[ 1
]
|
Topentus
|
Posted: 2015-10-13 18:28:52
|
Became a member: 2015-10-12
Forum posts: 21
|
Hej
Jag startade ett stall igår och fick då tre hästar, när jag kollade hur dom tränade idag hade en fått bättre form och 2 sämre. Någon som vet hur jag ska göra för att få bättre form inför dom första loppen?
|
|
Reply
|
|
ddmannen
|
Posted: 2015-10-13 19:21:39  Hej
Jag startade ett stall igår och fick då tre hästar, när jag kollade hur dom tränade idag hade en fått bättre form och 2 sämre. Någon som vet hur jag ska göra för att få bättre form inför dom första loppen?
Answer to: "Hej
Jag startade ett stall igår och fick då tre hästar,"
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
|
formen går upp när hästarna tränar , om de vill att formen ska gå upp snabbare så sätter du allmän träning och 0% i träningsintensivitet.
Formen går ner efter att hästarna startar , formen går ner mest om du har inställningen ge allt , lite mindre om du tar kusken val och bara lite om du kör deffensivt . Men det är nästan omöjligt att få bra resultat om du kör def.
Formen går också ner om inte hästarna startar på 15 dagar .
Hästarnas form har liten påverkan på resultatet i loppen , men den påverkar hur bra hästarna tränar och det finns skaderisk om du startar med låg form och kör på ge allt.
Kuskens form har normalt stor påverkan på hästens prestation
|
|
Reply
|
|
Topentus
|
Posted: 2015-10-14 19:43:18
|
Became a member: 2015-10-12
Forum posts: 21
|
Tränar ju hästarna lika och 2 sjunker i form och en ökar, varför ökar inte formen på alla?
|
|
Reply
|
|
ddmannen
|
Posted: 2015-10-14 22:09:44  Tränar ju hästarna lika och 2 sjunker i form och en ökar, varför ökar inte formen på alla?
Answer to: "Tränar ju hästarna lika och 2 sjunker i form och en ökar, va"
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
|
antar att det blir något programmeringsfel pga det datumet du startade stallet , för de hästarna som du har från början är födda förra etappen innan du startade stallet och då tror spelet att de inte har startat på 15 dagar och minskar formen med 0,5 i form tills hästen startar eller formen blir 4(eller 2?)
Detta kommer hända med 3åringen den 16:e eller 15:e , för 15dagars räknas från och med hästen blir 3 år och det blev den vid etappskiftet 1/10.
jag gissar men det känns som den troliga orsaken
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|