[ 1
]
2
3
|
Travzonen
|
Posted: 2008-09-15 07:00:05
|
|
V75-4 | Volvias lopp - Klass III, försök 7. 1:A PRIS 100 000 kr 2140 V 1. DON´T STOP Svanstedt Åke 2. SUPER LORE Adielsson Erik 3. GOLDCREST Kihlström Örjan 4. ORGANIC VALUE Nordström Per 5. NICE F.H. Mahony Paw 6. HUMBLE BROLINE Untersteiner Peter 7. FLYING SOUTHWIND Goop Björn 8. SAINT CLOUD Lindblom Carl-Erik 9. FIRST COPY H.H. Eklundh André 10. JIVAGO ÅS Blomqvist Mathias a 11. CASANDER BOY Takter Johnny 12. HÅLEBO Lindblad Niklas
Turordning: 2-6-5-7-11-8-4-1-12-9-3-10
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-15 11:40:28
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, DON'T STOP
|
Någon som har den exakta kollen på hur Don´t stop är ut? Får bli lopparkivet senare idag...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-15 13:30:11
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, SUPER LORE
|
Hej Nyckel du kan väl börja med att studera (ordentligt  ) startsnabbheten i detta lopp... Ännu ett öppet lopp. Paws treåring verkar ju ha kommit igång...Yngst här, men vem vet...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-15 16:29:17
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, GOLDCREST
|
inte aning just nu får plugga detta lopp
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-15 17:07:53
|
Became a member:
Forum posts:
|
Aaah, svårt! Här får jag väl förlita mig på experternas tips? Det gick ju så bra förra gången (not). Ne, det får nog bli lite intention och känsla här.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-15 21:28:10
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, DON'T STOP
|
DeRien: De bästa man kan göra inför sådana här lopp är ju att kolla i lopparkivet. Så de tycker jag är de absolut första du ska göra, istället för att lyssna på experter osv. Bilda sig en egen uppfattning om hästarna och loppet tycker jag är flera gånger viktigare än vad de s.k experterna tycker.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-16 12:19:05
|
Became a member:
Forum posts:
|
Super Lore har varit kanon på senaste tiden här nere på Jägersro, har lekt med motståndet. Dock inte så hårt motstånd, samtidigt som jag inte vet vilken nivå hans konkurrenter i det här loppet hålllet. Men han ska dock med på kupongen !
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-16 12:34:30  DeRien: De bästa man kan göra inför sådana här lopp är ju att kolla i lopparkivet. Så de tycker jag är de absolut första du ska göra, istället för att lyssna på experter osv. Bilda sig en egen uppfattning om hästarna och loppet tycker jag är flera gånger viktigare än vad de s.k experterna tycker.
Answer to: "DeRien: De bästa man kan göra inför sådana här lopp är ju att kolla i"
|
Became a member:
Forum posts:
|
 DeRien: De bästa man kan göra inför sådana här lopp är ju att kolla i lopparkivet. Så de tycker jag är de absolut första du ska göra, istället för att lyssna på experter osv. Bilda sig en egen uppfattning om hästarna och loppet tycker jag är flera gånger viktigare än vad de s.k experterna tycker.
Det skulle jag gärna göra om jag nu hade ATG Live. Jag är dock ingen rik jävel och har inte tillgång till den leksaken - tyvärr.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-09-16 12:40:33   DeRien: De bästa man kan göra inför sådana här lopp är ju att kolla i lopparkivet. Så de tycker jag är de absolut första du ska göra, istället för att lyssna på experter osv. Bilda sig en egen uppfattning om hästarna och loppet tycker jag är flera gånger viktigare än vad de s.k experterna tycker.
Det skulle jag gärna göra om jag nu hade ATG Live. Jag är dock ingen rik jävel och har inte tillgång till den leksaken - tyvärr.
Answer to: "DeRien: De bästa man kan göra inför sådana här lopp är ju att "
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
V 11, CASANDER BOY
|
Känns inte som att man behöver vara speciellt rik för att ha atg-live.....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-16 14:13:36
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, DON'T STOP
|
Håller med där.. 1000 kr om året (80 kr/månaden) för att få ett sådant hjälpverktyg tycker jag är ett bra pris.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-16 15:40:11
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, SAINT CLOUD
|
1 Don´t Stop ska vara rätt så snabb ut, enligt Svanen, och känns fortsatt fin i träningen. Det borde vara segerchans, säger han.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-16 21:37:09  Hej Nyckel du kan väl börja med att studera (ordentligt  ) startsnabbheten i detta lopp... Ännu ett öppet lopp. Paws treåring verkar ju ha kommit igång...Yngst här, men vem vet...
Answer to: "Hej Nyckel du kan väl börja med att studera (ordentligt ;)) startsnabbhet"
|
Became a member:
Forum posts:
|
pisdalicker....
vet inte om du skojar eller om du seriöst ber mig kolla...
anyway så har jag kollat på hästarna i det här loppet:
1: är måttligt snabb ut. spetsar varken från spår 3 volt, eller 1 eller 4 i auto. kan kanske räcka från 1?
2: riktigt slö från 3 auto och usel från 1 i volt.
3: hittar bara gammal start från volt 2 och där blir det galopp. slö i auto.
4: imponerar inte i acc. från volt 5 men segar sig framåt. hyfsat snabb till dödens från 6 auto.
återkommer med resten...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-16 23:10:41 Edited(2): 2008-09-16 23:11:59  pisdalicker....
vet inte om du skojar eller om du seriöst ber mig kolla...
anyway så har jag kollat på hästarna i det här loppet:
1: är måttligt snabb ut. spetsar varken från spår 3 volt, eller 1 eller 4 i auto. kan kanske räcka från 1?
2: riktigt slö från 3 auto och usel från 1 i volt.
3: hittar bara gammal start från volt 2 och där blir det galopp. slö i auto.
4: imponerar inte i acc. från volt 5 men segar sig framåt. hyfsat snabb till dödens från 6 auto.
återkommer med resten...
Answer to: "pisdalicker....
vet inte om du skojar eller om du seriöst ber mig kolla"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, SUPER LORE
|
nej jag e klart seriös... fet mycke denna vecka... flytt, massa jobb osv. Så tacksam för en grundlig analys
Intressant det du säger om nr1, när Dalmaset menar att svanen själv säger att den e snabb ut/segerchans osv
Ronden är mer inne på din linje, dock borde ju Åke veta, hmm
jag tror INTE den spetsar, träffar hästarna 6,7 så bör en av dom spetsa..
Tror jag 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-09-16 23:53:40  Håller med där.. 1000 kr om året (80 kr/månaden) för att få ett sådant hjälpverktyg tycker jag är ett bra pris.
Answer to: "Håller med där.. 1000 kr om året (80 kr/månaden) för att få ett såda"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
V 6, HUMBLE BROLINE
|
Fast borde det kosta något? På de flesta finska travbanors hemsidor kan du se alla gamla lopp helt gratis, iaf 1 år tillbaka. Känns som att det ENBART är ett sätt att ta betalt för sånt som redan finns. Tycker nog att ATG som lever på att folk spelar borde kunna bjuda på det för att få ÄNNU fler att titta och kanske omsätta dom pengarna på spel istället för abonemang.
Är jag helt fel ute?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-17 00:31:55  nej jag e klart seriös... fet mycke denna vecka... flytt, massa jobb osv. Så tacksam för en grundlig analys
Intressant det du säger om nr1, när Dalmaset menar att svanen själv säger att den e snabb ut/segerchans osv
Tror jag 
Answer to: "nej jag e klart seriös... fet mycke denna vecka... flytt, massa jobb osv. "
|
Became a member:
Forum posts:
|
jag har inte kollat alla hästarna ännu så jag får avvakta lite med att säg hur snabba dom är i förhållande till varandra. 1 kanske är förhållandevis snabb, men nån raket tyckte jag inte det var. jag kollar vidare imorgon så får vi se om jag kommer fram till nåt.

|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-17 08:09:41 Edited(1): 2008-09-17 08:10:24  nej jag e klart seriös... fet mycke denna vecka... flytt, massa jobb osv. Så tacksam för en grundlig analys
Tror jag 
Answer to: "nej jag e klart seriös... fet mycke denna vecka... flytt, massa jobb osv. "
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, SUPER LORE
|
Jag håller med Soberano...
Sen tycker jag att dom skulle ge spelare som spelar över en viss gräns per år VIP kort till alla banor så dom får tilbaka folk ut på banorna. Betala inträde för att gå och blåsa pengar...det är som att betala inträde på snabbköpet eller systembolaget...hmm kanske bäst att viska så "dom" inte börjar med det också...
Vad jag har hört så tar dom inträde på banorna för att undvika lodisar och annat slödder som går in och dräller, använder toaletter mm... Fine -fair enough, men även surt för en familj på 4-5pers, som måste droppa en fem hunka bara för att komma innanför grindarna...
Jag vet jag vet... fel tråd...but it had to come out, I couldn´t stop it 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-17 21:00:32  Jag håller med Soberano...
Sen tycker jag att dom skulle ge spelare som spelar över en viss gräns per år VIP kort till alla banor så dom får tilbaka folk ut på banorna. Betala inträde för att gå och blåsa pengar...det är som att betala inträde på snabbköpet eller systembolaget...hmm kanske bäst att viska så "dom" inte börjar med det också...
Vad jag har hört så tar dom inträde på banorna för att undvika lodisar och annat slödder som går in och dräller, använder toaletter mm... Fine -fair enough, men öven surt för en familj på 4-5pers, som måste droppa en fem hunka bara för att komma innanför grindarna...
Jag vet jag vet... fel tråd...but it had to come out, I couldn´t stop it 
Answer to: "Jag håller med Soberano...
Sen tycker jag att dom skulle ge spelare som"
|
Became a member:
Forum posts:
|
5: kan acca riktigt från i auto från 5. givet spetsbud från auto. hittar ingen bra ny voltstart. ser inte lika snabb ut i volt.
6: behöver en bit för att acca från spår 5 i volt, men går framåt fint. spetsar från 1 i volt. spetsbud? nja...
7: hyfsat snabb, men klarar inte spets från 1 i volt. spetsar från 4 i auto. hyfsat snabb. spetsbud?
jag kan inte avgöra hur bra dom här hästarna är i för hållande till varandra i starten. ingen ser ut som en självskriven spetsare i mina ögon... många om moroten...
nån annan får ge bättre guidning här...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-17 22:31:55 Edited(1): 2008-09-17 22:32:15
|
Became a member:
Forum posts:
|
lite lurigt också: många av hästarna har aldrig trampat på v7. men tex så har 9 gått 2 v7-lopp och har hemmabana. kusk och tränare emot? häst också kanske?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-18 18:03:18
|
Became a member:
Forum posts:
|
Svanen tror mer på Don´t Stop än Teaser Elegance. Kan man göra något annat än spika då?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-18 20:40:24
|
Became a member:
Forum posts:
|
untersteiner spetsar troligen enkelt i detta loppet, bästa hästen tror jag SUper Lore är som imponerat stort på jägersro. Erik har snackat mycket varmt om hästen, får han ett hyfsat bra lopp så är det bra segerchans. DOn´t stop är klart intressant, men har aldrig sett hästen.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
|