Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Starta nytt konto...en fråga?

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
hogan Posted: 2014-09-03 13:03:14

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Hur mkt är det man får i startkapital numera när man startar ett stall konto??

Tänkte på han som köpte 3 åringen igår för 2 miljoner, kan ju inte ha ngt kvar till anmäla starter.

jag har hört att de sänkt startkapitalet till 1.5 miljoner , från 2.4 milj. som det var tidigare.

man misstänker ju hjälpa kompis annars om det bara är 1.5 man får, då är det en polare som

köper hästen, vore konstigt annars.
Reply
SEBBEJ Posted: 2014-09-03 16:51:08 Answer to: "Hur mkt är det man får i startkapital numera när man starta"
28
Stall Vinner Sällan
Lindesberg

Became a member: 2014-08-26
Forum posts: 7
Jag fick 2 miljoner, en annan tjatade igår, jag vet ej hur mycket ni fick om ni är avundsjuka eller så men jag fick 2 miljoner, jag fick 3 hästar från början som sprang in 7 500, har kollat och det kostar typ 50 kronor plus någon resekostnad att starta, med enkel mattematik kan man då anmäla till ett par lopp..
Reply
hogan Posted: 2014-09-03 22:22:00 Answer to: "Jag fick 2 miljoner, en annan tjatade igår, jag vet ej hur mycket ni "

Visst jätte avundsjuk, hade kunnat köpa 5 såna om jag ville...men den där var jag inte ens
intresserad av då jag är ganska säker på att den har överpresterat då den tränar uselt.
och det är mer utgifter än resekostnader kan jag lova, den ska ha mat, tränare, skötare, boxhyra.
Så lycka till med dina 7500 spänn du har kvar
Reply
SEBBEJ Posted: 2014-09-03 22:28:50 Answer to: "Visst jätte avundsjuk, hade kunnat köpa 5 såna om jag ville"
28
Stall Vinner Sällan
Lindesberg

Har jag redan fixat åt den och har så jag klarar mig fick någon sponsor peng på 50 000 såg jag också! Du verkar ju inte vara så inne i detta spela om du inte ens vet det!
Reply
hogan Posted: 2014-09-04 00:25:37 Answer to: "Har jag redan fixat åt den och har så jag klarar mig ;) fick n&"

Nämen grattis , då har du ju råd med en häst till vettja, så inte 3 åringen blir ensam o olycklig.
Reply
Poffpuff Posted: 2014-09-04 01:25:22
811
Mackenhof
Dannero

Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
Ni kanske kan föra sandlådediskussionen i privata meddelanden i fortsättningen?

Trådens fråga har blivit besvarad, och jag tycker det är kul att det kommer fler stall till spelet. Alla har vi olika strategier, och även om jag inte skulle sprätta iväg hela startkapitalet på ett unghästköp så önskar jag lycka till med bygget av det nya stallet.
Reply
SEBBEJ Posted: 2014-09-04 08:58:52 Answer to: "Ni kanske kan föra sandlådediskussionen i privata meddelanden i "
28
Stall Vinner Sällan
Lindesberg

Tack för att det fanns någon som kan lägga ut texten bättre!
Reply
hogan Posted: 2014-09-05 01:40:46 Answer to: "Ni kanske kan föra sandlådediskussionen i privata meddelanden i "

Ni kanske kan föra sandlådediskussionen i privata meddelanden i fortsättningen?

Trådens fråga har blivit besvarad, och jag tycker det är kul att det kommer fler stall till spelet. Alla har vi olika strategier, och även om jag inte skulle sprätta iväg hela startkapitalet på ett unghästköp så önskar jag lycka till med bygget av det nya stallet.

Ja du gärna för mig, men jag säger ändå såhär som när folk klagar på ett tv-program o liknande
så har jag alltid undrat varför de inte byter kanal, eller ge fan o tittar....detta är trots allt ett allmänt tråden på ett forum, där vem som helst ska kunna få vädra sina åsikter, så åter igen...det är ingen som tvingar dig att läsa eller delta i denna tråd, så gör det enkelt för dig själv, bläddra vidare o läs ngn annan tråd istället, ingen som tvingar dig som sagt att va med på denna.

Och kolla bland alla tusentals trådar om du vill, jag kan lova dig att det finns flera hundra trådar där det går hett o vilt till....så vänj dig eller hoppa över när du ögar igenom forumet, det gör jag.
Reply
Poffpuff Posted: 2014-09-05 02:12:26 Answer to: "Ni kanske kan föra sandlådediskussionen i privata meddela"
811
Mackenhof
Dannero

Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
Har inget emot diskussioner där det går "hett och vilt till", och brukar sällan komma med inlägg av typen ovan. Men ser inte poängen med att håna och förnedra ett nytt stall.

Rapportera köpet om du är misstänksam att något inte ha gått rätt till, annars är det väl bara att önska lycka till med den något okonventionella taktiken.
Reply
hogan Posted: 2014-09-06 18:52:50 Answer to: "Har inget emot diskussioner där det går "hett och vilt till"

Tycker du är lite överdriven o verkar dåligt påläst, men som fuskstävjare och har fått det uppdraget utav Eriksson så var jag inne lite på att detta kunde varit en kompis till säljaren som öppnade typ ett bulvanstall för hjälpa honom med nytt kapital är jag van o ta skit ibland och här känns det lite som du anklagar mig för "håna nya" men dom tankarna slår inte ens mig, jag har hjälpt många nya med goda råd, men du verkar ju ganska ny här inne sådet är inte lätt känna mig då, men slutsatsen blir ju att tråden blir onödigt lång, hade bara velat haft ett svar på min fråga i början sen hade inte jag skrivit mer.

jag ställde en allmän fråga hur mkt man får som startkapital nu för tiden, då jag hört att det är mindre än vad fick när jag var ny 2008...sen ville jag tala om för han att det kanske inte var så klokt att satsa allt på EN häst, men han visade taggarna utåt att jag ej kände för försöka ngt mer, sen kommer ditt inlägg på det.....vet inte vad jag ska säga, men sök jobbet som forumsmoderator nu när Tenava verkar ha slutat, du verkar gilla den uppgiften eller åtminstone så försöker du och jag önskade t.o.m han för Lycka till.....allt står på pränt. (Jag rapporterade t.o.m)

B_Good.......Lås tråden snälla!!!! PLZZZ!!!
Reply
SEBBEJ Posted: 2014-09-07 09:19:06 Answer to: "Tycker du är lite överdriven o verkar dåligt pålä"
28
Stall Vinner Sällan
Lindesberg

Men om du haft kontakt med Eriksson som verkar vara bossen här så borde du kanske kunna fråga han vad man får i startkapital innan du hoppar på mig som ny här.. jag har inte gjort annat än att köpt en häst jag tyckte verkade bra.. sen kanske det var lite förhastat men gjort är gjort, får försöka klara det ändå.
Reply
SEBBEJ Posted: 2014-09-07 09:20:40
28
Stall Vinner Sällan
Lindesberg

Plus att du hånade visst mig? Som det här: "Nämen grattis , då har du ju råd med en häst till vettja, så inte 3 åringen blir ensam o olycklig. "
Reply
[ 1 ]