[ 1
]
|
|
Posted: 2011-11-25 14:53:39
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ikväll körs golden five semifinalerna. I det ena heatet är det torrbana och i det andra är det blötbana.
När finalen kommer om några dagar så betyder det att hälften av de startande kommer att få springa barfota, andra hälften med skor om det blir torrbana då också.
Snacka om lika villkor...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-25 22:39:00  Ikväll körs golden five semifinalerna. I det ena heatet är det torrbana och i det andra är det blötbana.
När finalen kommer om några dagar så betyder det att hälften av de startande kommer att få springa barfota, andra hälften med skor om det blir torrbana då också.
Snacka om lika villkor...
Answer to: "Ikväll körs golden five semifinalerna. I det ena heatet är d"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Håller med, varför inte köra på samma bana?
Iof kan man ju chansa och köra med skor om man har en bra häst och ta sig till final.. men i grunden håller jag med dig (hade själv en häst i "barfota-heatet"..)
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-25 22:59:38 Edited(1): 2011-11-25 23:05:32  Håller med, varför inte köra på samma bana?
Iof kan man ju chansa och köra med skor om man har en bra häst och ta sig till final.. men i grunden håller jag med dig (hade själv en häst i "barfota-heatet"..)
Answer to: "Håller med, varför inte köra på samma bana?
Iof kan "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Absolut kan man chansa men det ska vara rättvist, punkt slut.
Värför ska halva startfältet få fördelar när alla hästar gjort precis samma resa till finalen?
Nu är det ju ingen snack om nån bra ide eller förslag utan det här är ju fusk!
Detta ska ändras så snabbt som möjligt, vet inte om det är fler lopp som är drabbade.
Men om så är fallet, så skriv dom här. Så kan jag och ni andra skicka ett mail till Eriksson.
Om nu nån eventuell barfota häst skulle vinna Golden Five finalen så erkänner inte jag den hästen som vinnare, utan jag bojkottar då resultatet. Den hästen är inte då en värdig vinnare.
|
|
Reply
|
|
JontePuma
|
Posted: 2011-11-25 23:07:15  Absolut kan man chansa men det ska vara rättvist, punkt slut.
Värför ska halva startfältet få fördelar när alla hästar gjort precis samma resa till finalen?
Nu är det ju ingen snack om nån bra ide eller förslag utan det här är ju fusk!
Detta ska ändras så snabbt som möjligt, vet inte om det är fler lopp som är drabbade.
Men om så är fallet, så skriv dom här så kan jag skicka ett brev till Eriksson.
Om nu nån eventuell barfota häst skulle vinna Golden Five finalen så erkänner inte jag den hästen som vinnare, utan jag bojkottar då resultatet. Den hästen är inte då en värdig vinnare.
Answer to: "Absolut kan man chansa men det ska vara rättvist, punkt slut.
V&aum"
|
Became a member: 2008-07-12
Forum posts: 605
|
Hade du sökt i forumet så finns det redan en tråd som tar upp detta problemet som funnits alla etapper sen det infördes, ytterligare fel är ju att alla heat 1 vinnare hamnar i samma heat, inte rättvisa det heller.
Skriv till Eriksson för åtgärd.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-25 23:41:38  Hade du sökt i forumet så finns det redan en tråd som tar upp detta problemet som funnits alla etapper sen det infördes, ytterligare fel är ju att alla heat 1 vinnare hamnar i samma heat, inte rättvisa det heller.
Skriv till Eriksson för åtgärd.
Answer to: "Hade du sökt i forumet så finns det redan en tråd som tar "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Du ska inte komma och läxa upp mig, vet mycket väl att det har skrivits om det förut. Men valde att starta en helt ny tråd, nu när det är så aktuellt och att få lite extra krydda i det hela. Så att det verkligen händer nånting till slut!
Ansvaret ska inte ligga hos en person utan skall vara ett gemensamt problem där flera användare bör skicka in lite mail till Eriksson så att han verkligen ser att vi vill ha en förändring på studs.
|
|
Reply
|
|
JontePuma
|
Posted: 2011-11-26 00:13:24  Du ska inte komma och läxa upp mig, vet mycket väl att det har skrivits om det förut. Men valde att starta en helt ny tråd, nu när det är så aktuellt och att få lite extra krydda i det hela. Så att det verkligen händer nånting till slut!
Ansvaret ska inte ligga hos en person utan skall vara ett gemensamt problem där flera användare bör skicka in lite mail till Eriksson så att han verkligen ser att vi vill ha en förändring på studs.
Answer to: "Du ska inte komma och läxa upp mig, vet mycket väl att det har sk"
|
|
Så du menar att nybörjare som startar trådar om saker det redan skrivits om skall få sig en brasklapp, men spelvana moderatorer (som oftast är dom som klankar ner på de nya) skall kunna drälla ut trådar med innehåll som redan finns i befintliga trådar, schysst logik.
Särskilt bra med en sådan seriös headline som du valt, då tycker jag den befintliga tråden (döpt golden five) visade mer vad det handlade om.
Men men, meningen va inte att starta ett forum krig, du är lack för du hamnade i "fel" semifinal vilket är förståligt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-26 01:02:19 Edited(1): 2011-11-26 01:10:59  Så du menar att nybörjare som startar trådar om saker det redan skrivits om skall få sig en brasklapp, men spelvana moderatorer (som oftast är dom som klankar ner på de nya) skall kunna drälla ut trådar med innehåll som redan finns i befintliga trådar, schysst logik.
Särskilt bra med en sådan seriös headline som du valt, då tycker jag den befintliga tråden (döpt golden five) visade mer vad det handlade om.
Men men, meningen va inte att starta ett forum krig, du är lack för du hamnade i "fel" semifinal vilket är förståligt.
Answer to: "Så du menar att nybörjare som startar trådar om saker det "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Du antyder en massa i ditt inlägg som inte stämmer, verkligen lågt av dig.
Vet inte värför du vill vinkla mig som ett bov i ditt inlägg.
Först lägger du ord i min mun, sen fördummar du min intelligens och mig som person, med ditt "schysst logik" snacket.
Sen till sist säger du att den enda orsaken till värför jag tog upp allt detta är pga att min häst var med i Golden five försöket med barfota.
Men då ska jag tala om för dig en sak:
När jag har kommit upp med ideer och förslag till spelet där vissa faktiskt har gått igenom, så har jag alltid gjort det för alla användares skull. Så att spelet kan utvecklas och blir till det bättre hela tiden.
Så när du påstår att enda anledningen värför jag tog upp detta nu är pga att jag har råkat drabbas av felet, är helt fel.
Utan anledningen är att jag inte vill att fler skall behöva drabbas något mer.
Sen har jag också blivit Forum Moderator, som är helt oavlönat jobb bara pga att jag vill att det ska funka så bra och smidigt som möjligt i forumet. Jag gör detta på min privata tid, lägger ner många timmar med jobb i veckan.
Inte gör jag det för att få möjlighet att "klanka ner på folk" som du sa, utan bara för att det ska fungera så bra som möjligt och att alla ska trivas i forumet.
|
|
Reply
|
|
JontePuma
|
Posted: 2011-11-26 01:28:59  Du antyder en massa i ditt inlägg som inte stämmer, verkligen lågt av dig.
Vet inte värför du vill vinkla mig som ett bov i ditt inlägg.
Först lägger du ord i min mun, sen fördummar du min intelligens och mig som person, med ditt "schysst logik" snacket.
Sen till sist säger du att den enda orsaken till värför jag tog upp allt detta är pga att min häst var med i Golden five försöket med barfota.
Men då ska jag tala om för dig en sak:
När jag har kommit upp med ideer och förslag till spelet där vissa faktiskt har gått igenom, så har jag alltid gjort det för alla användares skull. Så att spelet kan utvecklas och blir till det bättre hela tiden.
Så när du påstår att enda anledningen värför jag tog upp detta nu är pga att jag har råkat drabbas av felet, är helt fel.
Utan anledningen är att jag inte vill att fler skall behöva drabbas något mer.
Sen har jag också blivit Forum Moderator, som är helt oavlönat jobb bara pga att jag vill att det ska funka så bra och smidigt som möjligt i forumet. Jag gör detta på min privata tid, lägger ner många timmar med jobb i veckan.
Inte gör jag det för att få möjlighet att "klanka ner på folk" som du sa, utan bara för att det ska fungera så bra som möjligt och att alla ska trivas i forumet.
Answer to: "Du antyder en massa i ditt inlägg som inte stämmer, verkligen l&a"
|
|
Mkt väl pedagogiskt utvecklat svar, måste betyda att du har rätt
Varför skulle jag ha något att vara arg över när du börjar ditt första svar till mig med "  u ska inte komma här och läxa upp mig", inte alls någon aggresiv ton i den meningen.
Och visst alla kommer gynnas av att saker som orsakar orättvisor blir tillrättade men du kan allvarligt inte sitta där och säga att du inte va förbannad över denna orättvisa när du startade denna tråd?!? Jag menar 1, kolla på trådnamnet, 2 ditt första inlägg va :
 Ikväll körs golden five semifinalerna. I det ena heatet är det torrbana och i det andra är det blötbana. När finalen kommer om några dagar så betyder det att hälften av de startande kommer att få springa barfota, andra hälften med skor om det blir torrbana då också. Snacka om lika villkor...
Var är förslaget om ändringar i den meningen förutom mellan raderna, det som syns är ett bittert konstaterande om hur det är.
Och sedan den eminenta slutmeningen i ditt andra inlägg som talar för sig själv :
Och sist angående dina s.k. påhopp från mig där jag fördummar dig och din intelligens mm, det är din åsikt. Jag har inte gått ut för att hänga ut dig som någon bov men du kan ju uppenbarligen inte ta konstruktiv kritik. Jag vill helst hålla inläggen korta för att slippa dessa långdragna forumdiskutionerna vilket du då kanske tolkar som dålig stil från min sida, vilket är fel.
Hur som, nu lägger jag ner denna debatt som är meningslös då jag också önskar en förändring på det diskuterade problemet så jag vet inte vad vi pysslar med egentligen 
Du kan svara fritt vad du känner på detta för som sagt så nöjer jag mig här.
Ha en bra helg!
|
|
Reply
|
|
ddmannen
|
Posted: 2011-11-26 02:03:47 Edited(1): 2011-11-26 02:06:02
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
|
Problemen är att lottningen inte fungerar korrekt när semifinalerna är på olika banor och att det kan bli olika banunderlag i semin , vilket ger deltagare från den ena semin en fördel om det blir lätt bana när finalen körs.
behöver det lösas ? Hur löser man det?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-26 02:24:01 Edited(2): 2011-11-26 02:33:02  Mkt väl pedagogiskt utvecklat svar, måste betyda att du har rätt
Varför skulle jag ha något att vara arg över när du börjar ditt första svar till mig med "  u ska inte komma här och läxa upp mig", inte alls någon aggresiv ton i den meningen.
Och visst alla kommer gynnas av att saker som orsakar orättvisor blir tillrättade men du kan allvarligt inte sitta där och säga att du inte va förbannad över denna orättvisa när du startade denna tråd?!? Jag menar 1, kolla på trådnamnet, 2 ditt första inlägg va :
 Ikväll körs golden five semifinalerna. I det ena heatet är det torrbana och i det andra är det blötbana. När finalen kommer om några dagar så betyder det att hälften av de startande kommer att få springa barfota, andra hälften med skor om det blir torrbana då också. Snacka om lika villkor...
Var är förslaget om ändringar i den meningen förutom mellan raderna, det som syns är ett bittert konstaterande om hur det är.
Och sedan den eminenta slutmeningen i ditt andra inlägg som talar för sig själv :
Och sist angående dina s.k. påhopp från mig där jag fördummar dig och din intelligens mm, det är din åsikt. Jag har inte gått ut för att hänga ut dig som någon bov men du kan ju uppenbarligen inte ta konstruktiv kritik. Jag vill helst hålla inläggen korta för att slippa dessa långdragna forumdiskutionerna vilket du då kanske tolkar som dålig stil från min sida, vilket är fel.
Hur som, nu lägger jag ner denna debatt som är meningslös då jag också önskar en förändring på det diskuterade problemet så jag vet inte vad vi pysslar med egentligen 
Du kan svara fritt vad du känner på detta för som sagt så nöjer jag mig här.
Ha en bra helg!
Answer to: "Mkt väl pedagogiskt utvecklat svar, måste betyda att du har r&au"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det handlar inte om vem som har rätt eller fel i våran diskussion, utan endast om att felet ska åtgärdas snabbast möjligt. det är det enda viktiga i denna tråd.
Självklart så reagerar jag med känslor på det mesta som inträffar. Visst var jag förbannad över denna orättvisa men det var inte drivkraften bakom det hela, utan jag vill bara att alla lopp ska vara rättvisa och inga hästar ska ha fördelar. Endast därför jag öppnade tråden.
Och så var början på förslaget om ändring, precis som du sa mellan raderna, införstådd såklart. Precis så uppfattade också den första användare som skrev sitt inlägg i tråden saken, sen utvecklade jag det hela senare.
Ja ibland blir det diskussioner, långa som korta, meningslösa eller betydelsefulla, men på rätt ställe är vi då iaf.
Hoppas det blir förändring nu på det här iaf, och tack detsamma 
|
|
Reply
|
|
larockma
|
Posted: 2011-11-26 14:43:47
|
Became a member: 2008-11-18
Forum posts: 1474
|
Håller fullständigt med dig Tenava.
Dessutom har jag aldrig blivit klok på hur lottningen till semin går till...
Så, rättvisa förutsättningar för att kvala till finalen samt tydlig info om hur seedningen blir inför semin vore bra.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2011-12-02 23:20:38
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Och titta, av de sex prisplacerade så gick TVÅ barfota....... Vinnaren gick med skor minsann.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|