Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Totalt ointressant statistik fr&ari...

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
8freak Posted: 2013-06-14 00:47:49
228
Stall LindX
Jägersro

Became a member: 2010-03-19
Forum posts: 194
128 hästar startade. 16 lopp x 8 stycken hästar i varje försök.
Av dessa går 2 stycken vidare till Round 3.

* 125 av de startande gick med Aluminium skor. 2 stycken gick med guldskor (Ingen av dessa gick vidare). 1 stycken gick med järnskor (Gick vidare).

* Antalet som gick vidare och hade något av kuskvalen 1-4 i sitt försök: 19 stycken.
Antalet som gick vidare och hade något av kuskvalen 5-8 i sitt försök: 13 stycken.

* Antalet hästar av i varje ålderskategori som gick vidare:
6 stycken 5-åringar gick vidare.
3 stycken 6-åringar gick vidare.
5 stycken 7-åringar gick vidare.
2 stycken 8-åringar gick vidare.
4 stycken 9-åringar gick vidare.
6 stycken 10-åringar gick vidare.
3 stycken 11-åringar gick vidare.
3 stycken 12-åringar gick vidare.

* Kuskform/Kusk/Antalet hästar som kusken tog vidare till nästa försök:
8 Örjan K 6 stycken
9 Torbjörn J 5 stycken
9 Brian S 4 stycken
9 Jack M 4 stycken
8 Jorma K 3 stycken
9 Thomas U 3 stycken
8 Trond S 2 stycken
7 Åke S 2 stycken
8 Erik A 1 stycken
8 Renaud P 1 stycken
9 Eirik H 1 stycken

* Vinnande spår och antalet hästar som gick vidare från det spåret:
Gick vidare från spår 1: 1 stycken.
Gick vidare från spår 2: 3 stycken.
Gick vidare från spår 3: 3 stycken.
Gick vidare från spår 4: 4 stycken.
Gick vidare från spår 5: 6 stycken.
Gick vidare från spår 6: 9 stycken.
Gick vidare från spår 7: 3 stycken.
Gick vidare från spår 8: 3 stycken.

* Inrikes/Utrikesstammande hästar och deras statistik:
Antalet svenska hästar som deltog: 94 utav 128 dvs. 73,4%
Antalet svenska hästar som gick vidare: 23 utav 32 dvs. 71,8%

Antalet utländska hästarsom deltog: 34 utav 128 dvs. 26,6%
Antalet utländska hästar som gick vidare: 9 utav 32 dvs. 28,2%

* Antal hästar från varje land som gick vidare:
Svenska 23 stycken
Amerikanska 4 stycken
Franska 2 stycken
Tyska 1 stycken
Kanadensare 1 stycken
Malteser 1 stycken
Italien 0
Danmark 0
Norge 0
Osv. 0.

* 73 utav 128 tränare kommenterade sin hästs chanser innan loppet.
20 av de som kommenterade sin hästs chanser gick vidare.
12 av de som inte kommenterade sin hästs chanser gick vidare.

* Antalet bortkastade timmar av mitt liv för att räkna ut detta: ~2.
Reply
8freak Posted: 2013-06-14 00:51:07 Edited(3): 2013-06-14 00:52:37
228
Stall LindX
Jägersro

Became a member: 2010-03-19
Forum posts: 194
Och självklart ska ni alla grunda all er taktik i framtiden efter denna statistik.

Nej, seriöst. Det kan vara slumpen som gjort allt, så lita inte på att några av siffrorna ovan har någon betydelse. Men jag tycker sånt här är intressant och ville därför dela med mig utav lite "ointressant" statistik från detta försök.
Reply
Posted: 2013-06-14 05:56:00 Answer to: "Och självklart ska ni alla grunda all er taktik i framtiden efter denn"

Became a member: 
Forum posts:
Här har du en "Follower" riktigt bra jobbat!
Reply
CrazyDiamond Posted: 2013-06-14 12:28:41
259
Stall CD
Solvalla

Became a member: 2012-01-19
Forum posts: 89
+1
Reply
hogan Posted: 2013-06-14 19:04:39

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Otroligt vad vissa 5 åringar helt plötsligt blir bra i TZO som kan slå äldre elithästar med bra mycket mer rutin, medelvärde mm mm.
Sen efter TZO så är de helt plötsligt "mänskliga" igen.....
Reply
Elrysso Posted: 2013-06-14 19:34:22 Answer to: "Otroligt vad vissa 5 åringar helt plötsligt blir bra i TZO som k"
1064
Criminal Mind HQ
Jägersro

Became a member: 2010-06-29
Forum posts: 286
Precis min tanke när man såg vem som gick vidare.... hehe

man kan bara bli förvånad......
Reply
Posted: 2013-06-14 19:54:24 Answer to: "Otroligt vad vissa 5 åringar helt plötsligt blir bra i TZO som k"
228
Stall LindX
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:

Otroligt vad vissa 5 åringar helt plötsligt blir bra i TZO som kan slå äldre elithästar med bra mycket mer rutin, medelvärde mm mm.
Sen efter TZO så är de helt plötsligt "mänskliga" igen.....

Bra exempel: Våran norska penis, Framdelen Står! Skämt åsido,men Framdelas Står? Puchmaxarns häst slog ju allt o alla. T.o.m gjorde han nåt som ingen häst i TZ historia lyckats med innan, vinna alla 4 lopp.

Nu blir han typ slagen av allt och alla.
Hästar med låg ålder, medelvärde eller annat ska kunna ta sig Vidare, men att vinna hela skitet är fel i mina ögon. När dom oftast efteråt inte kan vinna "enklare" lopp och faller i glömska.
Reply
Mancher Posted: 2013-06-14 20:18:02 Answer to: "Otroligt vad vissa 5 åringar helt plötsligt blir bra i TZ"
458
YOLO Stables
Jägersro

Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
Visst blev jag chockad över att han tog hem alla heaten plus finalen, men så jävla otänkbart var det ändå inte..? Han har och hade även då riktigt bra värden och trivs antagligen jävligt bra på tungt och vinterbana, trots att hans värden där säger motsatsen...

Sedan var dessutom inte de allra bästa hästarna anmälda till TZO, utan de fick han möta i loppen därefter och det är klart som fan att rutinen svek där...

Hade förmodligen vunnit Yugoslavia om han hade kunnat gå barfota och senast blev det en snopen galopp som det inte finns så mycket att säga om... Han lär komma igång så småningom, var så säker! Och lär säkerligen gå om din sure Saturnus i insprugna pengar, som typ vägrar sätta nosen först? Senaste vinsten i ett riktigt lopp: 7/6-12!! Bra där

Tolkar inte ditt struntprat och dissningar mot fremdeles som mer än ren och skär jäkla avundsjuka
Reply
Posted: 2013-06-15 02:22:12
228
Stall LindX
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:
Nej jag är inte avundsjuk, bara riktigt irriterad! Visst om Saturnus förlorat mot jämbördig motstånd, men mot en valp. Btw så är din norsking helt okej...

Men mest svider ändå hur jag själv förstörde för hästen
Över 3 etapper så fick den stå i boxen med 4 i form, inga provlopp. Innan det vart han startmässigt och med intjänade typ lika med
dont worry Butch. TZ op pokalen var min ursäkt till han och hans återupprättelse. Så att han fick visa alla att han tillhör Hall If Fame!

1 etapp kvar och vi kommer inte spara på han, men skulle glädjas om han fick vinna en GL pokal eller revansch på 2 Pl på TZ op. Självklart dippar kusken lagom till guldfinalen idag.
Reply
[ 1 ]