Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-1 Extra Solvalla

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   2   3   [ 4 ]  
Author Message
Posted: 2012-08-16 19:35:44 Answer to: "Hyfsat okunnig kommentar. För det första så körde Fred"

Became a member: 
Forum posts:
han kan hålla högre tempo och han ska hålla högre tempo tycker jag. Caballlion var inte trött nånstans efter loppet. han vet inte vad han kör för något verkar det som. han kan inte hjälpa hästen för fem öre.
Jag såg från sidan på plats och det var så jag upplevde det att han bjöd in dem och att han återigen misslyckades med en rätt enkel uppgift.

Sätt upp Jorma eller Örjan på caballion så tror jag problemet är löst.
Reply
Post removed Posted: 2012-08-16 19:48:51   Answer to: "han kan hålla högre tempo och han ska hålla högre tem"
Posted: 2012-08-16 20:12:17 Answer to: "han kan hålla högre tempo och han ska hålla högre tem"

Became a member: 
Forum posts:
Zzzzz Fredde kunde ju inte kört ett mer optimalt lopp... Knappast hans fel att Caballion tappar travet i slutet av loppet varje gång.
Reply
rotagg_ Posted: 2012-08-16 20:29:01 Answer to: "Zzzzz Fredde kunde ju inte kört ett mer optimalt lopp... Knappast hans"

Became a member: 2012-04-14
Forum posts: 12
Du är väll knappast objektiv i frågor huruvida fredde b kör?
Reply
Posted: 2012-08-16 21:00:41 Answer to: "Du är väll knappast objektiv i frågor huruvida fredde b k&o"

Became a member: 
Forum posts:
Jag har aldrig påstått att Fredde är min favoritkusk. Finns många som är bättre. Däremot tycker jag han får oförtjänt mycket kritik och att skylla att Caballion tappat aktionen på slutet är ju bara löjligt. Igår kördes Caballion helt optimalt men helt klart är det nåt som gör att han faller ur aktionen, men vad det beror på är en gåta? Men att säga att Fredde körde dåligt igår är ju bara okunnigt.
Reply
Posted: 2012-08-16 21:35:42 Answer to: "Jag har aldrig påstått att Fredde är min favoritkusk. Finn"

Became a member: 
Forum posts:
Han har dåliga körhänder, han har inte fått lära sig köra häst den hårda vägen. En jorma Kontio vet hur han ska hantera det där och är enormt skicklig på att "hjälpa" hästen. Jorma och Örjan är dem jag håller högst där. det hade varit en 1:a i raden igår om någon av dem kört, det är skillnaden.
Sen har vi nerver och mentalitet där jag också tycker fredde brister, nu är det mycket skit på fredde och det kanske låter illa men jag tycker den är befogad. Man hör hur snacket går på valla och i allmänhet och det finns väl sina anledningar till det.
Reply
Posted: 2012-08-16 21:52:50 Answer to: "Han har dåliga körhänder, han har inte fått lära"

Became a member: 
Forum posts:
Jag kan inget annat än att hålla med dig votolato. Fredrik b larsson är ju en av de fem sämsta kuskarna i sverige. Som tränare duger han fint tillsammans med henrik larsson men som kusk är han ett riktigt stolpskott!
Reply
rotagg_ Posted: 2012-08-16 22:08:33 Answer to: "Jag har aldrig påstått att Fredde är min favoritkusk. Finn"

Became a member: 2012-04-14
Forum posts: 12
Vad jag menar är att DU har personliga intressen i hans verksamhet vilket förklarar din inställning i denna fråga..
Reply
Posted: 2012-08-16 22:48:40 Answer to: "Vad jag menar är att DU har personliga intressen i hans verksamhet vil"

Became a member: 
Forum posts:
Har inga problem att vara objektiv men att anklaga kusken för att hästen skiftar i travet när han inte ens kör eller begär nåt av hästen är ju fel. Jag har som sagt aldrig sagt att Fredde är en grym kusk däremot tycker jag han får bra mycket mer skit än han förtjänar. Och kan garantera att det inte är hans fel att Caballion föll ur aktionen i slutet av loppet. Men uppenbarligen vet de inte varför Caballion beter sig som han gör. Visst kan ägarna testa ny kusk om de vill det är väl aldrig fel om man kört fast men jag tror ju inte det hjälper. Caballions problem just nu är nåt annat.
Reply
dujorha Posted: 2012-08-17 07:00:11 Answer to: "Har inga problem att vara objektiv men att anklaga kusken för att h&au"

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Kan prova någon annan tränare kanske...muskelproblemen var inte så tydliga förut...inte så lätt alla gånger..har ju följt Fredde under ett antal år, är inte lika lätt nu o konkurrensen har hårdnat...
Reply
Posted: 2012-08-17 09:28:22 Answer to: "Kan prova någon annan tränare kanske...muskelproblemen var inte "

Became a member: 
Forum posts:
Hade varit kul att se vad som hade hänt om tex Svanstedt fick låna honom ett par månader, men det lär inte ske då ägarna och Henrik är väldigt goda vänner.
Reply
dujorha Posted: 2012-08-17 11:10:07 Answer to: "Hade varit kul att se vad som hade hänt om tex Svanstedt fick lå"

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Ja...hästen är ju så kapabel att man önskar de får rätsida på det hela...visade trötthetstecken nu sist o svarade Fredde med svansen när han började driva....börjar fundera på någon slags övertränings symtom..men de kan va helt fel håll...ser inte ut som balansen..men dom har väl rådfrågat alla...
Reply
Posted: 2012-08-17 16:29:34

Became a member: 
Forum posts:
Det är väldigt sällan man ser fredde köra för någon annan, undra vad det beror på?
Ta jorma som kört sen han var 13 år och kört så mycket skit i dem finska skogarna eller Björn hur mycket skithästar han kört i dem värmländska. Dem har lärt sig köra häst, inte fredde som kört bra hästar som lärling där hästen gör jobbet. Det har inte gett så mycket.
Det är väl tur att ägarna och bröderna larsson är så pass goda vänner, annars hade han inte fått köra så pass mycket faktiskt.
Sen kan det absolut vara något som är fel i Larssons träning också.
Reply
1   2   3   [ 4 ]