Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> $$$ Money $$$

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
big_t Posted: 2013-01-29 03:36:18

Became a member: 2010-01-27
Forum posts: 12
Skulle vara roligt att få veta vilka stall sitter inne med dom största kassaskistorna
Nu räknar jag inte med hästarna bara degen.

Torro vet jag har mycket genom aveln men finns det fler och kanske nån doldis?
Kanske om vi spekulerade fram en 10 topplista!

Så alla skriv va ni tror eller vet.
Reply
Soberano Posted: 2013-01-29 11:06:58 Answer to: "Skulle vara roligt att få veta vilka stall sitter inne med dom st&ou"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Jag har drygt 35 miljoner och ligger ändå LÅNGT ner på topplistan. Pengar är inte allt....
Reply
8freak Posted: 2013-01-29 11:35:16
228
Stall LindX
Jägersro

Became a member: 2010-03-19
Forum posts: 194
Soberano: Du har nu "bara" 3-4 st ordentliga inkörda hästar, ett par på gång och sen har du satsat resten på 3-åringar. Du skulle ju absolut kunna köpa dig en hel drös med vettiga hästar och vara med i toppen ordentligt, men du har ju själv valt att köra med 3-åringar försöka bygga upp ett ungt stall och därmed spara pengarna.

Pengar är för det mesta allt.

Själv har jag 4 millar sedan 2010 och ligger ganska still på dessa siffror etapp efter etapp. Inte för att jag drar in någonting, men lyckas då och då sälja en häst så jag går +-0.
Reply
Cherry Posted: 2013-01-29 11:38:24

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
Efter de senaste bra etapperna har jag legat på ungefär 10 mille. Jag gör en del köp som jag vet aldrig kommer löna sig pengamässigt, allt för att hamna högt på världsrankingen. Rankingen är allt för mig, det är mitt enda mål med spelet och allt annat är sekundärt. För det är ingen skillnad på att sitta på 10 eller 30 mille, hästbörsen är helt enkelt inte tillräckligt fylld med tillräckligt bra hästar för att man ska kunna spendera särskilt mycket. Jag har aldrig förstått stallen som verkar nöjda med att köpa och sälja för att få in så mkt cash som möjligt, det hade tråkat ut mig fullständigt.

Mina pengar kommer både från bra resultat och Nutmegs avel. Vet inte hur det är med de andra stallen i toppen men jag vet ett par stall som har rikligt med pengar och jag vet ett par stycken som ligger på ca 5 mille. Vilka det är tänker jag dock inte avslöja utan det är upp till var och en om dom vill säga.
Reply
Soberano Posted: 2013-01-29 12:17:59 Answer to: "Soberano: Du har nu "bara" 3-4 st ordentliga inkörda hä"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Av dom 3-4 ordentliga hästarna har nu 2 stycken under 100 poäng trots finfina värden och meriter (derbyseger bland annat). Har en 5 åring som har 5-20 på värdena och har vunnit ETT lopp.

Tro mig, jag har försökt länge och har köpt väldigt dyra hästar som dock inte presterar. Visst kan man köpa sig till en hel del men sen krävs det en hel del tur också......

Finns för övrigt ytterst sällan något att köpa även om pengarna finns.
Reply
8freak Posted: 2013-01-29 12:42:09 Answer to: "Av dom 3-4 ordentliga hästarna har nu 2 stycken under 100 poäng t"
228
Stall LindX
Jägersro

Became a member: 2010-03-19
Forum posts: 194
Jag kan hålla med om att det krävs en hel del tur och en hel del kunskap om hur man matchar sina hästar bäst.

Kan även hålla med om att marknaden knappt erbjuder något vettigt. Men när det väl kommer ut en skaplig häst man vill åt då är det dubbla överpriset som gäller. För alla vet hur sällan det kommer ut vettiga hästar. Då gäller det att ha pengar.

Var bara ute efter att säga att pengar är viktiga om man vill nå framgång i spelet. Men som Grenka tidigare sa, det är svårt att dra in pengar och ligga i toppen samtidigt. Antingen eller, det beror på hur man spelar. Det finns ju ett gäng "hästhandlare" som inte gör annat än köper och säljer hästar för att tjäna pengar. Sedan drar dom inte in alls samma pengar i loppen.
Reply
Posted: 2013-01-29 15:37:03

Became a member: 
Forum posts:
Spelar ingen roll hur mycket pengar man har, nästan omöjligt att köpa till sig ett stall som klarar sig till topp 20 i världsrankingen.
Allt pga som tidigare talare sagt: för klent i hästbörsen med stjärnhästar. Men självklart så hjälper pengar till i enstaka köp då och då.
Reply
[ 1 ]