Lopp 1
Här blir
ddmannens 1 Ahimsa Blazer med rätta stor favorit efter sina imponerande segrar! Dock osäkerhet både kring distansen och balansen. Jag tror att det är risk för favoritfall och varnar för
Fawlty Towers 3 Stretching Spring,
Stall Ljungsbros 6 Svarta Blixten och
Stall Fight.C.As 10 Killer Weed!
Lopp 2
Tror på favoritfall även här!
Blidkullas 10 Stretching Princess debuterar över distansen, har bakspår och måste dessutom gå med skor! Har tjänat klart mest pengar i fältet, men risken är stor att det här blir för många att runda!
Humlan64s 2 Pretty Wish har imponerat mot enklare motstånd och sitter nog tidigt i ledningen. Jag tror att hon leder runt om! Bakom henne är det vidöppet!
Stall CD har 2 hästar till start, men det verkar osäkert kring både 3 Over Paradoks och 5 Cd Ummagumma. Samtliga bakspårshästar ser kapabla ut, men jag tror nog ändå att
Stall Zilly Baskerball HBs 6 Sound Of Goodbye tar den andra Kriterieplatsen.
Lopp 3
Tysklandsvinnaren
Stall CDs 9 Esiintuoda imponerade tidigt under etappen, men hade det därefter förtvivlat svårt. Visade dock åter gamla fina takter iom 4:e platsen i Orsi Grande senast. Är dock också en favorit i fara iom bakspår och skor på. Jag tror att det kommer stå mellan
Stall Lifephorses 2 Radiation,
Stall Ljungsbros 8 Abbey Road och kanske även
Stall Ellas 4 Royal Empire, om denna håller sig från galopp. I detta lopp återfinns även mitt enda bidrag till denna etapps Kriteriekval;
5 Bringbackmy Baby, som barfota från framspår får räknas som en outsider.
Chans till avancemang: 20%
Lopp 4
Det viskas om stallkörning här, där
Larockmas 2 Königsmarck Larockma snabbt lär komma till ledningen för att sedan sänka tempot och släppa fram stallkamraten
10 Karinhall Larockma, som har imponerande rekordtiden 1,11,1 över distansen. Utmanar gör
Marone Stables 7 Sliding Platinum, som tappat lite efter 3 raka segrar, samt
Stall Folklores 5 Comrade Nicolai, som dock måste gå med skor efter den imponernade 2:a platsen i Orsi Grande.
Lopp 5
Stall 21s 4 Living Proof har varit sämst 2:a i 5 av sina 8 starter och har här stor chans att leda runt om! Bakom denne är det vidöppet och jag håller tummarna att min uppfödning
7 Jocelyn Amber numera i
Stall_progresive blixtrar till och tar 2:a platsen!
Lopp 6
Ojojoj, vilket getingbo! Jag tar ledaren och rygg ledaren!
Stall Lauvins 1 Lauvins Rose sitter tidigt i ledningen och får nog bestämma länge! Bakom henne tror jag att
Humlan64s
2 Sad Wish kryper ner. En orutinerad häst som än så länge enbart varit uppe mot billigare motstånd men har knallform! Om Sad Wish fastnar på innerspår tror jag att det bakom Lauvins Rose står mellan
kalas 8 Whatever Breeze och
Stall Desolates 10 Skipping Stardust.