Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Vad gör skillnaden?

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2011-09-29 15:19:10

Became a member: 
Forum posts:
Jag har två treåringar som är vitt skilda vad det gäller de fem staplarna.
I intjänade pengar är de väldigt lika.
Jag förstår inte varför min Powerful Frenzy inte vinner trots att han ofta har bästa snittvärdet på banan.
Det är likadant även i andra lopp.
Vad gör skillnaden?
Är det för mycket slump i loppen?
Hur ofta tar den startsnabbaste hästen ledning osv.
När jag äntligen får en häst som tränar bra så vinner han ändå inte!
Reply
Posted: 2011-09-29 17:12:46 Edited(2): 2011-09-29 18:05:44 Answer to: "Jag har två treåringar som är vitt skilda vad det gäl"

Became a member: 
Forum posts:
Kanske det beror på din matchning?

Kollade snabbt hästens sista starter och såg att han oftast var en av de sista i uttagningslistorna med katastrofkusker som följd.

Det är så mycket mer än bara hästens värden som spelar roll i loppen.

Och vad dessa saker är har tagits upp ett flertalet gånger i forumet tidigare , så gå bara o leta i gamla trådar så kommer du få bra svar.

Det rekommenderar jag alla att göra när det poppar upp frågor, att först och främst titta igenom gamla trådar för där finns de flesta frågor och svar.

Har sett användare öppna nya trådar där det ställs samma/liknande frågor om och om igen, det tar bara upp onödig plats!
Reply
Posted: 2011-09-29 20:44:18

Became a member: 
Forum posts:
Ja i det här spelet betyder kuskarnas form mer än hästarna, en nybliven 3 åring med 2,0 i medel med bra kusk slår en gulddivisionare med 9,0 i medel med formlös kusk alla dar i veckan.Realistiskt ???? Nej men så funkar spelmotorn här så matchningen är allt i detta spel tappar du startpoängen är det lika svårt att komma tillbaks som att få sju rätt på V75.

Thats my point of view !
Reply
[ 1 ]