[ 1
]
|
Eriksson
|
Posted: 2008-02-19 23:39:43
|
Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12238
|
Jag har lagt in tre nya lopp i mars, två i Frankrike och ett i Italien, alla lopp har en prissumma på 150 000 kr.
Till nästa säsong kommer antagligen ännu mer lopp att läggas in för att försöka balansera upp spelet ytterligare.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-20 10:27:55  Jag har lagt in tre nya lopp i mars, två i Frankrike och ett i Italien, alla lopp har en prissumma på 150 000 kr.
Till nästa säsong kommer antagligen ännu mer lopp att läggas in för att försöka balansera upp spelet ytterligare.
Answer to: "Jag har lagt in tre nya lopp i mars, två i Frankrike och ett i Italien, al"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Perfekt Eriksson!.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-20 17:13:32
|
Became a member:
Forum posts:
|
bra!!!!!!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-20 20:23:08
|
Became a member:
Forum posts:
|
jepp skönt att få lopp för hästar som inte riktigt duger i toppen
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-20 22:21:59
|
Became a member:
Forum posts:
|
instämmer
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-02-20 22:36:54
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
tycker att loppen är dåligt utlagda, 2 av loppen är mitt i veckan med inget storlopp särskilt nära, det betyder att de bästa kan välja att starta i dessa nya loppen också......
Eller är det bara jag som tycker detta? bästa hade varit att sätta ut dessa 150k lopp på samma dag eller i närheten av andra storlopp för att inga av de bästa ska kunna starta där utan att välja bort ett annat större lopp.
1.a loppet går samma dag som soumi...... = bra
2.a loppet går mellan allting, i samband med breeders och kriteriet, men där startar ändå bara 3 åringar. Här kan de bästa välja att starta och plocka hem 150k?
3.e loppet går i samband med finalen av styrkeprovet, men där är inte särskilt många av de bästa med ens........
Troligen bara jag som är gnällig, hehe 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-20 22:43:59  tycker att loppen är dåligt utlagda, 2 av loppen är mitt i veckan med inget storlopp särskilt nära, det betyder att de bästa kan välja att starta i dessa nya loppen också......
Eller är det bara jag som tycker detta? bästa hade varit att sätta ut dessa 150k lopp på samma dag eller i närheten av andra storlopp för att inga av de bästa ska kunna starta där utan att välja bort ett annat större lopp.
1.a loppet går samma dag som soumi...... = bra
2.a loppet går mellan allting, i samband med breeders och kriteriet, men där startar ändå bara 3 åringar. Här kan de bästa välja att starta och plocka hem 150k?
3.e loppet går i samband med finalen av styrkeprovet, men där är inte särskilt många av de bästa med ens........
Troligen bara jag som är gnällig, hehe 
Answer to: "tycker att loppen är dåligt utlagda, 2 av loppen är mitt i veckan med in"
|
Became a member:
Forum posts:
|
kan bara hålla med...
förresten styrkeprovet är det ingen stjärna med i!...
förutom Leinster..
jag fick med min tysk och movement mind.. nöjd men jag tycker inte dom är några stjärnor haha  .
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-20 22:44:42
|
Became a member:
Forum posts:
|
jag håller med, känns som att de stallen som har "sterioidhästarna" kommer att få ytterligare 150k att vinna. De hästar (majoriteten) med 90-120 startpoäng kommer aldrig med i dessa lopp...
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-02-20 22:53:35
|
|
exempel:
France Le Grande är mitt i veckan vilket betyder att man nu kan starta först i det loppet för att sedan gå ut i klassfinalerna eller grand elegante.....
italy open kan i princip alla gå ut i också eftersom det ligger mellan allting.....
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-02-20 22:55:27
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Tycker nog vi får ta det för vad det är. Lopp är trots alltid lopp och har en känsla av att dom har mycket annat att pyssla med just nu med flytten till annan server.
Hoppas och tror på en del förändringar inför nästa säsong till det bättre. Bland det hoppas jag att det kommer fina ramlopp och V4 på söndagarna med spel och lite finare lopp. Tex.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-02-20 23:00:34
|
|
mjo, men själv kommer jag att bojkotta france le grand och italy open även om jag har poäng att komma med, kommer troligen vara chanslös ändå. Tror helt klart att några av de bästa går ut där för att plocka enkla pengar, varför inte liksom?
känns som om hela idén gick i baklås........
vi siktade mot stjärnorna men kom till trädtopparna, hehe.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-02-20 23:11:31  mjo, men själv kommer jag att bojkotta france le grand och italy open även om jag har poäng att komma med, kommer troligen vara chanslös ändå. Tror helt klart att några av de bästa går ut där för att plocka enkla pengar, varför inte liksom?
känns som om hela idén gick i baklås........
vi siktade mot stjärnorna men kom till trädtopparna, hehe.
Answer to: "mjo, men själv kommer jag att bojkotta france le grand och italy open äve"
|
|
Alltså det är ju mer pengar i ett vanligt guldförsök så varför skulle dom bästa starta i ngt av dessa lopp för att få ett lopp i kroppen när dom kan starta i ett guldförsök och defilera hem 50000 mer? Tycker vi får ha lite tålamod. Se på styrkeprovet som ju har fina pengar och nästan vem som helst har ju kommit ut där.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-02-20 23:19:51 Edited(2): 2008-02-20 23:21:20
|
|
men det är 3 st guldförsök så varför ska dem ut i alla 3? kan i princip gå ut i både guldförsök och dessa 150k loppen om man vill.
styrkeprovet kom man med i just på grund av att det låg i samband med ett annat storlopp, helt perfekt för oss som ligger en bit under eliten.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-02-20 23:33:37  men det är 3 st guldförsök så varför ska dem ut i alla 3? kan i princip gå ut i både guldförsök och dessa 150k loppen om man vill.
styrkeprovet kom man med i just på grund av att det låg i samband med ett annat storlopp, helt perfekt för oss som ligger en bit under eliten.
Answer to: "men det är 3 st guldförsök så varför ska dem ut i alla 3? kan i princi"
|
|
Jag tycker det är ganska gnälligt. Dom kan ju inte gå ut samma dag som Finska storloppet och jag tror inte dom matchar den 14:e och 18:e för att sedan gå ut den 23:e igen och riskera starta där med klen form. Vad tycker du? Att ingen med mer än 100 poäng ska anmäla? Så många är det inte som tillhör yppersta eliten och dom matchar ju knappt i guld mellan storloppen så varför skulle dom gå ut i dessa lopp? Vitsen är väl att de som kanske inte ligger bland topp 15 ska kunna komma ut och dom som ligger mellan topp 30 och topp 12 kommer HELT säkert komma med.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-02-20 23:41:18
|
|
jo, klart, sade ju även att det är BRA att dem inte kan välja det finska storloppet om dem vill starta i 150k loppet pga det är på samma dag.....
antar att det är gnälligt, svaret får vi reda på sen? helt klart möjligt att några top 12 hästar går ut och plockar pengarna även i dessa loppen, 150 poäng tackar man inte nej till? samtidigt som hästen får ett lopp i kroppen till större uppgifter.
för att meningen med loppen är väl just att de allra bästa inte ska kunna gå ut och plocka ännu mer pengar, att andra(top 13-50) ska ha en chans att tjäna bra pengar.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|