[ 1
]
|
|
Posted: 2012-01-09 13:49:38 Edited(1): 2012-01-09 13:50:52
|
Became a member:
Forum posts:
|
.
Har ju senaste tiden varit stor debatt om att det är akutbrist på hästnamn,
och så ordnade vi upp det.
Nu änmälde sig ju flertalet frivilliga att mata in nya namn till våra kommande föl,
men har kanske märkt en nackdel med det hela...
Ser bara fler hästar hela tiden som har mer än 3 namn totalt.
Osäker på om detta "nya fenomen" har kommit hand i hand med åtgärdningen av namn,
i form av att Gränsen för vilka namn som skulle accepteras vart slappare?
Kanske inte nånting egentligen och haka sig upp på, finns ju akutare saker som man brukar säga.
Men tycker att det ser bara konstigt och irriterande ut, kanske snart vi får se hästar med ännu krångligare namn. Eller finns det redan?
|
|
Reply
|
|
Seca501
|
Posted: 2012-01-09 23:39:41 Edited(1): 2012-01-09 23:48:13  .
Har ju senaste tiden varit stor debatt om att det är akutbrist på hästnamn,
och så ordnade vi upp det.
Nu änmälde sig ju flertalet frivilliga att mata in nya namn till våra kommande föl,
men har kanske märkt en nackdel med det hela...
Ser bara fler hästar hela tiden som har mer än 3 namn totalt.
Osäker på om detta "nya fenomen" har kommit hand i hand med åtgärdningen av namn,
i form av att Gränsen för vilka namn som skulle accepteras vart slappare?
Kanske inte nånting egentligen och haka sig upp på, finns ju akutare saker som man brukar säga.
Men tycker att det ser bara konstigt och irriterande ut, kanske snart vi får se hästar med ännu krångligare namn. Eller finns det redan?
Answer to: ".http://shop.textalk.se/shop/thumbnails/shop/2605/art5/313729/313729-o"
|
Became a member: 2010-10-16
Forum posts: 76
|
Är det verkligen så vanligt? Bland 150 hästar på auktionen kan jag se EN häst med mer än tre ord i namnet: No horse found
Tycker de nya namnen varit övervägande positivt. Stör mig på alla gamla Climbing Arraow-liknande. Sen angående "svåra" namn så finns det väl lite av en tradition av tungvrickar-namn inom travsporten? I alla fall bland amerikanska travare.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-01-09 23:48:22  Är det verkligen så vanligt? Bland 150 hästar på auktionen kan jag se EN häst med mer än tre ord i namnet: No horse found
Tycker de nya namnen varit övervägande positivt. Stör mig på alla gamla Climbing Arraow-liknande.
Answer to: "Är det verkligen så vanligt? Bland 150 hästar på aukt"
|
Became a member:
Forum posts:
|
 Tycker de nya namnen varit övervägande positivt
Håller med dig 
|
|
Reply
|
|
Seca501
|
Posted: 2012-01-09 23:53:32 Edited(3): 2012-01-10 00:00:06   Tycker de nya namnen varit övervägande positivt
Håller med dig 
Answer to: "Tycker de nya namnen varit övervägande positivt
"
|
Became a member: 2010-10-16
Forum posts: 76
|
Synd att det fortfarande dyker upp dubletter bara. Tycker Eriksson borde göra så inte det kan hända.
Eller ja, ostartade hästars namn borde kunna komma igen.
Detta är ju lite lustigt dock:
 |
Pîññèéñêèé çîëîòî  |
|
 |
• |
57 år Hingst |
• |
Jägersro |
• |
Frisk |
Medel |
|
Startpoäng |
5p |
Insprungna pengar |
5 000 kr |
Denna säsong |
0 kr |
Loppstatistik |
Starter |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Totalt: |
2 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Denna säsong: |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Tider |
kort :
- :
|
medel :
1,11.5 :
|
lång
- |
|
|
|
Någon som skrivit in ett namn med kyrilliska bokstäver vilket uppenbarligen inte funkar.. 
|
|
Reply
|
|
jokern
|
Posted: 2012-01-10 01:15:32  Synd att det fortfarande dyker upp dubletter bara. Tycker Eriksson borde göra så inte det kan hända.
Eller ja, ostartade hästars namn borde kunna komma igen.
Detta är ju lite lustigt dock:
 |
Pîññèéñêèé çîëîòî  |
|
 |
• |
57 år Hingst |
• |
Jägersro |
• |
Frisk |
Medel |
|
Startpoäng |
5p |
Insprungna pengar |
5 000 kr |
Denna säsong |
0 kr |
Loppstatistik |
Starter |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Totalt: |
2 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Denna säsong: |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Tider |
kort :
- :
|
medel :
1,11.5 :
|
lång
- |
|
|
|
Någon som skrivit in ett namn med kyrilliska bokstäver vilket uppenbarligen inte funkar.. 
Answer to: "Synd att det fortfarande dyker upp dubletter bara. Tycker Eriksson borde g&"
|
Became a member: 2009-10-30
Forum posts: 123
|
Som jag förstått det så ska det inte dyka upp dubbletter......så länge det finns andra namn som inte kopplats till en häst redan. Dock är det ju som bekant namnbrist vilket gör att dubletterna ändå uppkommer då namnen är slut. Synd att de många nya namnen som lagts in inte godkänns, det är där skon klämmer.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-01-11 21:49:53
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hur kan det vara namnbrist? finns ju hur mycket som helst att välja mellan
|
|
Reply
|
|
jokern
|
Posted: 2012-01-15 13:27:59
|
Became a member: 2009-10-30
Forum posts: 123
|
Nu är mina namnförslag godkända iaf. 
|
|
Reply
|
|
Jamarn
|
Posted: 2012-02-08 19:30:24
|
Became a member: 2012-02-03
Forum posts: 87
|
Var anmäler man sig till att mata in hästnamnen själv? Har minst 100 på lager som jag tvivlar på använts tidigare. Dessutom kan ju alla använda stallnamn så blir det lätt att följa sina uppfödningar!
|
|
Reply
|
|
8freak
|
Posted: 2012-02-08 19:55:33  Var anmäler man sig till att mata in hästnamnen själv? Har minst 100 på lager som jag tvivlar på använts tidigare. Dessutom kan ju alla använda stallnamn så blir det lätt att följa sina uppfödningar!
Answer to: "Var anmäler man sig till att mata in hästnamnen själv? Har m"
|
Became a member: 2010-03-19
Forum posts: 194
|
Jamarn: Välkommen till forumet. Det kostar 10:- att byta namn på en häst. Dessutom måste hästen vara ostartad och namnet godkännas av Ledningen/Eriksson?. Därför har väldigt få spelare här på Travzonen genomgående namn på sina hästar. Som t.ex. Stallnamnet. Tror fler och fler börjar, jag själv t.ex. Men jag döper bara om dom hästar jag tror har en framtid och som jag inte säljer direkt.
Namnförslagen folk skickat in och som du vill göra nu, är dom namn som hästarna får direkt efter födseln,"slumpvis" utvalda i den stora hög med namn som finns i databasen. Detta är ingenting man väljer själv när hästen föds.
Dessa namn har nu använts många ggr och därför behövs fler namn. Så det blir lite variation på hästnamnen, annars blir det som det redan hänt att flera hästar i samma lopp heter samma sak m.m.
OBS. Rätta mig gärna om jag har fel ni andra, men det är så jag har uppfattat det.  ::o
|
|
Reply
|
|
larockma
|
Posted: 2012-02-08 20:08:33  Jamarn: Välkommen till forumet. Det kostar 10:- att byta namn på en häst. Dessutom måste hästen vara ostartad och namnet godkännas av Ledningen/Eriksson?. Därför har väldigt få spelare här på Travzonen genomgående namn på sina hästar. Som t.ex. Stallnamnet. Tror fler och fler börjar, jag själv t.ex. Men jag döper bara om dom hästar jag tror har en framtid och som jag inte säljer direkt.
Namnförslagen folk skickat in och som du vill göra nu, är dom namn som hästarna får direkt efter födseln,"slumpvis" utvalda i den stora hög med namn som finns i databasen. Detta är ingenting man väljer själv när hästen föds.
Dessa namn har nu använts många ggr och därför behövs fler namn. Så det blir lite variation på hästnamnen, annars blir det som det redan hänt att flera hästar i samma lopp heter samma sak m.m.
OBS. Rätta mig gärna om jag har fel ni andra, men det är så jag har uppfattat det.  ::o
Answer to: "Jamarn: Välkommen till forumet. Det kostar 10:- att byta namn på"
|
Became a member: 2008-11-18
Forum posts: 1474
|
Perfekt beskrivit
|
|
Reply
|
|
Jamarn
|
Posted: 2012-02-10 10:41:10
|
Became a member: 2012-02-03
Forum posts: 87
|
Ok, tackar för välkomnandet och för att du bringar klarhet i dessa svåra frågor 
Hjälpdelen är ju minst sagt bristfällig, har hunnit med många nybörjarmisstag redan första veckan-suck!
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|