hurru gnällis....lka för alla och t.o.m IRL så skräller det i loppen, det är tjusningen....så tat lugnt, din seger kommer nog.
Reply
Mancher Posted: 2010-02-05 18:24:06 Edited(1): 2010-02-05 18:24:14 Answer to: "hade sparat Galant Hoff till dessa V75-lopp. och klart som fan att det b&ou"
458
YOLO Stables
Jägersro

Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264

hade sparat Galant Hoff till dessa V75-lopp. och klart som fan att det börjar skita sig då!!! så dåligt är det. nu tappar han form då jag inte var hemma och kunde anmäla till provlopp och så får jag vänta 2 veckor till på att han kan starta med full form. hur svårt kan det vara att fixa så att loppen kommer in av sig självt varje lördag?

vinner inte mitt SUPERFINA treåriga sto ikväll så är det nog fan dags att lägga ner. Förlorade t ex i debuten mot en med 2.5 i medel trots att jag hade en kuskform på 9.

Hur kul hade det varit om den bästa hästen vann varje gång? Du tror att dina lusar är helt överlägsna oavsett vilket lopp du ställer upp i. Dags att inse att det inte stämmer kanske?
Reply
Posted: 2010-02-05 18:55:40 Answer to: "hade sparat Galant Hoff till dessa V75-lopp. och klart som fan att d"

Became a member: 
Forum posts:

Du tror att dina lusar är helt överlägsna oavsett vilket lopp du ställer upp i

Lusar?

nu har jag bara klagat på min treårng med värdena 3-9-6-3 på de blåa. Kallar du det för lus så okej.
Reply
Soberano Posted: 2010-02-05 19:46:09 Answer to: "Du tror att dina lusar är helt överlägsna oavsett vil"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Är hon till salu nu då? Så länge inte min med 22 i snabbhet ens kan ta pengar i ett halvklent grupp 1 lopp så blir inte jag iaf förvånad.....
Reply
Mancher Posted: 2010-02-05 19:53:10 Answer to: "Du tror att dina lusar är helt överlägsna oavsett vil"
458
YOLO Stables
Jägersro

Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264

[quote]Du tror att dina lusar är helt överlägsna oavsett vilket lopp du ställer upp i

Lusar?

nu har jag bara klagat på min treårng med värdena 3-9-6-3 på de blåa. Kallar du det för lus så okej.[/quote]

Har väl gång på gång visat sig att det som spelar in mest är hästens moral, sen kvittar det nästan som Soberano säger, om man så har en häst med 4 i snabbhet eller 25.
Reply
Posted: 2010-02-05 21:28:49 Answer to: "Är hon till salu nu då? Så länge inte min med 22 i sn"

Became a member: 
Forum posts:
Nej jag säljer inte henne. har inge behov av pengar så jag kan lika gärna träna upp henne till snygga siffror och se hur långt det bär.

22 i snabbhet ! tufft. jag trodde ingen hade kommit över 20 än.
Reply
hogan Posted: 2010-02-05 22:29:22 Answer to: "Nej jag säljer inte henne. har inge behov av pengar så jag kan l"

Kolla min Latin Dreams värden.....3-5-2-3 och ändå slagit flera namnkunniga hästar och hade den inte galopperat en gång med segern nära så hade den haft på 6 starter 4 segrar och fina 150p, och dom värdena är ju inget att hurra för, men vinnarskallen finns där, pappan är Great Horsetail och den är lillebror till fjolårets hambovinnare, så han har ju att brås på....seger på söndag och vips kan han också bli aktuell för hambot.

Och Lugdunum....din tyska fick stryk av mitt sto under januari......o hon har bara 2-5-1-2 i värden Kikks Boko och ett medel på 2.6 men hennes pappa heter.........just det Great Horsetail som bevisligen gett mina avkommor vinnarskallar iaf......klart, jag vill inte ta ifrån morsorna ngt men jag ser en röd tråd eller gemensam nämnare på alla.
Så sluta stirra er blinda på värdena.....de måste veta var mållinjen ligger också.
Reply
Posted: 2010-02-05 22:54:05 Edited(4): 2010-02-05 22:57:51

Became a member: 
Forum posts:

Så sluta stirra er blinda på värdena.....de måste veta var mållinjen ligger också.

Visst är det så Hogan, men då blir det ju lika fullt uppenbart att något blir snedsynkat mellan spelmotorn och hela spelidén !

1) Om nu 7.0-hästar får stryk av en 3.0/4.0-hästar gång på gång, så betyder det att även om skallen betyder så mycket i loppmotorn, så kan vi ju i så fall lika lägga ner att försöka träna upp hästar till bra värden. (det är tydligen inte poängen med spelet då...)

2) Alltså ingen belöning för de som vill jobba lite långsiktigt o träna upp ett eget bra stall.. ...då är alltså består av det roliga lite lopp med en loppmotorn Mr Lucky ...Tjoho !

Ledsen Hogan...men jag har svårt att se charmen !
Tycker man att det är en kickatt leta vinnarskallar på kameler så , fine by me ! Jag tycker den förklaringen funkade i Beta-läget när vi ville va snälla mot Mr E...

Fast egentligen har jag tröttnar på att dra det här...Jag spelade mest bara för jag hoppas på en bättre loppmotor, när Eriksson fick lite tid. (han har snackat om att det var på gång för ett bra tag sedan)
men...Eriksson syns ju inte till så...Nu börjar man ju seriöst fundera på om spelet ändå självdör, så då är det väl inte ens nåt värt att diskutera...kanske lika gärna borde lägga ner stallet snart i stället då
Reply
simon_81 Posted: 2010-02-06 00:17:56
1266
Stall Lifephorse
Färjestad

Became a member: 2007-12-06
Forum posts: 771
Även om det ofta ger en bra indikation, e det ju lurigt bedöma utifrån bara medelvärdet. Hästens själva kapacitet påverkas ju inte av t ex galoppfaktorn.

Känns trots allt som att det lönar sig satsa på träning (i af av vissa egenskaper), unga hästar verkar ofta stagnera i utvecklingen när de matchas för hårt. Sedan är det möjligt att det är svårt vinna storlopp utan att ha ett bra "dolt värde".

Håller för övrigt med i att spelet är på väg att självdö så länge lopp inte läggs in i tid. Hoppas verkligen Admin ser att det fortsätter många etapper till, för har ju utvecklats mycket i och med hårdnande konkurrens, stallens växande avelsarbete, införande av nya lopp m.m. Hela sidan överlag har en avstressande påverkan på mig .
Reply
Posted: 2010-02-06 13:35:09 Edited(2): 2010-02-06 13:37:37
458
YOLO Stables
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:
Det är helt klart ett kul spel i grunden, och jag tycker också det som varit småkul är att sitta och pyssla lite med spelet, hästarna o.s.v.
Kalla det avstressande om du vill, har inte tänkt på det så direkt. Ingen jättestressad typ

Det andra du nämner beror ju inte direkt på att sidan/spelet utvecklats något större sista etapperna Simon. Hänger ju mest på användarna som blir fler och fler och därmed blir det ju fler bra och aktiva stall. (vilket gör det än konstigare att Eriksson är så uppenbart ointresserad av sidan)
Det enda nya att imponeras av som Eriksson bidragit med på 2-3 etapper är väl TZ open, men rätta mig gärna om jag har fel ...

Kommer säkert hänga kvar på zonen. Vill ju ändå kolla V75-snacket. Sedan kommer jag väl ha 20-30 millar på kontot, ifall nåt drastiskt händer
Reply
hogan Posted: 2010-02-06 21:31:33 Answer to: "Så sluta stirra er blinda på värdena.....de må"

Nej då Perra jag håller med fullständigt, men jag bara menar att man har fått lov att vinkla bilden lite o insett att så är fallet, jag jagar själv 7.0 o uppåt helt klart....men det finns ju massa 7.0 o uppåt som inte vinner heller....eller det finns såååå många av dom, att det har nog blivit så att det krypit in ngt i systemet att alla dom kan ju inte vinna heller.

Jag har haft flera höga värden på hästarna som jag har stångat mig blodig på, de har inte ens dugit i vanliga lopp, och då har man börjat tänka hur fan man ska göra för att hitta en häst som duger.
Jag har fått stryk så många ggr av hästar med 2.5 o upp till 4.0.....och för ett år sedan hade vi ju ett levande exempel på Right Here Right Now som hade värden som man normalt skrattar åt, men som tog massa fina skalper o ibland t.o.m skadad.....det var då jag började inse att man får helt enkelt leva med detta.

men annars håller jag med dig Perra överlag eller fullt ut, men jag vet fan inte vad man ska göra åt det, och då skrev jag att man får helt enkelt sluta "stirra sig blind på värdena".
Man kan ju inte göra så mycket då mannen som lyser med sin frånvaro inte ämnar göra ngt, jag spelar som det är under tiden och kan bara hoppas.....och har man tid eller ett jobb där man kan sitta lite vid datorn så är ju det kul, men skulle jag inte ha tid och tycker spelet börjar suga, som flera gamla namn på sistone uttryckt sitt missnöje, har jag full förståelse ifall man pausar, slutar eller ngt annat.
Spelet går väl vidare under tiden och den dagen det dör, så dör det....då får vi synas på ett nytt forum.

Tycker sidan har potential till att bli bra o lyckas göra vissa justeringar, kan bara hoppas att Admin vaknar upp ur koman och läser lite på våra sidor här på forumet, speciellt då det gäller sajten.
Reply
hogan Posted: 2010-02-06 21:44:27

jag retade Lugdunum lite oxå, tyckte han bjöd på det, han brukar skriva så roliga saker på startlistorna att tyskan engel.....ngt är stenklar.....och när mitt piss-sto vann över den så kunde jag inte låta bli att dra upp det nu.....det var lite ironi med i bilden där....jag fattar precis perra o håller med....jag tycker likadant o jag har tänkt sluta säkert tio ggr sen jag började minst.
Just nu är det grönjävligt, han har verkligen svikit oss sen TZ Open. Synd att han inte har en dosa i fickan där man kan puffa honom....eller vibba som på MSN
Reply
Posted: 2010-02-06 23:27:24
458
YOLO Stables
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:
haha..kanske det, han skulle bli en enda stor vibe hela han i så fall. Rätt många som skulle vilja se mer , men som sagt...de flesta har nog givit upp o gör som du säger Hogan; Spelar vidare i hopp om att han nå´n gång vaknar.

Skulle också kunna hålla på. Pluggar o har tiden...men jag bryr mig typ inte alls längre. Ungefär som när jag lira Hattrick för bra många år sedan. Kanonlag för div 2-3 någonstans, och skulle kunnat klättra...men insåg att jag bara lade in laget till matcherna, men inte brydde mig om resultatet.

Men där var det i o för sig jag som tröttnade. Spelet utvecklades faktiskt hela tiden , utifrån användarnas idéer. Här börjar jag som sagt tveka...tyvärr
Reply
Soberano Posted: 2010-02-07 07:37:01

Det enda jag vill är att man ser någon sorts logik. Om jag tränar backe under 2 etapper och hästen går från 2 till 8 i styrka så SKA HÄSTEN BLI BÄTTRE PÅ LÅNG DISTANS. Som det är nu så vann tex min Goofy Whirlwind Grande elegante som fyraåring, på tung bana (hon har 0) mot äldre rutinerade hästar och hon hade väl runt 12-14 i snabbhet då, minns inte riktigt. Nu, när hon är 6 och har mer rutin och skapliga 22 i snabbhet så vill jag se att hon blivit bättre men istället så har hon tappat alla poäng snart och vinner inte ens provloppen över kort distans.
Reply
hogan Posted: 2010-02-07 08:56:40 Answer to: "Det enda jag vill är att man ser någon sorts logik. Om jag tr&au"

22 skapligt....hum det är ju monstervärde...måste ju träna som en demon på snabbhet....det var det värsta.....helt otroligt att den inte vinner mera då, kan verkligen förstå frustationen för man stångar sig verkligen blodig på en del hästar och man vill inte heller släppa dom, men egentligen så står de ju bara o tar plats om de inte vinner heller så det är moment 22 någonstans. Kan man inte spåra Admin in private, tänker kolla genom Eniro o se vad man får fram.....skulle vara fint att hitta hans mobilnummer t.ex
Reply
Soberano Posted: 2010-02-07 09:21:44 Answer to: "22 skapligt....hum det är ju monstervärde...måste ju tr&aum"

Nja att jaga honom privat är nog att gå för långt, vi betalar trots allt inget för att spela och då tror jag inte att det blir bättre av att kontakta honom privat. Om intresset inte finns så finns det inte.

Jag var lite ironisk när jag skrev skapliga 22. Givetvis anser jag det vara en grymt bra siffra och då tror man ju efter att ha lagt 2 hela etapper åt att i princip bara träna att det ska ge resultat även i loppen men så är ju uppenbarligen inte fallet.
Reply
hogan Posted: 2010-02-07 10:14:04 Answer to: "Nja att jaga honom privat är nog att gå för långt, vi"

Japp, nä det är väl så, tänkte bara man kunde puffa honom lite så han åtminstone lägger in V7orna i tid, kanske går att lägga in allt i förväg så slipper han görat varje gång, men det är väl en mening med det också skulle jag tro.

Jag förstod nog att du var lite lurig när du skrev skapligt..........men du får väl pröva ngt annat på den då, kanske ska tränas spurt på den istället, jag menar...nu borde den ju ha dom värdena den max kanske ska ha och då fattas väl bara spurten, prova det du, det kanske slår väl ut.
Reply
[ 1 ]   2   3