1
[ 2
]
3
|
|
Posted: 2008-08-21 11:29:07  Arras vinner det här. Motiveringen är enkel, till spets sedan enkelt undan. Visst kommer Lugdunum komma utvändigt och pressa men jag är inte orolig. Åke valde samma taktik näst senast, och var ändå chanslös mot Akjas Funnymaker. Det är en bra häst men Arras är bättre.
Jag gillar Lugdunum, men hans styrka är klart överskattad. Skulle han inte krossa allt utvändigt i ett Olympiatravsförsök i våras, ändå var han totalt chanslös mot Adams Hall. Och vilken position vann Adams Hall från? Just det, från ledningen. Samma nu, spets och slut på Arras
Answer to: "Arras vinner det här. Motiveringen är enkel, till spets sedan enkelt unda"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Du kanske missade att Luggen var sjuk då? Men jag tror också på Arras...
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-08-21 11:48:43
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 5, ARRAS
|
Tror absolut inte Lugdunum vinner detta från dödens men däremot finns risken att han förstör både för Arras och sig själv. Att jämföra Adams Hall med med Arras vet jag inte om man ska, dessutom var Lugdunum dessutom sjuk vid det löp du pratar om. Sen är väl distansen ett litet frågetecken också för Arras. Svårt att säga om distansen är en nackdel eller inte.
Utan tryck vinner han iaf enkelt tror jag men med tryck vet de fan om han håller undan för smygkörda. Lugdunum rankar jag långt ner. Vet inte hur loppet ska köras för att han ska ha en chans...
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-08-21 11:49:51
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 5, ARRAS
|
Jag är nyfiken på Lovebite som har en jäkla skalle och Go on Pale är också en häst med fin fart.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-21 12:00:10 Edited(3): 2008-08-21 12:04:28
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, ARRAS
|
Kan de inte vara så att lugdunum i dödens och arras i spets låser loppet och åke har ju börjat köra lugdunum på speed nu  ... Blir de så och arras slipper tryck hela vägen bör han ju rinna undan... Eller finns de någon annan som hittat dödens före och vill sitta där? Och att lovebite skulle kunna svara ut arras finns inte i min värld iaf inte om han är lika snabb som han kan och brukar vara... Och gällande distansen så har arras vunnit 4 av 6...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-21 12:07:37  Du kanske missade att Luggen var sjuk då? Men jag tror också på Arras...
Answer to: "Du kanske missade att Luggen var sjuk då? Men jag tror också på Arras..."
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag menade inte att jämföra Arras med Adams Hall. Men jag tycker man kan göra det. Adams Hall har väl gjort typ två bra lopp i år (men då var han å andra sidan ruggig). Arras har mött dem bästa, han var ju betrodd i Årjäng mot Finders Keepers och Jaded näst senast.
Det är inte många som vinner från dödens i Guld, Triton Sund och Lovebite har gjort det i år, men det är ovanligt. Och för att Lugdunum ska vinna nu tror jag inte den bästa taktiken är att köra stenhårt. Det är lång distans, så kanske Åke kör stenhårt sista varvet, och tar det lugnt innan. I så fall har Stefan Söderqvist redan stulit loppet
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-21 17:37:26  Jag menade inte att jämföra Arras med Adams Hall. Men jag tycker man kan göra det. Adams Hall har väl gjort typ två bra lopp i år (men då var han å andra sidan ruggig). Arras har mött dem bästa, han var ju betrodd i Årjäng mot Finders Keepers och Jaded näst senast.
Det är inte många som vinner från dödens i Guld, Triton Sund och Lovebite har gjort det i år, men det är ovanligt. Och för att Lugdunum ska vinna nu tror jag inte den bästa taktiken är att köra stenhårt. Det är lång distans, så kanske Åke kör stenhårt sista varvet, och tar det lugnt innan. I så fall har Stefan Söderqvist redan stulit loppet
Answer to: "Jag menade inte att jämföra Arras med Adams Hall. Men jag tycker man kan "
|
Became a member:
Forum posts:
|
spelvärda och prisvärda: joli bai och coolman crown. liras av alla som vill vinna en slant.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-08-21 17:49:56
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
V 5, ARRAS
|
Jag tror inget på varken Joli Bai eller Coolman Crown. Jag tror att loppet står mellan 3,5,7 förmodligen vinner Arras...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-21 17:50:31
|
Became a member:
Forum posts:
|
vi får se...
...

|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-08-21 17:53:30 Edited(1): 2008-08-21 17:54:31  vi får se...
...

Answer to: "vi får se...
...
;)"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
V 5, ARRAS
|
Du får gärna motivera varför man ska ta med dom... 
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2008-08-21 17:57:55
 Du får gärna motivera varför man ska ta med dom...
Answer to: "Du får gärna motivera varför man ska ta med dom..."
|
|
Post removed
|
Posted: 2008-08-21 18:18:15
 jag har lagt fram den motiveringen ett par gånger. men jag kan ta den igen: minst hälften av alla hästar som ryker som favoriter vinner loppet efter. det händer varje dag. tex i lördags var 3 av streckskrällarna såna hästar. jag lämnade inte in men hade jag kört en v7 hade jag garanterat haft 5 rätt bara genom att lira hästar som losat som favoriter i loppet innan. gå in och kolla på atg:s resultatrad. det är hur tydligt som helst. lira hästarna. dom är lika givna som förstafavoriterna. och betydligt mera spelvärda.
Answer to: "jag har lagt fram den motiveringen ett par gånger. men jag kan ta den igen"
|
|
|
Posted: 2008-08-21 18:58:25
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, GO ON PALE
|
Coolman Crown är bara att glömma.. Vinner inte ett sådant här lopp 1 gång av 100 om han ens har framspår!!! Go On Pale på 8 % isf, tror han håller sig runt 10%.. 10 ggr?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-21 20:06:06  Coolman Crown är bara att glömma.. Vinner inte ett sådant här lopp 1 gång av 100 om han ens har framspår!!! Go On Pale på 8 % isf, tror han håller sig runt 10%.. 10 ggr?
Answer to: "Coolman Crown är bara att glömma.. Vinner inte ett sÃ¥dant här lopp 1 gÃ"
|
Became a member:
Forum posts:
|
var inte så säker, alfiepelfie... det trodde typ 100 000 om hästarna som vann i lördags också...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-21 21:05:21  var inte så säker, alfiepelfie... det trodde typ 100 000 om hästarna som vann i lördags också...
Answer to: "var inte så säker, alfiepelfie... det trodde typ 100 000 om hästarna som"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Du tänker på Conrads Epilog förstår jag. Men den hästen vinner det loppet kanske 3 ggr av 100. Coolman Crown vinner verkligen inte det här loppet, visst det kan skrälla men då är hästar som Smashing Klipp hetare än Coolman
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-21 22:02:36
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, GO ON PALE
|
Exakt som presley skriver.. blir de samma fart som i E3 bland de mest betrodda hästarna h är så finns de många hetare bud än Coolman Crown, tror du övervärderar Coolman kraftig här nyckel.,. möter STENTUFFT ämfört med tidigare.. Smashing Klipp kan få loppet!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-21 22:02:47  Du tänker på Conrads Epilog förstår jag. Men den hästen vinner det loppet kanske 3 ggr av 100. Coolman Crown vinner verkligen inte det här loppet, visst det kan skrälla men då är hästar som Smashing Klipp hetare än Coolman
Answer to: "Du tänker på Conrads Epilog förstår jag. Men den hästen vinner det lop"
|
Became a member:
Forum posts:
|
nej, jag tänker inte på conrads epilog... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-21 23:41:27
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, ARRAS
|
Arras lär nog vinna detta, annars är det Joli Bay...tyvärr så nämde Raffe den idag.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-22 05:30:05
|
Became a member:
Forum posts:
|
kan dock hålla med er om att det är tuffa skrällbud jag ger från spår 12 och 8. men vi får se.
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2008-08-22 15:49:23
|
Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
V 1, BAR CODE
|
jag spikar Bar Code,
Lindblom kör sin vanliga kamikaze och sänker både Arras och sig själv, Kihlström löser loppet och vinner på nått sätt..
Tyvärr känns det som 2,3,7 kan vara bättre i spurten men jag litar på ÖK..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-22 19:29:27
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, LOVEBITE
|
Jag tror att Lovebite kan spetsa och sen vinner han och efter det här loppet åker han ner till Frankrike och startar några månader. Jag spikar Lovebite.
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
|