[ 1
]
2
3
|
Travzonen
|
Posted: 2008-09-15 07:00:05
|
|
V75-2 | Byggnadsfirman Ernst Roséns lopp - Bronsdivisionen, försök 7. 1:A PRIS 110 000 kr 2140 A 1. STRONG BOY D.E. Blomqvist Mathias a 2. GLIDE KRONOS Kolgjini Lutfi 3. FREEMAN Sjöström Claes 4. LAGE Hedin Olle a 5. TEASER ELEGANCE Svanstedt Åke 6. ACCESS TOOMA Adielsson Erik 7. DAD´S LAUNCHER Kihlström Örjan 8. DON ARIEL Goop Olle 9. NISSE LENSON Kontio Jorma 10. KING OF SPIRIT Ingves Peter 11. FIRE Goop Björn 12. TED SANDYMAN Lindblom Carl-Erik
Turordning: 5-1-11-9-8-2-3-12-7-4-6-10
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-15 07:55:01
|
Became a member:
Forum posts:
|
Normalt Teaser Elegance men han får nog svar nu och kan räkna med en jobbig resa. Fire gick ju bra sist och kan vinna med tempo
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-09-15 10:07:46
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 5, TEASER ELEGANCE
|
Teaser måste väl vara så stenklar som en stenklar kan vara?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-15 13:26:23
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, FIRE
|
Njaej, jag tror det blir spets på Ludde, sen har Blomqvist en fin resa till OS. Fire kan väl bara inte bli bortglömd? Den spurtar som en demon. 1,2,5,11 som det ser ut nu
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-15 16:25:43
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, TEASER ELEGANCE
|
fire
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-15 17:02:23
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ludde och Glide Kronos kommer nog att köras i spets och vill göra det surt för Svanen. Ingen dålig häst, kan mycket väl hålla undan.
Hur snabb är Strong Boy D.E, kan han nå rygg på Glide? Isåfall sprintar han nog förbi alla via O.S. Lage var ju stallskrik senast men slängde sig i galopp. Dags nu? Fire kan ju massor, omöjlig att räkna bort.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-15 17:22:51  Ludde och Glide Kronos kommer nog att köras i spets och vill göra det surt för Svanen. Ingen dålig häst, kan mycket väl hålla undan.
Hur snabb är Strong Boy D.E, kan han nå rygg på Glide? Isåfall sprintar han nog förbi alla via O.S. Lage var ju stallskrik senast men slängde sig i galopp. Dags nu? Fire kan ju massor, omöjlig att räkna bort.
Answer to: "Ludde och Glide Kronos kommer nog att köras i spets och vill göra det sur"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jag läste på en site att den som har snabbaste spurten oftast vinner. ska man ta dom orden i beräkning så vinner...???
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-15 17:33:32
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nej det här vinner väl ändå Åke med Teaser. Åker håller sig väl lugn i 2:a-3:e ut och kör ett speedryck från 700 kvar. Ingen i det här gänget lär hänga med när Svanen sänder, Teaser sitter därmed i spets in på upploppet och håller farten in i mål.
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2008-09-15 17:39:39
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 1, STRONG BOY D.E.
|
Är verkligen Glide Kronos snabbare en Strong Boy från start. Jag tror att Blomqvist spetsar om han bara vill. Bra chans. Fire kanske kan få rygg på Åke när han går , isåfall blir han nog farlig han med.
Låst på 1,5,11
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-15 17:47:11  Är verkligen Glide Kronos snabbare en Strong Boy från start. Jag tror att Blomqvist spetsar om han bara vill. Bra chans. Fire kanske kan få rygg på Åke när han går , isåfall blir han nog farlig han med.
Låst på 1,5,11
Answer to: "Är verkligen Glide Kronos snabbare en Strong Boy från start"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, STRONG BOY D.E.
|
Ja det är han
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2008-09-15 17:52:39  Ja det är han
Answer to: "Ja det är han"
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 1, STRONG BOY D.E.
|
Ok , då åker väl han med ocksåkanske 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-15 20:12:13  Ok , då åker väl han med ocksåkanske 
Answer to: "Ok , då åker väl han med ocksåkanske ;)"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, STRONG BOY D.E.
|
ok 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-16 13:48:03
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, ACCESS TOOMA
|
Ska kanske mycket till för att Teaser Elegance ska förlora... Men jag har iaf siktat in mig på Access Tooma som första häst...Gick ett bra lopp senast på Solvalla över långdistans. Innan dess var han ute i kvalet till Svenskt Travderby... Han tål att göra jobbet själv och nu när Erik hoppar upp i vagnen så hoppas jag på en fin skräll... Det lutar mer och mer åt spik i en annars, (tycker jag) knepig omgång...
Så varför inte försöka fälla favoriten, även om jag har oddsen mot mig ? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-16 17:36:23 Edited(1): 2008-09-16 17:42:09  Ska kanske mycket till för att Teaser Elegance ska förlora... Men jag har iaf siktat in mig på Access Tooma som första häst...Gick ett bra lopp senast på Solvalla över långdistans. Innan dess var han ute i kvalet till Svenskt Travderby... Han tål att göra jobbet själv och nu när Erik hoppar upp i vagnen så hoppas jag på en fin skräll... Det lutar mer och mer åt spik i en annars, (tycker jag) knepig omgång...
Så varför inte försöka fälla favoriten, även om jag har oddsen mot mig ? 
Answer to: "Ska kanske mycket till för att Teaser Elegance ska förlora... Men "
|
Became a member:
Forum posts:
|
såg precis på travsport.se att mathias kört strong boy 20 gånger och vunnit 9! mycket bra resultat, tycker jag. iofs var inget av loppen på rikstoton, men kanske värt att ha i åtanke?
sjöström har kört freeman 3 gånger och fått 2 förtsaplatser och 1 andraplats. ingen start på rikstoto eller åby.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-16 18:32:36  såg precis på travsport.se att mathias kört strong boy 20 gånger och vunnit 9! mycket bra resultat, tycker jag. iofs var inget av loppen på rikstoton, men kanske värt att ha i åtanke?
Answer to: "såg precis på travsport.se att mathias kört strong boy 20 gånger och vu"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nyckel, ekipaget har även vunnit på rikstoton, vann på Momarken i mars när det var gemensam V75-omgång för Sverige och Norge.
Nu tror jag som sagt att det hjälper föga mot Teaser men visst klarar hästen av att vinna även på rikstoton, öppnade väl dessutom väldigt kvickt i Norgestarten från spår 8:a om jag inte minns fel.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-16 18:45:41  Nyckel, ekipaget har även vunnit på rikstoton, vann på Momarken i mars när det var gemensam V75-omgång för Sverige och Norge.
Nu tror jag som sagt att det hjälper föga mot Teaser men visst klarar hästen av att vinna även på rikstoton, öppnade väl dessutom väldigt kvickt i Norgestarten från spår 8:a om jag inte minns fel.
Answer to: "Nyckel, ekipaget har även vunnit på rikstoton, vann på Momarken i mars n"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ok, tack!
kollade inte bannamnen utan såg bara att det inte fanns nåt "r" i kolumnen!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-17 10:20:31
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, TEASER ELEGANCE
|
1 Strong Boy D.E. är ju en tysk häst och är därför inte berättigad att starta inom V75 på svensk mark innan man når Bronsklassen, som han nu befinner sig i, om jag inte är helt fel underrättad. Han har därmed haft svårt att hitta passande lopp, och står bra inne i loppet trots att nästan 200.000 fattas till nästa klass.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-17 16:44:23 1 Strong Boy D.E. är ju en tysk häst och är därför inte berättigad att starta inom V75 på svensk mark innan man når Bronsklassen, som han nu befinner sig i, om jag inte är helt fel underrättad. Han har därmed haft svårt att hitta passande lopp, och står bra inne i loppet trots att nästan 200.000 fattas till nästa klass.
Answer to: "1 Strong Boy D.E. är ju en tysk häst och är därför inte berätt"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, DON ARIEL
|
Känns som att Teaser Elegance möter lättare en vanligt.. vinner?
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2008-09-17 17:26:09  Känns som att Teaser Elegance möter lättare en vanligt.. vinner?
Answer to: "Känns som att Teaser Elegance möter lättare en vanligt.. vinner?"
|
Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
V 5, TEASER ELEGANCE
|
vinner lätt..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-17 18:54:43
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, FIRE
|
Lite inne på Andynalans idé.
Stänga på 1,5,11
men Ralle-boy, har du någon inside info, så fram med den nu.
Snackar du bara pga av Ludde-love så hoppar vi, men just nu är Luddes min starkaste RESERV på lappen. Känns drygt att ta med för många när Åke kanske BARA VINNER....LÄTT
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
|