Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> En fråga om dräktiga sto...

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
8freak Posted: 2013-04-06 10:39:30
228
Stall LindX
Jägersro

Became a member: 2010-03-19
Forum posts: 194
Om jag anmält mitt sto till ett lopp och därefter gör henne dräktig, kan hon ändå starta loppet?
Loppet infaller alltså efter att att fölet fötts, men anmälan slutar medan fölet är ofött. Hänger ni med?

Vet att jag inte kan göra tvärtom, dräktigt sto och därefter anmäla, men vad händer i detta fall? Grejen är att jag vill ha med henne i ett provlopp dagen efter att fölet fötts så hon inte tappar i form till veckan efter då hon ska ut i ett tufft lopp.

Någon som vet hur det funkar? Tack på förhand!
Reply
Posted: 2013-04-06 10:42:03 Answer to: "Om jag anmält mitt sto till ett lopp och därefter gör henne "

Became a member: 
Forum posts:
Du kan inte anmäla henne när hon är dräktig, tror inte heller hon kan bli uttagen till lopp när hon är dräktig!
Reply
Jamarn Posted: 2013-04-06 10:43:09
671
Stall Laponia
Skellefteå

Became a member: 2012-02-03
Forum posts: 87
Stoet kommer inte med om det är dräktigt vid uttagningen. Har det redan kommit med så har jag för mig att det inte stryks som man inleder avel under dessa tre dagar. Är inte helt hundra men jag har för mig att det var så när jag försökte planera lopp vid avelstider för någon etapp sedan.
Reply
8freak Posted: 2013-04-06 11:03:59
228
Stall LindX
Jägersro

Became a member: 2010-03-19
Forum posts: 194
Tack för svaren!
Reply
[ 1 ]