[ 1
]
|
|
Posted: 2009-06-11 20:20:46
|
Became a member:
Forum posts:
|
Den här frågan har säkert dykt upp tidigare ? Scrollade ner men hittade dock inget svar för mig just nu så lägger in en fråga lite snabbt här.
Jag anmälde en häst till lördagens försökslopp och i samma veva anmälde jag fel häst (dvs samma häst) till ett lopp på söndag.
Nu undrar jag går det att stryka hästen ???
Jag har fått för mig att man inte kan det, men jag kanske har fel?
Hur gör man annars för att få minsta "skaderisk" på hästen ?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-06-11 20:36:29 Edited(1): 2009-06-11 20:36:53  Den här frågan har säkert dykt upp tidigare ? Scrollade ner men hittade dock inget svar för mig just nu så lägger in en fråga lite snabbt här.
Jag anmälde en häst till lördagens försökslopp och i samma veva anmälde jag fel häst (dvs samma häst) till ett lopp på söndag.
Nu undrar jag går det att stryka hästen ???
Jag har fått för mig att man inte kan det, men jag kanske har fel?
Hur gör man annars för att få minsta "skaderisk" på hästen ?
Answer to: "Den här frågan har säkert dykt upp tidigare ? Scrollade ner"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nej, när hästen väl är frisk och uttagen till ett lopp kan du inte stryka den. En skadad häst kan du däremot stryka.
Vill du minimera skaderisken, kör defensivt som körorder i loppet på söndag. Då ska du klara dig. Och ställ träningen till 0% efter loppet på lördag, så återhämtar hästen sig bättre (dvs formen stiger snabbare).
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-06-11 22:54:29  Nej, när hästen väl är frisk och uttagen till ett lopp kan du inte stryka den. En skadad häst kan du däremot stryka.
Vill du minimera skaderisken, kör defensivt som körorder i loppet på söndag. Då ska du klara dig. Och ställ träningen till 0% efter loppet på lördag, så återhämtar hästen sig bättre (dvs formen stiger snabbare).
Answer to: "Nej, när hästen väl är frisk och uttagen till ett lopp "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ungefär vad jag tänkt göra, har redan ställt på allmän 0 nu.. så att den har 10 i form på lördag.
Blir det fint väder kanske jag kör defensivt redan då.. kan ju inte gå barfota 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|