Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Lördagslopp

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

1   2   [ 3 ]  
Author Message
Soberano Posted: 2010-02-09 07:39:19 Answer to: "Kan det vara så att värden (de blå) bara visar hästen"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Tycker inte det skulle kännas intressant för det skulle innebära att träning är helt bortkastad. Isåfall skulle det vara så att hästen tränar VÄLDIGT bra under en viss tid på vissa egenskaper och att man på så sätt måste hitta "nyckeln" till vilken träning som passar hästen bäst just för stunden och när man nått hästens "max" på vardera värde så stannar den i princip och detta är något som kan ske tidigt eller sent beroende på hästen. Vissa utvecklas tidigt, andra utvecklas stadigt men lite långsammare,andra står kanske nästan stilla som 4-5 åring men tränar jättebra som 5-6 och då får man kanske starta mindre och träna bättre för att SE RESULTAT av träningen som 7-åring igen.
Reply
Posted: 2010-02-10 08:27:33 Answer to: "Kan det vara så att värden (de blå) bara visar hästen"

Became a member: 
Forum posts:
Har inget större inlägg, men min Dead Wood gör bäst lopp på lång distans, vann bland annat styrkeprovet (final). Med en nybliven 2:a på styrka.

Ganska övertygad om att siffrorna är ointressanta, tycker mig däremot hitta ett samband mellan entusiasm i träningen och på travbanan.
Reply
mickeel Posted: 2010-02-12 11:14:27 Answer to: "Har inget större inlägg, men min Dead Wood gör bäst lop"
989
Stall Bringsta
Hagmyren

Became a member: 2008-03-04
Forum posts: 208
Nybliven 3a var det nog 2 hadde han hos mig.
Reply
Posted: 2010-02-12 13:10:49 Answer to: "Nybliven 3a var det nog 2 hadde han hos mig."

Became a member: 
Forum posts:
nope, han hade två, kanske var någon snabbhet plupp som har nybliven.
men två hade han.

15 i snabbhet nu.
Reply
1   2   [ 3 ]