[ 1
]
|
Seca501
|
Posted: 2012-01-23 20:15:01 Edited(5): 2012-01-23 20:24:14
|
Became a member: 2010-10-16
Forum posts: 76
|
Varning för gnälltråd!
Jag måste skriva av mig lite om mitt stalls monumentala oflyt. Denna etappen har mina kusar startat 26 gånger men bara tagit EN seger! En segerprocent under 4 dvs! Kan garantera att jag har haft bättre kuskar än snittet i de flesta lopp (dvs matchningen är inte så kass), jag har alltid haft rätt skoval och mina hästar har i snitt högre medelvärde än hästarna de möter (dvs min träning är inget fel på  . Men trots detta kan hästaskrällena inte prestera för fem öre.
Kolla in min Just Blast t.ex, han har 4 i galopprisk men har galopperat i fem av de senaste 6 starterna! I november 2011 var det väl, hade jag tankar om honom efter att han samlat ihop 65 startpoäng. Gick ut i ett genrep inför kriteriet och fick välja kusk först före hästar som vigiliante cherry, lilou pond och speedy john och tänkte att nu har jag kanske chansen att få fram en häst i om inte högsta årgångstoppen så iallfall en bit under. Men vad händer? Jo, hästakraken hoppar så klart. Sen dags för kriteriet. Lyckas få Smedshammer med 8 i form trots allt. Då blir banan så klart tung + att hästen hoppar.
Nästa lopp lyckas han knipa andraplatsen i klass alfa och hoppet lever. Men vad händer sedan om inte TRE raka galopper... (nu känner jag för att pensionera odågan...)
Ta fyraårige brandklipparen som jag sålde för ett tag sedan. Han hade 6 i styrka och 10 i snabbhet om jag inte minns fel när jag sålde honom. Jag vill lova att jag gav honom all världens möjligheter att visa någonting men han galopperade i fem av nio starter (den ödesmättade fyran i galopprisk), och inte ens när jag gav honom finlands-lopp med fyra motståndare kunde han vinna..
Eller min äldre häst Yzerman som har fina värden (11 i st och 11 sn) och visade prov på lite skalle som fyraåring. Han har hoppat på upploppet och diskats i två raka starter i lopp med bra förstapris, varav han såg ut att gå mot seger i det ena.
Jag kan lovar att en nybörjare som fyller sitt stall med 6-åriga ston med 2.0 i snitt och startar med järnskor och sätter upp 1-formiga kuskar kan tjäna in mer pengar än jag och jag har lagt många timmar på det här spelet...
Snälla travsportsgudar giv mig styrka!
|
|
Reply
|
|
Mikihisa
|
Posted: 2012-01-23 20:24:30 Edited(1): 2012-01-23 20:27:09  Jag måste skriva av mig lite om mitt stalls monumentala oflyt. Denna etappen har mina kusar startat 26 gånger men bara tagit EN seger! En segerprocent under 4 dvs! Kan garantera att jag har haft bättre kuskar än snittet i de flesta lopp (dvs matchningen är inte så kass), jag har alltid haft rätt skoval och mina hästar har i snitt högre medelvärde än hästarna de möter (dvs min träning är inget fel på  . Men trots detta kan hästaskrällena inte prestera för fem öre.
Kolla in min Just Blast t.ex, han har 4 i galopprisk men har galopperat i fem av de senaste 6 starterna! I november 2011 var det väl, hade jag tankar om honom efter att han samlat ihop 65 startpoäng. Gick ut i ett genrep inför kriteriet och fick välja kusk först före hästar som vigiliante cherry, lilou pond och speedy john och tänkte att nu har jag kanske chansen att få fram en häst i om inte högsta årgångstoppen så iallfall en bit under. Men vad händer? Jo, hästakraken hoppar så klart. Sen dags för kriteriet. Lyckas få Smedshammer med 8 i form trots allt. Då blir banan så klart tung + att hästen hoppar.
Nästa lopp lyckas han knipa andraplatsen i klass alfa och hoppet lever. Men vad händer sedan om inte TRE raka galopper...
Ta fyraårige brandklipparen som jag sålde för ett tag sedan. Han hade 6 i styrka och 10 i snabbhet om jag inte minns fel när jag sålde honom. Jag vill lova att jag gav honom all världens möjligheter att visa någonting men han galopperade i fem av nio starter (den ödesmättade fyran i galopprisk), och inte ens när jag gav honom finlands-lopp med fyra motståndare kunde han vinna..
Eller min äldre häst Yzerman som har fina värden (11 i st och 11 sn) och visade prov på lite skalle som fyraåring. Han har hoppat på upploppet och diskats i två raka starter i lopp med bra förstapris, varav han såg ut att gå mot seger i det ena.
Snälla travsportsgudar giv mig styrka!
Answer to: "Jag måste skriva av mig lite om mitt stalls monumentala oflyt. Denna "
|
Became a member: 2007-07-02
Forum posts: 835
|
Även fast det känns tungt så är du långt ifrån ensam. Min Big Warrior körde den mytomspunna galoppen i Tyskloppet för 3åringar, Breeders, och ett flertal Alfa lopp eller 3åriga och 4åriga lägst 25.000 kr lopp. De övriga starterna vann han plättlätt. Även han har den fruktade 4an i galopprisk.
Men så är trav. Jag har hållit på med detta spel sedan första loppet (då min första häst dessutom blev 3a i det första loppet), och den största segern jag tagit är nog Travzonen Open Round 1 försök eller Silver försök, och detta är alltså på 4-5 år. Trots bra matchning (iaf enaste 2.5 åren.)
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2012-01-23 20:33:45
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Ja, det är svårare än man tror ibland. Jag tog över det här stallet i mitten av etapp 1:2010. Har alltså varit stallchef här i nästan 8 etapper, men har ALDRIG vunnit nåt av de klassiska storloppen. Nä, aldrig faktiskt. Min största seger är Bandido Cherrys vinst i TZO:3 (500k). Några 400k har jag vunnit också men aldrig de riktigt största loppen. Fram tills förra lördagen hade jag dessutom aldrig vunnit en lördagsfinal, inte ens en futtig klass III. Så det är inte lätt. Ibland går det segt och det händer grejer som man bara blir  på. Men som med trisslotter så, plötsligt händer det (även om det aldrig händer med trisslotter). Hang in there, det kommer ljusare tider.
|
|
Reply
|
|
jokern
|
Posted: 2012-01-24 01:10:31
|
Became a member: 2009-10-30
Forum posts: 123
|
Feel you bro! Själv har jag 29 raka UTAN vinst! ingen höjdarstart på etappen precis, men skam den som ger sig. 
|
|
Reply
|
|
larockma
|
Posted: 2012-01-24 12:25:56 Edited(1): 2012-01-24 12:26:07
|
Became a member: 2008-11-18
Forum posts: 1474
|
Den berömda stallformen har slagit till igen....helt otroligt hur värdelösa kusarna blir o presterar när detta händer...
|
|
Reply
|
|
lauvin
|
Posted: 2012-01-24 12:27:35 Edited(1): 2012-01-24 12:29:03  Den berömda stallformen har slagit till igen....helt otroligt hur värdelösa kusarna blir o presterar när detta händer...
Answer to: "Den berömda stallformen har slagit till igen....helt otroligt hur v&au"
|
Became a member: 2007-12-01
Forum posts: 253
|
Ja visst är det kul med dålig stallform, har aldrig varit med om sämre än nu faktiskt
Inte en seger på etappens 31 första starter, ska inte gnälla för mycket men jag har alltid varit i toppen och det är ingen skillnad på hästmaterialet så det känns riktigt surt....
|
|
Reply
|
|
dent
|
Posted: 2012-01-24 13:26:01
|
Became a member: 2011-04-08
Forum posts: 201
|
|
|
Reply
|
|
simon_81
|
Posted: 2012-01-24 14:31:59
|
Became a member: 2007-12-06
Forum posts: 771
|
Har heller ingen vidare form, bara 1 seger på 27 försök hittills på etappen.
|
|
Reply
|
|
kent2010
|
Posted: 2012-01-24 14:50:58
|
Became a member: 2010-07-21
Forum posts: 238
|
jag har också usel stall form två stycken placeringar på hela etappen 
|
|
Reply
|
|
larockma
|
Posted: 2012-01-24 15:03:28
Answer to: "Ärligt talat Larockma när du skriver du har dålig stallform"
|
Became a member: 2008-11-18
Forum posts: 1474
|
Det var ett svar på inlägget, inget om min egen stallform....jag hade en kanon period efter kriteriesegern i våras o över hela sommaren....inte
|
|
Reply
|
|
jokern
|
Posted: 2012-02-10 13:07:01
|
|
44 starter i rad utan vinst and still counting  Vad är er längsta vinsttorka (och då givetvis utan att räkna med provloppen)?
|
|
Reply
|
|
Seca501
|
Posted: 2012-02-11 22:00:57  44 starter i rad utan vinst and still counting  Vad är er längsta vinsttorka (och då givetvis utan att räkna med provloppen)?
Answer to: "44 starter i rad utan vinst and still counting :) Vad är er längs"
|
|
Jag lider med dig Jokern.. 
|
|
Reply
|
|
ddmannen
|
Posted: 2012-02-12 19:15:23
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
|
perioder med oförklarlig dålig form kommer då och då . Det intressanta är hur man hanterar dem , kör man på som vanligt eller börja man ändra massa saker . Här tror jag det finns en massa olika varianter.
Längesen hade någon riktigt djup formsvacka , men jag kommer ihåg hur man expremterade med det mesta för att försöka få hästarna att presterar . Det vände till slut men det hade kanske gjort även utan förändringarna .
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-02-22 11:56:32
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag har också en jäkla usel form på stallet. Hästar som har bra med påengar på kontot har landat på 0 stratpoäng efter galopper och missade placeringar. Vad kan man ändra på? Jag har bytt lite foder, ändrat en del träning och köpt en ny transport men det hjälper föga. Man får väl göra som Svanstedt och vänta ut skiten.
|
|
Reply
|
|
jokern
|
Posted: 2012-02-23 01:09:17
|
|
Jag måste bara skriva att jag nu brutit min 53 starter långa vinsttorka genom segern idag av Fawltys Concretewall! Stallet firar hela natten lång! Och vad har jag gjort för att få min seger tillslut? Ingenting mer än att anmäla till lopp 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2012-02-23 08:16:35  Jag måste bara skriva att jag nu brutit min 53 starter långa vinsttorka genom segern idag av Fawltys Concretewall! Stallet firar hela natten lång! Och vad har jag gjort för att få min seger tillslut? Ingenting mer än att anmäla till lopp 
Answer to: "Jag måste bara skriva att jag nu brutit min 53 starter lå"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Gratulationer!
|
|
Reply
|
|
Seca501
|
Posted: 2012-03-06 23:11:39  Gratulationer!
Answer to: "Gratulationer!"
|
|
Grattis till den brytna sviten jokern!
Jag är lycklig nu efter seger i kriterieförsöket med General Von Döbeln. Inget mer gnäll på ett tag från min sida kan jag lova. 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|