Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> But why? (Vardagsloppsschemat)

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
montana Posted: 2026-01-22 10:47:06

Became a member: 2008-11-13
Forum posts: 326
Varför förekommer ingen diskussion kring vilka vardagslopp som saknas eller vilka som känns överflödiga?

Vissa lopp underanmäls och andra överanmäls.
Vissa blir inte ens av då propparna är så skeva/snäva.
Samtidigt är det för få lopp med vissa proppar.

Schemat har väl typ legat och random slopats ut på samma sätt i 10-15-20+ år nu och det är näppeligen felfritt i sin grundkonstruktion.

Vilka vardagsloppsproppar är onödiga?
Vilka vardagsloppsproppar saknas?
Finns det andra fräcka idéer?
Varför diskuteras detta aldrig?

Tänker folk att det är totalt omöjligt att gemensamt komma fram till vilka förändringar som vore av godo och att 'någon' sedan ber admin ändra detta? (Snarare än att dunka på okynnesmässigt med nya storlopp...)

???

Jag personligen tycker alla lopp med 2- eller 5k i förstapris kan helt tas bort eller ersättas av något annat.

Och låt mig fundera en stund så kan jag komma på bra proppar som inte främst rör prissummans storlek.
Snarare sånt som begränsar eller selekterar ut vilka hästar som kommer tävla mot varandra.

Men jag är inte det viktiga här. Mina åsikter är inte det viktiga.

Jag vill att NI diskuterar och sen försöker få till förändringar från han som bara lägger ner tid och energi när det kan gynna honom själv. Ni vet...
Reply
hampusenglund90 Posted: 2026-01-22 11:17:12 Edited(1): 2026-01-22 11:18:59 Answer to: "Varför förekommer ingen diskussion kring vilka vardagslopp som saknas ell"

Became a member: 2015-05-15
Forum posts: 718
Hade jag haft möjlighet hade jag redan försökt diskutera fram något bra med detta.
Vet ej om du missat det men jag har ingen möjlighet att ändra dessa proppar. Jag har bara möjlighet att ändra antalet lopp som ska köras jämfört med hur många stall som finns.
Och du behöver ej skriva i gåtor när samtliga vet att det är mig du syftar på.
Men att klaga på sådant jag ej har befogenhet över är ju bara pinsamt.
Minns jag ej fel la admin ut en tråd angående detta men det krävs ju angagemang från användare för att få till en ändring med. Skriver 2-3 st av alla användare har jag svårt o se att admin får ett underlag att jobba vidare med. Istället lades fokus på hela andra saker i den tråden och då förstår jag varför admin ej lägger ner mer tid på det.
Reply
montana Posted: 2026-01-23 17:16:25 Answer to: "Hade jag haft möjlighet hade jag redan försökt diskutera fram något bra"

Var det PM som gällde om man vill höra din bs/nonsens?
Reply
hampusenglund90 Posted: 2026-01-23 19:38:51 Answer to: "Var det PM som gällde om man vill höra din bs/nonsens?"

Jag bara förklara hur det ligger till med de jag kan göra något åt. Så snarare fakta än nonsens.
Reply
Briljant Posted: 2026-01-23 19:39:30

Became a member: 2017-01-26
Forum posts: 127
Du bad om diskussion, Hampus lev.

Han förklarar verkligheten och och du avfärdar som bs ..
Reply
montana Posted: 2026-01-23 20:39:34 Edited(1): 2026-01-23 21:36:18 Answer to: "Du bad om diskussion, Hampus lev. Han förklarar verkligheten och och d"

Vad vet du om någonting din aningslösa stackare som hakat upp dig på mig?

Jag vill inte ha någon utdragen meningslös diskussion med Hampus här utan eftersökte andra spelares tankar kring vardagsschemat.
Från intelligenta lirare. till skillnad från dig och Hampus som ju inte precis "klockar i taket" där.

Hampus har tydligt proklamerat att han inte kommer diskutera mer på forumet och att om man vill honom något så är det pm/dm som gäller.

SÃ¥ here goes then:

Hade jag haft möjlighet hade jag redan försökt diskutera fram något bra med detta.
Vad hindrar honom att diskutera fram något bra? Vem hindrar honom?
Vad är detta för nonsens?

Vet ej om du missat det men jag har ingen möjlighet att ändra dessa proppar.
Nej, jag har inte missat detta. Heller inte påstått det per se.
Men om lite vilja och lite ork fanns så vore det Hampus (om någon) som hade kunnat bolla idéer och förändringsförslag med admin - som hade kunnat leda till något för alla lirare här!

Jag har bara möjlighet att ändra antalet lopp som ska köras jämfört med hur många stall som finns.
Trevligt med information som vi inte kände till. På honom lät det tidigare som att admin hade förändrat det till att det blev 3 banor som körde söndagslopp - mot tidigare fyra.
Att det var sammankopplat och i direkt korrelation till antalet aktiva stall.

Och du behöver ej skriva i gåtor när samtliga vet att det är mig du syftar på.
Jag sket väl ändå i att vid namn/alias nämna dig då du sagt att du inte tar diskussioner på forumet framgent och att det väl verkligen inte var det som var min största poäng. Mr Butthurt?

Men att klaga på sådant jag ej har befogenhet över är ju bara pinsamt.
"Är bara pinsamt"... Hur många gånger har vi hört det nu? Till leda! Varje gång Hampus blir överbevisad eller satt på pottan så släpar han fram formuleringar i slget av att jag är pinsam.
Jag gör liksom inget annat än textar och ifrågasätter samt diskuterar.
Det blir lite Kim Jong-Un-stuk på detta när allt skall tystas ner och negligeras samt besvaras med: "är bara pinsamt" snarare än att faktiskt bemöta argumentation med argument.

Minns jag ej fel la admin ut en tråd angående detta men det krävs ju angagemang från användare för att få till en ändring med.
Mycket möjligt. Inte vet jag...
Betyder det att jag inte får skapa en forumtråd där jag försöker få igång en diskussion kring detta eller vad är ens poängen från Hampus håll med denna meningen?
Ingen har typ skrivit något på flera dagar... Men Kim Jong-The Man vill att folk håller käften eller?

Skriver 2-3 st av alla användare har jag svårt o se att admin får ett underlag att jobba vidare med.
Så då får jag inte ens försöka genom att skapa en tråd avsedd att öppna upp en diskussion där folk kommer med exempel?
Nej, istället skall offerkoftan fram och tron om att allt handlar om dig blir återigen aktuell?

Istället lades fokus på hela andra saker i den tråden och då förstår jag varför admin ej lägger ner mer tid på det.
Undskyllande och bortförklaringar.
Hade du velat göra ett handtag och ett gott försök till att få till förändringar/förbättringar kring denna fråga så är ivf jag helt övertygad om att du hade kunnat ordna ivf vissa grejer.
Reply
montana Posted: 2026-01-23 21:53:28

Mina personliga åsikter kring vardagsloppen då:

- Höj segerpremien på alla lopp med 5k i förstapris till 8 eller 10 tusen.

- Alla, max 150k med 40-50k i segerpeng borde finnas.

- Högre procent av Grupp 4-loppen borde ha 25 eller 30k i förstapris kontra 20k.

- 5 åriga & äldre. Lägst 25 000 kr är väl ändå en rätt underlig propp. Hur många femåringar är det som inte har tjänat 25k? Vad selekterar denna proppen ens ut? Kan väl lika gärna bara vara '5 åriga & äldre' eller annars typ lägst 100k. Ingen viktig grej. Men fattar inte riktigt proppens mening.
Kanske snarare att den skulle lyda, exempelvis: '5 åriga & äldre. Max 1 000 000kr.'

- Alla, max 6 år kanske borde finnas som grupp 3 och grupp 4.

- Alla, minst 7 år kanske borde finnas som grupp 3 och grupp 4.

- Alla, minst 1 000 000kr (eller max 750 000) som grupp 4-lopp med 30k i segerslant kanske hade varit av intresse för hästar ur form.

- Ta bort alla B-lopp.

- 4 åriga, max 100 000 som grupp 3 med 40, 45 och 50k i förstapris.

- 3 åriga, max 0kr med 30k som segercheck. Grupp 4-lopp.

- Alla, max 10 000kr som grupp 4-lopp med 20, 25, 30k i vinst.
Reply
hampusenglund90 Posted: 2026-01-23 22:16:34 Answer to: "Mina personliga Ã¥sikter kring vardagsloppen dÃ¥: - Höj segerpremien pÃ"

Jag var ej ute efter en diskussion/pajkastning med dig heller. Jag skrev bara exakt hur det ligger till.
Sen pratade vi om vardagslopp och ej söndagslopp det är 2 helt olika typer av lopp i programmeringen.
Så fakta även där att jag kommer ej åt något som rör de "vanliga söndagsloppen" vardagslopp (max 50k i första pris) kan korrigeras så det finns fler lopp per antal stall men jag kommer ej åt att ändra några propositioner.
Reply
montana Posted: 2026-01-23 22:50:54 Answer to: "Jag var ej ute efter en diskussion/pajkastning med dig heller. Jag skrev ba"

Antar att det är bra och av godo att du trots allt berättar om dina befogenheter ändå.

Nu behöver du inte fortsätta skriva i denna tråden.
HÃ¥ll dig du till din pm-policy.
Reply
[ 1 ]