[ 1
]
2
3
4
5
|
Travzonen
|
Posted: 2011-10-17 07:00:05
|
|
V75-7 | Silverdivisionen, försök 3. 1:A PRIS 150 000 kr 2640 V 1. MACHO GOSSIP Eriksson Håkan 2. HERR RATZEPUTZ Untersteiner Johan 3. DREAM DIRECTOR Kontio Jorma 4. MAXWELL MAYDAY Takter Johnny 5. UP DATE HOSS Adielsson Erik 6. GRETA TÖLL Ohlsson Ulf 7. JASPER LANE Kihlström Örjan 8. ÅGÅRDS LUDDE Svanstedt Anders 9. AVALON SPIDER Malmqvist Roger 10. VIKING S.S. Svantesson Per-Olof a 11. I SAW YOU Lindblom Åke 12. ACES MAJESTY Olsson Daniel
Turordning: 4-9-5-7-8-1-2-12-3-10-11-6
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-17 16:40:02
|
Became a member:
Forum posts:
|
Blir ågårds ludde bortglömd nu kanske? pga oplacerad senast och spår 8.a volt nu......
Satt fast senast som betrodd och är ju riktigt bra i grunden. Tycker inte att spår 8.a, volt över 2640m är särskilt dåligt heller.
Herr ratzeputz står på tur annars, suttit fast i samtliga v75 starter tror jag.....
Maxwell mayday är en sådan häst som jag i början tyckte var väldigt överskattad, men som jag börjat tycka om mer och mer faktiskt. Helt klart en bra häst för silverdivisionen, väldigt stark över 2640m också. TAKTER! Toppform på hästen i alla fall.....
Dream director, kanske
Jasper lane, given och blir väl favorit????
Up date hoss blir farlig, men också mycket streckad.....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-17 19:09:37
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, MAXWELL MAYDAY
|
Öppet!
Maxwell och avalon blir tidiga för mig!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-18 13:01:33  Blir ågårds ludde bortglömd nu kanske? pga oplacerad senast och spår 8.a volt nu......
Satt fast senast som betrodd och är ju riktigt bra i grunden. Tycker inte att spår 8.a, volt över 2640m är särskilt dåligt heller.
Herr ratzeputz står på tur annars, suttit fast i samtliga v75 starter tror jag.....
Maxwell mayday är en sådan häst som jag i början tyckte var väldigt överskattad, men som jag börjat tycka om mer och mer faktiskt. Helt klart en bra häst för silverdivisionen, väldigt stark över 2640m också. TAKTER! Toppform på hästen i alla fall.....
Dream director, kanske
Jasper lane, given och blir väl favorit????
Up date hoss blir farlig, men också mycket streckad.....
Answer to: "Blir ågårds ludde bortglömd nu kanske? pga oplacera"
|
Became a member:
Forum posts:
|
vad säger du om greta då?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-18 17:16:16
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, AVALON SPIDER
|
skulle vara fint med 10% avalon på lördag
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-10-18 18:01:32  vad säger du om greta då?
Answer to: "vad säger du om greta då?"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Greta blir giftig..spetsar antagligen o va händer sedan..Örjans tror ja inte är gynnad av distansen.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-18 18:22:51  vad säger du om greta då?
Answer to: "vad säger du om greta då?"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Greta, kanske.-.....
Uffe spetsar och släpper sedan till örjan och jasper lane.
Ju mer jag kollar på loppet, desto mer känns det som att jasper lane sitter i spets tidigt och sedan vinner enkelt.
Värsta motbuden på framspår är 2,4,5 och dem är osäkra/långsamma ut i volt. Jasper lane är garanterat först framme och ställer frågan till Greta töll och över 2640m tror jag att Uffe släpper till örjan.
Mycket möjligt att detta blir min andra spik i omgången.......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-18 23:14:03 Edited(3): 2011-10-18 23:22:25
|
Became a member:
Forum posts:
|
Herr Ratzeputs har ju praktiskt taget körts "preparé" de senaste gångerna.
Nu kommer den väl explodera när den äntligen kan få fritt.
Jasper Lane är väl i ledning efter 400 men har den inte fått starta lite väl mkt pga sin peak i formen den visat. Detta blir femte starten på 6 veckor. Den fick ett tufft lopp senast och den är ju ändå 10 år gammal. Nu kommer det nog ta ut sin rätt. Speciellt om den får jobba lite för att komma till ledning från uruselt spår. .
Jag överväger att spika Herr Ratzeputs. Känns som en rolig spik.
EDIT: nu såg jag att det var voltstart.. suck...Då får man ta och tänka om.
Jasper Lane sitter då enkelt i ledningen.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-10-19 07:10:57 Greta, kanske.-.....
Uffe spetsar och släpper sedan till örjan och jasper lane.
Ju mer jag kollar på loppet, desto mer känns det som att jasper lane sitter i spets tidigt och sedan vinner enkelt.
Värsta motbuden på framspår är 2,4,5 och dem är osäkra/långsamma ut i volt. Jasper lane är garanterat först framme och ställer frågan till Greta töll och över 2640m tror jag att Uffe släpper till örjan.
Mycket möjligt att detta blir min andra spik i omgången.......
Answer to: "Greta, kanske.-.....
Uffe spetsar och släpper sedan till &ou"
|
|
Nä nu är du inte påläst igen.. finns en av 2,3 o 5 som inte är långsam ut !! Örjan ska vi nolla den här omgången är du med ? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-19 12:53:11  Nä nu är du inte påläst igen.. finns en av 2,3 o 5 som inte är långsam ut !! Örjan ska vi nolla den här omgången är du med ? 
Answer to: "Nä nu är du inte påläst igen.. finns en av 2,3 o 5 som"
|
Became a member:
Forum posts:
|
utmärkt analys)
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-10-19 13:24:31  utmärkt analys)
Answer to: "utmärkt analys)"
|
|
Tja ja vet inte de..naturligvis är de Eriks som saken gäller !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-19 13:39:30  Tja ja vet inte de..naturligvis är de Eriks som saken gäller !! 
Answer to: "Tja ja vet inte de..naturligvis är de Eriks som saken gäller !!:)"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jo då, helt rätt att folke var fel ute igen  
|
|
Reply
|
|
v75kungen
|
Posted: 2011-10-19 16:34:10
|
Became a member: 2008-09-19
Forum posts: 93
V 1, MACHO GOSSIP
S 6, GRETA TÖLL
|
Jackpot skrällen 1 Macho Gossip - Avslutade bra senast 7%
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-19 19:06:53
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag är inte dåligt påläst, det är jag i princip aldrig.
2,4,5 är långsamma ut och det är inte troligt att någon av dem är i närheten av spets här. Ni yrar om up date hoss gissar jag på? spår 5 och stor häst med lite voltstarter, jo jag tackar. Öppnade helt ok senast den hade spår 5 i volt. Men är andra förutsättningar här då det är första volten och springspåren lär vara över han direkt. Helt andra hästar han ska ta sig förbi här......
"Igen", lägg av med sådant fjollerie travspanarn, skämmer bara ut dig mer och mer hela tiden. Ska vi andra påpeka hela tiden hur många av dina "stenklara" som floppar varje omgång?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-19 22:42:54
|
Became a member:
Forum posts:
|
Har kollat lite mer och kommer att låsa detta lopp på två hästar: Herr R och Up Date Hoss som gick ett grymt sista halvvarv senast. Gick ruggigt fort på upploppet. Den som vill känna sig riktigt säkert tar med Jasper Lane också som spetshäst. Men jag skiter i den, för den har vunnit färdigt nu.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-19 22:43:57
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, MAXWELL MAYDAY
S 6, GRETA TÖLL
|
Håller med Folke !!
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2011-10-19 23:26:41  Håller med Folke !!
Answer to: "Håller med Folke !!"
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
|
Ajdu travspanarn, en snubbe som blev medlem igår har redan tröttnat på dig 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-20 00:06:50 Edited(1): 2011-10-20 00:07:21  Ajdu travspanarn, en snubbe som blev medlem igår har redan tröttnat på dig 
Answer to: "Ajdu travspanarn, en snubbe som blev medlem igår har redan trött"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ojoj, tyvärr så framgick det inte riktigt vad han håller med om, inte för att vara taskig, men aldrig sätt en människa på detta forum som har över 15 inlägg totalt hålla med folke, en liten peak bara
Han lär sig nog bättre förr lr senare ska vi se 
kan vara 50/50 bekant med 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-10-20 07:03:13  Jag är inte dåligt påläst, det är jag i princip aldrig.
2,4,5 är långsamma ut och det är inte troligt att någon av dem är i närheten av spets här. Ni yrar om up date hoss gissar jag på? spår 5 och stor häst med lite voltstarter, jo jag tackar. Öppnade helt ok senast den hade spår 5 i volt. Men är andra förutsättningar här då det är första volten och springspåren lär vara över han direkt. Helt andra hästar han ska ta sig förbi här......
"Igen", lägg av med sådant fjollerie travspanarn, skämmer bara ut dig mer och mer hela tiden. Ska vi andra påpeka hela tiden hur många av dina "stenklara" som floppar varje omgång?
Answer to: "Jag är inte dåligt påläst, det är jag i princip "
|
|
Vem pratade om spets för Erik ? Han kommer iväg skapligt o de är det viktigaste..hästen är bra o kusken startsnabb ! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-10-20 07:08:50
|
|
Som vanligt vill ja se starter över distansen..ja tänker på Jasper Lane...ingen start i Svedala o statsen vistar en start på 2700 på en 17-tid...inte mycket att skryta om ! Här blir han utmanad !! 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
4
5
|