Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> nya tränare

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2008-10-12 18:15:12

Became a member: 
Forum posts:
Tog och startade om mitt stall för några dagar sedan. Tyckte det behövdes och det känns som ett bra val så här långt. Dock så måste jag säga att det är ingen idé för mig att köpa unga lovande hästar eftersom alla mina tränare ligger på 1*. Vad för häst skulle ni köpa? Ung? gammal? ge mig lite tips! har ca 1 300 000 i kassan. tacksam för tips!
Reply
Soberano Posted: 2008-10-12 18:24:16 Answer to: "Tog och startade om mitt stall för några dagar sedan. Tyckte det behövde"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Alla har ju sina filosofier och svårt att säga vad som är bäst men jag skulle nog satsa på att försöka få in lite hyfsade starthästar som börjar dra in lite pengar. Går få ganska skapliga hästar för en lagom slant på transfern nu då många vill åt unghästar och för 300k kan du nog få en fin äldre starthäst. När sedan tränarna uvecklats och du börjar få en stabil ekonomi kan det kanske vara läge att satsa på yngre inför nästa etapp. Lycka till!
Reply
Posted: 2008-10-12 20:39:12

Became a member: 
Forum posts:
jag skulle nog köpa några billiga stabila hästar på transfern. Det kostar ju en del att starta upp boxar anställa tränare osv. Absolut inte dra från stuteriet eller avla själv.

Sen om de hästarna du köper är 3 eller 8 tror jag spelar mindre roll.
Men 1 åeingar skulle jag kanske undvika.

Lycka till!
Reply
Posted: 2008-10-12 21:27:14

Became a member: 
Forum posts:
vad ska dom ha i värden då? jämna ojämna? Insprugna pengar är kanske något att titta på med!?
Reply
Posted: 2008-10-12 21:54:07

Became a member: 
Forum posts:
startpoängen tycker jag är bättre o kolla på..man kommer med i bättre lopp med chans till bra kuskar då!
Reply
Posted: 2008-10-13 13:22:00

Became a member: 
Forum posts:
jag vill nog hellre köpa billiga hästar för ca 100k som inte vunnit så mycket.. sen köra lite smålopp och sedan se hur långt hästen kan gå. Är det en god idé?
Reply
hogan Posted: 2008-10-13 16:21:08

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
BIGGEN, vem fan är det på bilden...ser ju ut som en trött modell...HaHa!! (skojar lite)

Jo jag skulle nog göra som de flesta sagt, hitta lite äldre och sen köpa yngre vart efter, så gjorde jag i början...försök hitta billiga med potensial i...typ 4-6 på snabbheten och 3-5 på spurten, då har du en som hävdar sig bra på 1640 och 2140....har den sen bra på styrkan också, kan den vinna på alla distanser....sen ska den ju ha lite dold skalle också, för siffrorna ljuger ofta, det är bara resultaten som talar sanning...har haft flera med monstervärden som bara är skit....och lägger man ut en sån på börsen kan man få miljoner för den...hehe, så är sanningen faktiskt...och jag har haft en häst som jag fick för 5 kr på transfern och den är en av de bästa jag haft.....bittra sanningen faktiskt....lottospel mellan varven tyvärr, och man får prova sig fram.
Reply
Posted: 2008-10-13 18:45:44

Became a member: 
Forum posts:
1640 är bara lotto. Har du en bra häst kör långdistans har du en dåligt så kör 1640 så kanske du endå lottar in lite vinster

annars håller jag med hogan
Reply
Posted: 2008-10-13 19:41:14

Became a member: 
Forum posts:
Väl talat !
Hogan är en god lärare PeZa !
Reply
Posted: 2008-10-15 15:40:42 Answer to: "BIGGEN, vem fan är det på bilden...ser ju ut som en trött modell."

Became a member: 
Forum posts:
de e ju Rocco siffredi,,haha..ska byta till en annan snart.
Reply
[ 1 ]