Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Regeländring!!

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2013-11-30 17:24:37 Edited(2): 2013-11-30 17:28:41

Became a member: 
Forum posts:
Finns det nåt otrevligare än att man lägger ett stort bud på en häst i transfern,
med hårt slitna pengar... Så ser man att loppet som hästen deltog i, där hade hen
järn skor och ingen körorder (oavsiktligt eller ej!).
Oftast så är det den detaljen som gör att man budar efter allt tvelande,
om hästen är med i ett bra lopp!

Jag (och säkert många andra med mig)vill att detta ska aldrig hända något mer...
Att när man lagt bud på en häst på transfern som deltar i ett lopp, så ska
denna häst automatiskt ha "GE ALLT" i loppet.
Så inte nån kan förstöra loppet/hästen för nya ägaren.Tro mig, det har hänt förr.

Sen självklart om det är lätt att ändra, så får hästen ha passande skor i loppet...
Annars funkar ju järn skor på det flesta underlag, men men...

Berätta vad ni tycker, om det är enligt er värt att fundera på??
Reply
Jimson Posted: 2013-11-30 17:49:12 Answer to: "Finns det nåt otrevligare än att man lägger ett stort bud p"

Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
En klassiker! Jag har inte köpt så mycket hästar men har ändå råkat ut för det. Har svårt att se funktionen att den automatiskt ska ge allt när det är bud på den och/eller att skorna ska ändras till det optimala. Skriv till säljaren och be snällt och hoppas att det inte är en ohederlig liten människa som bara vill jävlas. Oerhört tråkigt när det sker och jag lider med dig. Går det att ordna så skulle det självklart vara bra.
Reply
hogan Posted: 2013-11-30 18:40:56

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Det handlar väl om fair play, jag behandlar hästar som min ända tills den säljs även om tidigt bud kommer så behandlar jag den som det vore min egen, om den startar eller inte spelar ingen roll.

Men sen har man sett o hört vissa bete sig som grisar, kommer inte ihåg till 100 men har för mig det var Jonte Puma som blev drabbad för flera år sen, han hade bjudit på en häst o innan den precis skulle bli hans, så avlar killen på henne, så han fick ett sto som vänta föl helt plötsligt, och det är väl det värsta jag sett någon göra mot köparen, kommer ihåg att Jonte blev mäktigt förbannad vilket jag också skulle blivit.
Reply
Posted: 2013-11-30 23:32:22 Edited(2): 2013-11-30 23:36:12 Answer to: "Det handlar väl om fair play, jag behandlar hästar som min ä"

Became a member: 
Forum posts:
Precis i det fallet skrev jag till Eriksson och sa att när ston är ute på transfern
ska dom inte kunna bli dräktiga samt så sa jag att när dom är ute på transfern så ska man inte
heller kunna ta bort anmälan till lopp som hästen kvalificerats sig till, samt att
man ska kunna se anmälningarna.
Tur var så lyssnade han på mig och spelet utvecklades åt det bättre

Men kanske vi är där igen! Dags för nästa steg?
Reply
ddmannen Posted: 2013-12-02 15:54:59 Answer to: "Precis i det fallet skrev jag till Eriksson och sa att när ston ä"

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
reglern bör inte gälla provlopp.

Sen tycker man säljaren borde vara mån om sitt rykte och göra vettiga inställningar
Reply
Posted: 2013-12-02 17:12:32 Answer to: "reglern bör inte gälla provlopp. Sen tycker man säljaren "

Became a member: 
Forum posts:
Det var det aldrig snack om, så jag tror det gäller bara ordinarie lopp.

Eller hur, men vi har väl alla inset i dagsläget att vissa spelar oschysst,
utan att vare sig vara mån om sitt stalll eller personrykte... Tyvärr!

Därför anser jag att detta borde införas.
Reply
[ 1 ]