[ 1
]
2
3
|
Travzonen
|
Posted: 2008-08-18 07:00:04
|
|
V75-3 | Gulddivisionen, försök 3. 1:A PRIS 150 000 kr 2640 A 1. BAR CODE Kihlström Örjan 2. MARQUIS DU POMMEAU Kontio Jorma 3. LOVEBITE Svensson Claes 4. DOUBLE PLAYER Svanstedt Åke 5. ARRAS Söderkvist Stefan 6. LUGDUNUM Lindblom Åke 7. GO ON PALE Takter Johnny 8. JOLI BAI Degiorgio Charles a 9. SMASHING KLIPP Sundberg Hans-Owe 10. ACROSS THE LINES Adielsson Erik 11. RITE ON TRACK Westholm Jörgen 12. COOLMAN CROWN Heiskanen Veijo
Turordning: 11-5-3-7-9-6-10-8-2-4-12-1
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-18 11:52:42 Edited(1): 2008-08-18 11:53:05
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, LOVEBITE
|
Kul lopp!
Arras tar väl spets lätt. Sen sänder väl Åke fram Lugdunum till dödens efter en lugn start.
Vart hamnar Lovebite? Rygg ledaren? Blir farlig nu med ett lopp i kroppen tror jag.
Dom 3 är iallafall tidiga streck för mig.
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2008-08-18 12:19:45
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 9, SMASHING KLIPP
|
Riktigt roligt lopp  Arras i spets med Lugdunum utvändigt. Smashing Klipp tar ner alla sista biten? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-18 15:47:25
|
Became a member:
Forum posts:
|
jag drar väl till med ett mediokert lopp jag då,,hehe..har ingen som helst aning vem som vinner..Go on Pale??
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-08-18 15:58:04
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 5, ARRAS
|
Hade distansen varit kort hade det varit spik på Arras.
Hade inte Lugdunum och Åke varit med i loppet hade det varit spik Arras.
Nu är det ju inte så. Lugdunum utvändigt över lång distans är kanske inte så kul och blir det tempo öppnas ju loppet upp. Lovebite, Marquis De Pommeau, Go On Pale, Joli Bai eller Smashing Klipp kanske.
Kan nog bli ett sevärt lopp, mest tack vare Åke som tror sig sitta bakom världens bästa häst.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-18 16:02:03  Hade distansen varit kort hade det varit spik på Arras.
Hade inte Lugdunum och Åke varit med i loppet hade det varit spik Arras.
Nu är det ju inte så. Lugdunum utvändigt över lång distans är kanske inte så kul och blir det tempo öppnas ju loppet upp. Lovebite, Marquis De Pommeau, Go On Pale, Joli Bai eller Smashing Klipp kanske.
Kan nog bli ett sevärt lopp, mest tack vare Åke som tror sig sitta bakom världens bästa häst.
Answer to: "Hade distansen varit kort hade det varit spik på Arras.
Hade inte Lugdunu"
|
Became a member:
Forum posts:
|
haha joo men de e friskus iaf..såg lugdunum på bergsåker då han knappt tog sig förbi en sån medioker häst som simb tyrant o klarade ej av akjas funnymaker iofs stod han 40 m efter dom men ja tyckte han borde vunnit mot sådana hästar om han skulle varit med i elitloppet som han sa.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-18 16:51:17  haha joo men de e friskus iaf..såg lugdunum på bergsåker då han knappt tog sig förbi en sån medioker häst som simb tyrant o klarade ej av akjas funnymaker iofs stod han 40 m efter dom men ja tyckte han borde vunnit mot sådana hästar om han skulle varit med i elitloppet som han sa.. 
Answer to: "haha joo men de e friskus iaf..såg lugdunum på bergsåker då han knappt "
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, BAR CODE
|
Stackars stackars arras.. kommer bli fullständigt krossad av Lugdunum.. min vinnare är MARQUIE DE POMMEU! gjorde topplopp näst senast och är värd en vinst, jag tror den kommer nu..2,6,7 på V75 systemet.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-08-18 17:05:38
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
V 5, ARRAS
|
Lugdunum klarar inte att plocka ner Arras men det är möjligt att någon kan speeda ner honom.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-08-18 17:19:22
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 5, ARRAS
|
Nej Lugdunum ger jag inte heller några större vinstchanser men han kan mycket väl trycka upp tempot och öppna upp för någon annan.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-18 18:57:29
|
Became a member:
Forum posts:
|
Lär ju bli högt tempo. Vem vinner då? Kanske Örjan med Bar Code? Förresten, hur bra är Double Player?
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2008-08-18 20:51:22
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 2, MARQUIS DU POMMEAU
|
Lovebite lär väl söka dödens och kommer nog dit före Lugdunum som är trög värre i början och jag undrar verkligen om Classe vill släppa ner honom framför sig, jag är tveksam till detta.
Men blir det tryck på föreställningen så att Arras kroknar men det undrar jag, då blir Marqisen livsfarlig på speed, gick 10-tid senast sista 3-400m och verkar ha hittat toppform äntligen. Se upp på den!!
2-3-5 räcker långt. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-18 21:01:14  Lovebite lär väl söka dödens och kommer nog dit före Lugdunum som är trög värre i början och jag undrar verkligen om Classe vill släppa ner honom framför sig, jag är tveksam till detta.
Men blir det tryck på föreställningen så att Arras kroknar men det undrar jag, då blir Marqisen livsfarlig på speed, gick 10-tid senast sista 3-400m och verkar ha hittat toppform äntligen. Se upp på den!!
2-3-5 räcker långt. 
Answer to: "Lovebite lär väl söka dödens och kommer nog dit före Lugdunum som är "
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, LOVEBITE
|
inne på att lovebite kan svara ut arras sett han starta väldigt fort några gånger
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-18 23:59:21
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, ARRAS
|
Oavsett vem som kommer till spets så blir det en fartfylld tillställning. Dock är inte upploppet värst långt (177m) detta lopp blir därför jätte svår lösligt. Jag håller med Grenka, kortare lopp och ingen Lugdunum = spik Arras.
En Lovebite som slipper dödens och får ett bra lopp räknas mycket tidigt. Marquis Du Pommeau, Go On Pale, Rite on Track, Coolman Crown... Nej jag måste fortsätta att studera.
Dessutom kan ju Lugdunum göra bort sig, även om han oftast gör det i volt. Men skulle så vara fallet, eller om han stryks (ponerar) så räcker det med 3,5
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2008-08-19 02:02:55
|
Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
V 7, GO ON PALE
|
Tror mycket på Go On Pale, men Arras är min absoluta favorithäst så självklart håller ja på honom. Kan Lovebite hitta 2:e utvändigt och Go On Pale 3:e så tror jag antingen att Arras biter i från sig från ledningen eller att nån av dessa 2 tar ner dem till slut, när Lugdunum gjort sitt. Tror resten i loppet kommer vara riktigt trötta över mållinjen
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2008-08-19 03:00:43 Edited(1): 2008-08-19 03:03:54
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 5, ARRAS
|
Tror nog Arras kan hålla undan detta o funderar på en spik.. Smashing Klipp vid favoritfall..
(visserligen gick Lovebite snabbare än nånsin på min hemmabana Visb senast men njae)
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-19 10:00:53
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag får väl drämma iväg med att Lugdunum lyckas med att ta ner alla i detta lopp då  , även om jag är orolig för krigaren Lovebite.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-19 22:56:37
|
Became a member:
Forum posts:
|
haha fy fan vilket skämt lugdunum. han KAN vinna om hästen får det absolut perfekta loppet, men vad gör den hästen ens i guld? kommer bli väldigt överstreckad !
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-20 00:27:38
|
Became a member:
Forum posts:
|
Mmm..
Åke tror han har världens bästa häst Lugdunum...
Kolginij kör som han har väldens bästa häst i Going Kronos...
Lähdekorpi tror han har världens sämsta häst ,oavsett häst...
Skulle Going och Lugdunum stå i stall Lähdekorpi skulle han förmodligen dissa deras chanser i en vanlig bronsdivision ..hehe
Det är skillnad på tips och tips
Men jag tror lite på Lovebite och Go on Pale här.
Lugdunum offensivt i dödens, Lovebite i andra ytter...Go on Pale och takter stöter och får bra ryggar runt kurvan.
Lovebite drar tåget och kliver förbit och håller starkt på upploppet, men Go on Pale kommer snabbt ute i vida spår och det är hååårt i mål 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-20 13:01:42   Kan nog bli ett sevärt lopp, mest tack vare Åke som tror sig sitta bakom världens bästa häst.
Mmm..
Åke tror han har världens bästa häst Lugdunum...
Kolginij kör som han har väldens bästa häst i Going Kronos...
Lähdekorpi tror han har världens sämsta häst ,oavsett häst...
Skulle Going och Lugdunum stå i stall Lähdekorpi skulle han förmodligen dissa deras chanser i en vanlig bronsdivision ..hehe
Det är skillnad på tips och tips
Men jag tror lite på Lovebite och Go on Pale här.
Lugdunum offensivt i dödens, Lovebite i andra ytter...Go on Pale och takter stöter och får bra ryggar runt kurvan.
Lovebite drar tåget och kliver förbit och håller starkt på upploppet, men Go on Pale kommer snabbt ute i vida spår och det är hååårt i mål 
Answer to: "Kan nog bli ett sevärt lopp, mest tack vare Åke som tror sig sitta"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, ARRAS
|
För er som är relativt nya i trav-världen, så är det exakt som Perra säger, och detta måste man alltid ta med i beräkningarna när man spelar.
Lähdekorpi säger att Go On Pale är hans bästa chans på lördag (i Guiden) men "ändå ingen speciellt bra segerchans" ... Om man säger som såhär, det är bättre att aldrig läsa vad tre ovan nämnda kuskar/tränare säger inför lopp, för det gör bara allt mer dimmigt.
Jag tror säkert att Lähdekorpi tar minst en tränar seger på lördag, och jag tror inte att det lutar åt Go On Pale i första hand...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-21 11:15:14
|
Became a member:
Forum posts:
|
Arras vinner det här. Motiveringen är enkel, till spets sedan enkelt undan. Visst kommer Lugdunum komma utvändigt och pressa men jag är inte orolig. Åke valde samma taktik näst senast, och var ändå chanslös mot Akjas Funnymaker. Det är en bra häst men Arras är bättre.
Jag gillar Lugdunum, men hans styrka är klart överskattad. Skulle han inte krossa allt utvändigt i ett Olympiatravsförsök i våras, ändå var han totalt chanslös mot Adams Hall. Och vilken position vann Adams Hall från? Just det, från ledningen. Samma nu, spets och slut på Arras
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
|