Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Romme 2011-10-22
V75-7 Silverdivisionen, försök 3.
7. JASPER LANE 49% 28
Kihlström Örjan
5. UP DATE HOSS 42% 41
Adielsson Erik
4. MAXWELL MAYDAY 30% 62
Takter Johnny
2. HERR RATZEPUTZ 25% 86
Untersteiner Johan
8. ÅGÅRDS LUDDE 15% 131
Svanstedt Anders
9. AVALON SPIDER 10% 79
Malmqvist Roger
1. MACHO GOSSIP 8% 264
Eriksson Håkan
3. DREAM DIRECTOR 8% 269
Kontio Jorma
6. GRETA TÖLL 4% 249
Ohlsson Ulf
10. VIKING S.S. 1% 766
Svantesson Per-Olof a
11. I SAW YOU 1% 433
Lindblom Åke
12. ACES MAJESTY 1% 378
Olsson Daniel

Senast uppdaterad: 2011-10-22 18:00:03, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Romme
V75-2 Romme
V75-3 Romme
V75-4 Romme
V75-5 Romme
V75-6 Romme
V75-7 Romme
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-7 Romme

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   2   [ 3 ]   4   5  
Author Message
dujorha Posted: 2011-10-21 06:23:45 Answer to: "jag är helt neutral som vanligt, fortsätter lämnar fina spel"

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Vet det.. Självklart kommer ja att tacka alla, kan inte räkna upp alla men ingen nämnd o ingen glömd ! Lycka till i morgon vem som än har flyt o sätter 7:an !! Alla är värda det !!
Reply
dujorha Posted: 2011-10-21 06:24:49 Answer to: "Varför går du på helt utan anledning? patetiskt. Tur at"

Tack Kaka !!
Reply
tommie Posted: 2011-10-21 07:37:04 Edited(1): 2011-10-21 07:48:26 Answer to: "Varför går du på helt utan anledning? patetiskt. Tur at"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
Vad då helt utan anledning? Skrev i ett meddelande lite högre upp att han nog kommer att få medhåll av andra oseriösa lallare och det var inte direkt oväntat att du blev den första.. Att du inte förstår bättre var ganska väntat iom att du lägger ut på forumet att du vill att andra ska kolla upp hästar i lopparkivet åt dej för att du är för snål för att skaffa ett själv..
Reply
tommie Posted: 2011-10-21 07:52:02 Answer to: "Tack Kaka !!:)"
223
Benny
Eskilstuna

Allvarligt dujorah.. Du har hållit på med trav länge och borde veta att det inte är okej att göra som du gjorde. Hade det varit en nybörjare som inte visste bättre hade det varit okej men jag hade faktiskt inte väntat mej att du skulle göra som du gjorde.
Reply
dujorha Posted: 2011-10-21 08:20:58 Answer to: "Allvarligt dujorah.. Du har hållit på med trav länge och b"

Var inte så seg Tommie..gjorde så för du är lite segfärdig med tipsen o vill hålla på dom..var ett litet test..ja jag håller på länge o de är för att ja har missat den stora påsen varit där några gånger o snubblat o allt har ja skyllt på mig själv o så är jag !! Har de största kraven på mig själv inte andra när de gäller tippande på trav !! Sluta sura o kom igen nu Tommie ! Du har kapacitet o sätta den precis som ja !!
Reply
Posted: 2011-10-21 10:48:08

Became a member: 
Forum posts:

V 4, MAXWELL MAYDAY

S 6, GRETA TÖLL
4 Maxwell Mayday (Johnny Takter)­ ska vara på topp. Comebackade senast­ efter liten vila och vann på ett bra sätt. Kommer vinna i silverdivisionen i vinter.­ Även om jag har respekt för Up Date Hoss och någon till så tror jag att vår häst är förstahästen i loppet. Jag tror att det är en bra chans, säger Pekka Lähdekorpi.
Reply
Posted: 2011-10-21 10:48:43
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:

V 4, MAXWELL MAYDAY

S 6, GRETA TÖLL
6 Greta Töll (Ulf Ohlsson) verkar allt jättebra med. Hon känns fin och fräsch. Springspåret är perfekt. Kunde inte bli mycket bättre. Ulf får avgöra taktik men det är klart att man hellre får en bra rygg än tokkör. Hon har chans att bli bland de tre-fyra första, säger Jimmy Åsberg.
Reply
Posted: 2011-10-21 10:53:52
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:

V 4, MAXWELL MAYDAY

S 6, GRETA TÖLL
Jag har följt bloggen länge utan att vara medlem.. tycker det är för mkt gnäll på varandra, de flesta är väl fullvuxna män som beter sig som bortskämda snorungar... hjälp varandra istället, det är väl det forumet är till för =)
Reply
Posted: 2011-10-21 11:46:08

Became a member: 
Forum posts:
tror det står mellan 4,8 eller 9. 4an känns hetast på form, gillar distansen också. Men Avalon är ju en riktigt bra häst när han är i form, med ett ganska passande läge också, vassast spurt av de 3 också tycker jag. Ska försöka hitta spiken här iaf.
Reply
dujorha Posted: 2011-10-21 12:37:40 Answer to: "Jag har följt bloggen länge utan att vara medlem.. tycker det &au"

En liten förklaring..i grund o botten så spelar vi alla mot varandra o ATG håvar in slantarna..de finns folk som kanske sett en travhäst på TV o spelar lite då o då ! Sedan finns de andra som har sysslat med travhästar hela sitt liv o kanske spelat lika länge..så de kan väl bli lite tjavs ibland men de är inget att bry sig om !!
Reply
Posted: 2011-10-21 14:32:04 Answer to: "Vad då helt utan anledning? Skrev i ett meddelande lite högre up"

Became a member: 
Forum posts:
måste hålla me dig där då han dessutom var otrevlig!
Reply
tommie Posted: 2011-10-21 14:36:27 Answer to: "Var inte så seg Tommie..gjorde så för du är lite segf"
223
Benny
Eskilstuna

Förstår om någon kan tycka att jag är segfärdig med tipsen men det ska absolut inte komma från dej som väldigt, väldigt sällan kommer med egna tips. Det du skrev förklarar väldigt bra hur din stil är. Du är väldigt ivrig att andra ska snabba på att komma med sina tips medan du svävar runt i trådarna och suger åt dej andras tips trots att du väldigt sällan lämnar några egna konkreta tips. Och det tycker jag är oerhört dåligt!

Tex har jag kontakt med vissa på detta forum där vi utbyter grundliga analyser angående V:75 omgångarna, de senaste veckorna har jag haft fullt upp med att byta jobb och då har jag inte haft tid att lägga ned tillräckligt med tid för att analyserna skall vara bra så jag har inte skickat några. Jag har trots det fått anlyser skickade till mej och det har inte kännts bra alls eftersom det har kännts som att jag har snyltat på andras tips. Skillnaden mellan dej och mej och anledningen till att jag har blivit irriterad på dej är att jag tycker att det känns helt fel när jag får tips av andra men inte bidrar med nåt själv. Medans huvudsyftet till din aktivitet på forumet är att suga åt dej andras tips men inte bidra själv med några tips och du verkar må bra av det.. Jag hoppas verkligen att andra får upp ögonen för vilken stil du kör!

Vad gäller Chokladkakans uttalande om att jag är patetisk så är jag inte förvånad eftersom jag tycker att han kör samma stil. Han vill att andra ska göra jobbet åt honom och kolla upp hästar åt honom i lopparkivet och det man får tillbaka är att han ibland kommer med vilda gissningar som väldigt sällan är uppbyggda på grundliga analyser.

Nu har jag skrivit vad jag tycker och försökt uppmärksamma andra, så nu får dom bilda sig en egen uppfattning och jag kommer inte att skriva något mer angående detta.
Reply
Posted: 2011-10-21 14:55:19
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
Tips i början av veckan brukar överlag inte vara värda så mycket, jag brukar själv bara ge lite funderingar i början av veckan, inte förrän torsdag-fredag har jag ganska klart för mig vilka jag tror på. Dessutom brukar jag nästan aldrig gå på andras tips om det inte är någon stall info eller liknande, man ska spela efter sina egna ideér tycker jag.
Brukar ge ut alla mina tips också, för överlag är det knappt någon som går på dom, tror jag iaf. Man vill ju helst vinna och förlora själv så att säga.
Dessutom har jag märkt att jag nästan alltid tror på andra hästar en dom flesta andra här inne.
Sen tar jag inte åt mig av några tips av dom som inte är med i någon av tävlingarna, på det viset vet jag att den jag möjligtvis ryggar i nått lopp vet vad han håller på med och har satt en del vinnare tidigare och verkar påläst.
Men det är alltid kul att diskutera så länge det inte drar iväg som det kan göra ibland
Reply
Posted: 2011-10-21 15:47:56 Answer to: "Tips i början av veckan brukar överlag inte vara värda s&ari"

Became a member: 
Forum posts:
Varför är tips i början av veckan inte värda mycket?

Det beror ju på vem dom kommer ifrån och vad personen ifråga har byggt tipset på. Tips i slutet på veckan är ofta upprepningar av vad travexperterna säger och vad som sagts i intervjuer m.m. och dessutom går det inte veta om ngn kommit med en egen tanke eller bara repeterar vad andra tyckt.

Ibland sitter jag och glor i lopparkivet redan söndag kväll/natt så jag kan ha en väldigt bra uppfattning om spetsstriden och annat redan på måndagen.
Reply
Posted: 2011-10-21 16:55:44
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
Jo det är klart, vissa hårdpluggar ju direkt när listorna kommer då är tipsen givetvis värda att beakta. Jag betar av ett lopp per dag ungefär.
Men oftast är det ju bara förstatitts analyser i början av veckan. Är det ett genomtänkt och inlägg så märker man det ganska snabbt, och då är det värt att ha i bakhuvet
Reply
Posted: 2011-10-21 18:22:39

Became a member: 
Forum posts:
Dream Director var jag inne på senast och jag blev väligt besviken på dennes insats då. Vet inte om han stördes av nånting. Plockar bort den den här gången pga senaste loppet (vinner väl förmodligen nu). Maxwell Mayday känns intressant. inte så mycket streckad, han verkar på gång nu och jag ser det som en skaplig chans. Up Date Hoss får ju ofta så kassa spår att han hamnar så långt bak i kön. Nu kommer han vara med där framme direkt och kan bli väldigt farlig. Given på kupongen. Jasper Lane kommer till ledningen här och den kommer med på kupongen för det. Annars så tror jag mindre på den egentligen, jag ställer mig frågande kring lång distans? Visserligen vann han från dödens åkandes när han tog ner avalon spider. så möjligt att han klarar den längre distansen bra.
Man måste ha ett miljondrag i sista och jag varnar för Aces Majesty. Hemmakusk Daniel Olsson kan med tur på vägen spurta ner alla. Bra form och det något längre upploppet kan hjälpa till en jätteskräll.
Reply
dujorha Posted: 2011-10-21 19:25:25 Answer to: "Dream Director var jag inne på senast och jag blev väligt besvik"

Nja smällarna kommer tidigare tror ja..öppna lopp är det..
Reply
Dark_horse Posted: 2011-10-21 20:34:30

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890

V 4, MAXWELL MAYDAY
Av de formstarka hästarna är det väl egentligen bara Up Date Hoss och Maxwell Mayday som är gynnade av distansen, därför tror jag mest på dem i ett annars mycket öppet lopp.
Reply
Posted: 2011-10-21 21:45:53

Became a member: 
Forum posts:
Kan inte se hur och varför jasper lane skulle vara missgynnad av distansen. Verkar vara väldigt oöm för hårda resor och kan hålla högt tempo under lång tid.

2640m brukar snarare bli en speedupgörelse då ingen vill avancera för tidigt över den långa distansen eller riskera att köra för hårt i början av loppet.
Reply
Posted: 2011-10-21 22:53:53 Answer to: "Kan inte se hur och varför jasper lane skulle vara missgynnad av dista"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
De flesta kusar brukar bli sämre på längre distanser när de är lite äldre. Lägg till att den har matchats tätt och hårt.
Reply
1   2   [ 3 ]   4   5