[ 1
]
|
|
Posted: 2009-06-15 11:25:38
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag har lyssnat runt lite och jag med flera tycker att man borde ha fler bra kuskar att välja på till loppen. Som nu i Grande Elegante t ex, har du inte en häst som är topp 7 på poäng så är det ingen ide att starta. Detta pga att det endast finns 5-7 kuskar som kan vinna loppet.
Om det är 800k i första pris skulle ju Hans-Owe mfl GÄRNA åka över och köra, vilket skulle göra att loppet blev mer öppet och ingen var riktigt avsågad på förhand.
Tror att jag läst detta i fler trådar tidigare, ber om ursäkt om jag upprepar men det känns aktuellt med en förändring här...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-06-15 11:41:28  Jag har lyssnat runt lite och jag med flera tycker att man borde ha fler bra kuskar att välja på till loppen. Som nu i Grande Elegante t ex, har du inte en häst som är topp 7 på poäng så är det ingen ide att starta. Detta pga att det endast finns 5-7 kuskar som kan vinna loppet.
Om det är 800k i första pris skulle ju Hans-Owe mfl GÄRNA åka över och köra, vilket skulle göra att loppet blev mer öppet och ingen var riktigt avsågad på förhand.
Tror att jag läst detta i fler trådar tidigare, ber om ursäkt om jag upprepar men det känns aktuellt med en förändring här...
Answer to: "Jag har lyssnat runt lite och jag med flera tycker att man borde ha fler br"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Goop skulle väl knappast tacka nej, och Kontio brukar ju köra riktigt ofta där nere .. (har ju dock dålig form nu i spelet) ..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-06-15 15:29:38
|
Became a member:
Forum posts:
|
det är så mycket som måste förändras i det här spelet.. fattar inte varför eriksson inte vaknar och gör nåt. SÅ jävla upptagen kan väl ingen vara
|
|
Reply
|
|
simon_81
|
Posted: 2009-06-15 16:01:20
|
Became a member: 2007-12-06
Forum posts: 771
|
Ja, håller med om kuskarnas inverkan, det e främst det som måste förändras. B_Good hade väl t o m utfört försök över hur mycket kuskarna påverkade resultaten.
Sedan kan vara så att eriksson inte orkar vara aktiv för att stämningen på sidan har tendens vara för lite positiv? ;Man får i af tänka före man ger destruktiv kritik, att eriksson betalar ändå driftskostnaderna, som inte täcks helt och hållet av det vi betalar för namnbyten....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-06-15 16:09:07
|
Became a member:
Forum posts:
|
jag menar att om det är för mkt jobb för Eriksson att ändra kuskarnas betydelse så borde (är inget datageni) det vara enklare att lägg till fler kuskar som är bra.... varför inte att få välja fritt åtminstonde i de lite större loppen
|
|
Reply
|
|
simon_81
|
Posted: 2009-06-15 16:56:15  jag menar att om det är för mkt jobb för Eriksson att ändra kuskarnas betydelse så borde (är inget datageni) det vara enklare att lägg till fler kuskar som är bra.... varför inte att få välja fritt åtminstonde i de lite större loppen
Answer to: "jag menar att om det är för mkt jobb för Eriksson att ä"
|
Became a member: 2007-12-06
Forum posts: 771
|
Håller helt med, det borde hjälpa mycket, och inte så svårt att åtgärda. I lördagsloppen brukar det ju t ex finnas många bra kuskar att välja på, och det är lätt att få en duglig kusk.
Ett annat sätt vore att jämna ut formen för alla kuskar. T ex man kunde styra slumpgeneratorn mer så att formen ska gå mot ett värde av ca 5-7. Så att det flesta kuskar hamnar där och några få avviker uppåt eller neråt.
Som det är nu är det ofta väldigt spritt som sagt, med en drös av kuskar med mycket låg form, och då hjälps man ju sällan av att man har en bra häst.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2009-06-16 02:35:32
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Jo jag offrade en hel etapp på att välja kuskar med riktigt hög skicklighet o låg form o ni kan ju själva jämföra hur det gick förra etappen för mig.. Samma hästar, träning o övrigt upplägg..
Kolla "tips o ideer" sida 2 efter en tråd som heter kuskar som jag la in för nåt tag sen o säg vad ni tycker om den tanken..
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|