Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Träningsdosen?
 

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
samuraj1 Posted: 2007-10-02 08:21:33

Became a member: 2007-07-05
Forum posts: 189
Är det någon som märkt någon större skilnad på träningsdosen och höjningen av formen? Man lär ju inte kunna starta mer än högst 4-5 lopp per säsong med den dosen hästarna får i form nu.
Reply
Posted: 2007-10-02 09:14:27

Became a member: 
Forum posts:
träna allmän så höjs formen mest. märkte att formen steg mer när jag körde 100% än 70% trodde det skulle vara tvärtom...
Reply
Buck_Fush Posted: 2007-10-02 09:43:58 Answer to: "träna allmän så höjs formen mest. märkte att formen steg mer när jag "

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 562
Gidman, vad är det för korplag du har på stallbilden?
Reply
Posted: 2007-10-02 09:54:30

Became a member: 
Forum posts:
vadå??? har ju den vanliga svartvita logon uppe...
Reply
Posted: 2007-10-02 11:23:50

Became a member: 
Forum posts:
Är det någon som fått ordentligt grepp på hur mycket effekt allmän träning ger på övriga förmågor per "pass"? (alltså förutom den på formen)

För egen del har jag annars intrycket, om vi snackar form, att Intervall är den träning som också hjälper formen bäst på samma gång.

På mina 3 som nu tränar, backe, acc och intervall , och alla tränar 95%, så har den som tränar intervall en liten större formökning.
Dock ligger den också lägst i form, på en 6a(de andra på 7 och 8) så det kan ju vara så att ökningen avtar ju närmare max de kommer...kanske...?

Vet inte om andra har liknande erfarenhet...men kanske det hjälper lite
Reply
Posted: 2007-10-02 12:34:34 Answer to: "Är det någon som fått ordentligt grepp på hur mycket effekt allmän "

Became a member: 
Forum posts:
Det ska vara möjligt att starta var 3-4:e dag (runt 20 starter per år/etapp), lite beroende från häst till häst.

Ska kolla med webmaster senare så att formen går upp snabbare än tidigare, men tror det ska vara gjort.
Reply
[ 1 ]