[ 1
]
2
|
|
Posted: 2009-05-11 17:22:40
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hur e de med 2 lopp samma dag??Min e ju chanslös om ja kör med skor + ingen el defensivt körd,så jag kommer ge allt + barfota i försöken,men då e ju formen nere på en 1 el 2 då riskerar man en skadad häst..så kakan el grenka eller nått toppstall som varit med förr..e de så??E förmodligen chanslös även med skoryck med..  
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2009-05-11 17:31:07
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Sämsta elitloppet i någonsin. Är väl typ 3-4 stycken bra hästar med? Satsa på barfota och ge allt i försöket och allt med skor i eventuell final. Jag får alltid någon skadad men då brukar jag ha typ fyra stycken med. så jag bedömer det till 20-25% skaderisk om du ger allt i båda heaten.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-05-11 17:40:26
|
Became a member:
Forum posts:
|
haha..ok...men om hon kommer till final då kommer ja ta mig f-n streaka på Gävletravet då de e v75 där ..kan vara den sämsta anmälningen i detta spel. 
|
|
Reply
|
|
Medeltid
|
Posted: 2009-05-11 19:08:51
|
Became a member: 2008-02-01
Forum posts: 786
|
Ja, det här var ett oerhört blekt Elitlopp. Kanske dags att salta segercheckarna i både försök och final? Detta skall ju vara säsongens höjdpunkt. Eller vill folk inte vara med för att det är 2 lopp på en dag?  Borde anmält min Starbite dit.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-05-11 19:37:19
|
Became a member:
Forum posts:
|
VILKET SKITLOPP!
de två bästa hästarna är två stayers .. min egna Fighting Scout och Lauvins Magic Feeling .. min är dock endå ganska bra på kort och duger långt. jisses vilket rent ut sakt uselt lopp  !
sorgligt att någon ska belönas me en mille .. hoppas min får den 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2009-05-11 20:34:24  VILKET SKITLOPP!
de två bästa hästarna är två stayers .. min egna Fighting Scout och Lauvins Magic Feeling .. min är dock endå ganska bra på kort och duger långt. jisses vilket rent ut sakt uselt lopp  !
sorgligt att någon ska belönas me en mille .. hoppas min får den 
Answer to: "VILKET SKITLOPP!
de två bästa hästarna är två"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Det sorgliga i hela historien är att du kallar Fighting scout med 6 i styrka för en stayer. Fighting är ett stort jävla mysterium för han har INGENTING förutom mycket poäng, hur nu det gick till? Jag har knappt treåringar med sämre värden än den och dom får dessutom starta med form men inte vinner dom för det..... Hoppas mycket på ny loppmotor om det är sant att den är på G.
Elitrace bör iaf Aucunes Limites vinna pisslätt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-05-11 20:35:31  Det sorgliga i hela historien är att du kallar Fighting scout med 6 i styrka för en stayer. Fighting är ett stort jävla mysterium för han har INGENTING förutom mycket poäng, hur nu det gick till? Jag har knappt treåringar med sämre värden än den och dom får dessutom starta med form men inte vinner dom för det..... Hoppas mycket på ny loppmotor om det är sant att den är på G.
Elitrace bör iaf Aucunes Limites vinna pisslätt.
Answer to: "Det sorgliga i hela historien är att du kallar Fighting scout med 6 i "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ja men han verkar ju ha styrkan på lång iaf, inte enligt värdena kanske men på det där dolda "vinnarskallen".
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2009-05-11 20:39:34  Ja men han verkar ju ha styrkan på lång iaf, inte enligt värdena kanske men på det där dolda "vinnarskallen".
Answer to: "Ja men han verkar ju ha styrkan på lång iaf, inte enligt vä"
|
|
Vinnarskallen gör väl för i satan ingen skillnad på distansen och dessutom har han väl inte gått ngt bättre på långt än på kort? Vann väl American open förra etappen?
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2009-05-12 00:22:11 Edited(1): 2009-05-12 00:36:06
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Jag har en häst med i elitloppet! Halleluja! Mina travzonendrömmar är uppfyllda!
(tyvärr är jag hårt upptagen på Torsdag o om hästen mot alla odds kommer vidare så blir det järnskor o ingen order då jag inte kommer hinna logga in..)
|
|
Reply
|
|
lauvin
|
Posted: 2009-05-12 07:41:20
Answer to: "Hur e de med 2 lopp samma dag??Min e ju chanslös om ja kör med sk"
|
Became a member: 2007-12-01
Forum posts: 253
|
Alla får ju köra som dom vill men jag kommer att köra med ingen körorder och skor i försöket för att sedan ge allt och barfota i eventuell final. Om alla gör så slipper vi skadade hästar och en rättvis segrare
Det har funkat bra tidigare och jag har aldrig fått en skadad häst i elitloppet. Det som avgör loppet, eller har gjort tidigare är lottningen av kuskar till finalen. Förra etappen fick man inte möjlighet att välja kusk till finalen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-05-12 08:07:40  Alla får ju köra som dom vill men jag kommer att köra med ingen körorder och skor i försöket för att sedan ge allt och barfota i eventuell final. Om alla gör så slipper vi skadade hästar och en rättvis segrare
Det har funkat bra tidigare och jag har aldrig fått en skadad häst i elitloppet. Det som avgör loppet, eller har gjort tidigare är lottningen av kuskar till finalen. Förra etappen fick man inte möjlighet att välja kusk till finalen.
Answer to: "Alla får ju köra som dom vill men jag kommer att köra med i"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Luvin din pissråtta..  hoppas Acunes bryter ryggen, Tropper kväver sig och Magic dör av en kärlkramp....
Kommer du och frun till Mi Casa på Lördag?? snacks, öl, melodifestival (tråkigt). resten av gänget är på...
Om du är på så kör vi en bastu + ATG live före? Kanske en pilsner!!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-05-12 12:27:28
|
Became a member:
Forum posts:
|
De är ju fan. Har haft som mål att vinna Elitloppet med Lawmaker men eftersom han bara hade 175 poäng så sket jag i att anmäla  Hur fan kan det räcka med ca 100p för att komma med i elitloppet när det krävs mkt mer för att komma med i V75loppen?
Jag tycker vi ska göra om elitloppet till ett inbjudningslopp istället.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-05-12 14:12:06  De är ju fan. Har haft som mål att vinna Elitloppet med Lawmaker men eftersom han bara hade 175 poäng så sket jag i att anmäla  Hur fan kan det räcka med ca 100p för att komma med i elitloppet när det krävs mkt mer för att komma med i V75loppen?
Jag tycker vi ska göra om elitloppet till ett inbjudningslopp istället.
Answer to: "De är ju fan. Har haft som mål att vinna Elitloppet med Lawmaker"
|
Became a member:
Forum posts:
|
håller med Inbjudningslopp vore bäst + riktigt spännande.....
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2009-05-12 14:21:09  håller med Inbjudningslopp vore bäst + riktigt spännande.....
Answer to: "håller med Inbjudningslopp vore bäst + riktigt spännande..."
|
|
Jo men hur löses det?
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2009-05-12 15:35:55  håller med Inbjudningslopp vore bäst + riktigt spännande.....
Answer to: "håller med Inbjudningslopp vore bäst + riktigt spännande..."
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 1720
|
Och vem skulle bjuda in? Känns inte som att den idén riktigt håller i praktiken. Uppenbarligen vill väl inte ägarna till de kusar med mest poäng just nu starta i Elite Race, skulle man tvinga dem då med inbjudningar eller?
Tycker i stället att man kanske skulle kunna skriva propositionen som "lägst en miljon" el. ngt liknande, då skulle det i alla fall bli "erkända" hästar som deltagare.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-05-12 15:56:57
|
Became a member:
Forum posts:
|
hehe vilka budget lopp. Folk har kanske börjat fatta att elit loppet är ett enkelt sätt att tappa sp och få skadade hästar. Men var det lite skralt med kuskar också? Eller är det bara de som anmält som trodde de skulle hamna lägre på ranken.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-05-12 17:24:41  Och vem skulle bjuda in? Känns inte som att den idén riktigt håller i praktiken. Uppenbarligen vill väl inte ägarna till de kusar med mest poäng just nu starta i Elite Race, skulle man tvinga dem då med inbjudningar eller?
Tycker i stället att man kanske skulle kunna skriva propositionen som "lägst en miljon" el. ngt liknande, då skulle det i alla fall bli "erkända" hästar som deltagare.
Answer to: "Och vem skulle bjuda in? Känns inte som att den idén riktigt h&"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Elitloppet borde ändå ligga på minst 1,5 - 2 millar .. LÄGST
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2009-05-12 19:16:16
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Dubbla prissumman och in med europas bästa kuskar så ställer jag upp med hela stallet nästa etapp. Skulle vara kul med ett inbjudningslopp om det praktiska kring det går att lösa. Kanske kan Perra eller någon annan opartisk, seriös moderator vara det. Alla som sen tycker de har en het kandidat ansöker om en plats så väljer Perra eller vem det nu är ut sexton. Självklart ska valen motiveras ordentligt och fungerar det inte så får man väl gå back to basic.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-05-12 19:48:57  Dubbla prissumman och in med europas bästa kuskar så ställer jag upp med hela stallet nästa etapp. Skulle vara kul med ett inbjudningslopp om det praktiska kring det går att lösa. Kanske kan Perra eller någon annan opartisk, seriös moderator vara det. Alla som sen tycker de har en het kandidat ansöker om en plats så väljer Perra eller vem det nu är ut sexton. Självklart ska valen motiveras ordentligt och fungerar det inte så får man väl gå back to basic.
Answer to: "Dubbla prissumman och in med europas bästa kuskar så ställe"
|
Became a member:
Forum posts:
|
är helt inne på grenkas linje. En av moderatorena (perra tex) bjuder in hästar som presterat bra den senaste tiden, man skall alltså INTE kunna årsdebutera med sin lus som har en miljard startpoäng från föregående ettap (en miljon + årsdebutera är överdrivet  )
Nej de "hetaste" hästarna för tillfället, eller under en period. Man säger sig vara intresserad + motiverara. Tycker sedan perra att det fattas någon så ställer han en fråga om denne är intresserad av att starta sin häst.
Detta skulle såklart göras öppet i forumet för alla att läsa. vilka tackar nej, vilka tackar ja... det tror jag skulle kittla lite extra!!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-05-12 20:30:19  är helt inne på grenkas linje. En av moderatorena (perra tex) bjuder in hästar som presterat bra den senaste tiden, man skall alltså INTE kunna årsdebutera med sin lus som har en miljard startpoäng från föregående ettap (en miljon + årsdebutera är överdrivet  )
Nej de "hetaste" hästarna för tillfället, eller under en period. Man säger sig vara intresserad + motiverara. Tycker sedan perra att det fattas någon så ställer han en fråga om denne är intresserad av att starta sin häst.
Detta skulle såklart göras öppet i forumet för alla att läsa. vilka tackar nej, vilka tackar ja... det tror jag skulle kittla lite extra!!
Answer to: "är helt inne på grenkas linje. En av moderatorena (perra tex) bj"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Perra är mannen av rätt virke vi söker! 
|
|
Reply
|
|
[ 1