Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Har Eriksson ändrat i loppmotorn?

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Cherry Posted: 2011-12-16 19:54:57

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
Ja, har Eriksson ändrat i loppmotorn? Jag och Medeltid diskuterade detta för ett tag sedan, och vi har båda aningar om att det är så, och att det hände för ett tag sen. Om det är så så tror jag att det var runt tiden då Don't Worry Butch började segna. Det hände många udda grejer runt den här tiden, och det var i de blå siffrornas favör och vinnarskallens nackdel.

Helt plötsligt har hästar med bra värden men utan skalle börjat vinna. Conquer the world är en. Kolla hans rad och jämför med hur han har gått tidigare. Simpehot började vinna, senast han gjorde det var väl 1982. Och S.p fort knox med spelets överlägset bästa siffror men som tidigare sprungit som en direkt åsna satte t.o.m världsrekord och vann ett par storlopp. Det finns ett par exempel till på inte lika namnkunniga hästar.

Ändringen, om den ägt rum, är inte gigantisk och faktiskt ganska väl avvägd och har nog gjort spelet bättre. Det är ett stort "om", för det kan givetvis vara slumpen, men instinktivt känns det som att det hände många grejer runt samma tidpunkt, och det var också i samband med att det kom klagomål på just loppmotorn. Vill minnas att det var i Tips & Idéer-forumet.

Dock finns det en del som talar emot detta. Fan Voice har inget märkvärdigt medelvärde men har gått som tåget. Saturnus rakar upp seger efter seger men har heller inget medelvärde att ståta med. Men alla faktorer inräknade gör att jag ändå är misstänksam. Har ingen annan märkt detta och undrat?

Diskutera!
Reply
Posted: 2011-12-16 22:41:52 Answer to: "Ja, har Eriksson ändrat i loppmotorn? Jag och Medeltid diskuterade det"

Became a member: 
Forum posts:
Man får diskutera denna fråga i 100 år, ändå är allt bara spekulationer till slut.
Men om du vill ha 100% fakta (svart på vitt) så frågar du Eriksson själv.
Reply
Cherry Posted: 2011-12-16 23:01:06

Ja, vill man vänta på svar i en månad så frågar man Eriksson såklart, men det kanske inte skadar med lite diskussion så länge för att se vad andra tycker och tror.
Reply
Posted: 2011-12-16 23:07:55 Edited(1): 2011-12-16 23:20:52 Answer to: "Ja, vill man vänta på svar i en månad så fråga"

Became a member: 
Forum posts:
Självklart ska man få spekulera (diskutera) i det hela, vi är trots allt i en Forum.

Men enda sättet om du vill veta hur saken ligger till (få svar på din fråga) så kontaktar du Eriksson. Bara han som kan ge dig det, ingen annan.
Reply
Cherry Posted: 2011-12-16 23:23:18

Jag är medveten om det..
Reply
Posted: 2011-12-16 23:44:30 Answer to: "Jag är medveten om det.."

Became a member: 
Forum posts:
Bra att det löste sig då
Reply
[ 1 ]