Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> utöka spelet med fler stall

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
torlim Posted: 2014-09-18 18:40:56
901
förloppet
Bollnäs

Became a member: 2010-05-17
Forum posts: 3
I våras fanns mer än 600 stall nu finns kanske 500(?). Jag har försökt få med ett par stycken i spelet men de vinner inga pengar i loppen så de är måttligt intresserade. De köper en hyffsad häst, en träningsanläggning och skaffar tränare, skötare och foder (ev bättre transport) sedan är de panka ganska fort och tycker inte det är roligt (precis som jag själv trots 3 säsonger i rad med ca 400000/säsong). Hur få fler att stanna och tycka det är roligt, måste man ha kostnad för träningsanläggning för 1/4 av pengarna när man börjar eller har banan redan iordningställt? Kan 1-3 tränare o skötare följa med gratis i starten med de hästar man får? Några förslag, det vore kul om spelet ökade istället för att bli något bara för några få etablerade!
Reply
Poffpuff Posted: 2014-09-18 19:13:37
811
Mackenhof
Dannero

Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
Om man bara orkar ta sig igenom en del gamla forumtrådar så finns många värdefulla tips och råd att ta till sig. Vågar man dessutom kontakta gamla rävar eller starta egna trådar med frågor i forumet så kan man säkert undvika en del nybörjarmisstag.

Jag begick nog de flesta misstag man kunde göra i början, t ex med träningsanläggning och annat. Därmed inte sagt att jag på något sätt bemästrar spelet ännu, men det går åtminstone framåt. Det gäller ju att lära sig hur spelet funkar, med matchning, hästarnas egenskaper, osv. Om inte den hårda vägen så genom att fråga andra.

Angående pengar så är problemet snarare det omvända, såvitt jag har förstått.

Givetvis vill jag också att fler hittar hit och fastnar för spelet, men att det är kämpigt i början och hård konkurrens är knappast något problem, snarare tvärtom. Däremot att förändringar sker långsamt (eller nästan aldrig) när vi är många som identifierat och irriterat felaktigheter, buggar och andra problem, vilket får folk att ledsna och försvinna...
Reply
torlim Posted: 2014-09-18 19:25:57
901
förloppet
Bollnäs

Became a member: 2010-05-17
Forum posts: 3
Hjälp den som är ny, 249 sidor på den här rubriken
Reply
hogan Posted: 2014-09-20 12:00:05

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Var väl lite det jag försökte säga till han som köpte 1 häst för 2 miljoner efter varit medlem en knapp vecka, tyvärr har jag sett det alltför ofta, och kanske därför jag var lite ironisk då man suckar inombords varje gång, o tänker...inte nu igen.
Men jag har alltid för dom som vill berättat o gett bra råd då man har varit med länge nu, hade själv Soberano som mentor då jag var ny, sen dess har jag i min tur givit detta vidare till flera stycken faktiskt, än idag skriver en del o ber om råd, o det är kul.

Därför ska man söka upp någon trevlig som varit med ett tag då man är ny, se om man kan hitta någon man har förtroende för, så mitt råd samtidigt som jag lusläste trådarna här, skriv ett p.m o be om råd till någon,
alltid hittar man nån som bjussar på sig själv, och samtidigt kan man få schyssta vänner o kontakter.
Reply
[ 1 ]