[ 1
]
2
3
|
Travzonen
|
Posted: 2010-10-18 07:00:03
|
|
V75-4 | Skistar Vemdalens Lopp 1:A PRIS 110 000 kr 2140 V 1. BEST ELDEN Jansson Torbjörn 2. STAMPING Eriksson Peter 3. LOME STJERNEN Kihlström Örjan 4. MOE TOR Olsson Daniel 5. FRISLI TO JO Frick Kajsa 6. HULTE TILDA Lindqvist Ove A 7. TROLL JOKEREN Eklöf Bo 8. MYLLARFAKS Melander Gunnar 9. FAKSE Lindberg Lars 10. VILDVITTER Skoglund Rikard N 11. SLETTVOLL RAMBO Olsson Roger N 12. PRINS JUVENTUS Kristiansen Edvard a 13. HALLSTA LOTUS Ohlsson Ulf
Turordning: 13-9-8-7-3-1-6-11-4-12-10-5-2
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-18 07:38:02
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, MYLLARFAKS
|
Här har vi veckans favoritfall tror jag..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-18 11:14:40
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, STAMPING
|
japp här blir det spik på Lome stjernen, med örjan i sulkyn också, tar nog ledningen sen är det slut.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-18 11:23:04
|
Became a member:
Forum posts:
|
Har för mig att Troll Jokeren är snabb ut.
Spets och släpp till Halstta ?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-18 11:43:01
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, FAKSE
S 3, LOME STJERNEN
|
Antar att Hallsta blir favorit men det är många att runda. Myllarfaks trivs på bajsåkern och är i fysisk toppform.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-18 11:43:49
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, FAKSE
|
Om Hallsta är i full form så är det straffspark och given spik. Han knäcker dessa hästar lätt på full distans. LÄttaste är att kolla vad JO Persson säger. Tror han på vinst, så blir det vinst. Finns ingen som har så bra koll på att tippa kallblod som han och han vet ju formen på sin häst.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-18 11:58:12  Om Hallsta är i full form så är det straffspark och given spik. Han knäcker dessa hästar lätt på full distans. LÄttaste är att kolla vad JO Persson säger. Tror han på vinst, så blir det vinst. Finns ingen som har så bra koll på att tippa kallblod som han och han vet ju formen på sin häst.
Answer to: "Om Hallsta är i full form så är det straffspark och given s"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, FAKSE
S 3, LOME STJERNEN
|
Synd att man inte alls kan lita på vad han säger bara
Hallstas bästa distans är 1640 och det är massor att runda framför. Tror inte han vinner denna gång.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-18 12:47:04  Synd att man inte alls kan lita på vad han säger bara
Hallstas bästa distans är 1640 och det är massor att runda framför. Tror inte han vinner denna gång.
Answer to: "Synd att man inte alls kan lita på vad han säger bara :-)
Hal"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Samtidigt har han svenskt rekord på lång, så jag tror du gör det enkelt för dig om du avfärdar favoriten pga att distansen ska vara fel.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-18 13:11:44
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, STAMPING
|
Vildvitter var också bra sist, men jag tror ändå Lome stjernen vinner, en 24 tid bör räcka ganska långt, även om Hallsta kan en 22 tid i sina bästa stunder. Ska se vad tränarna tror innan jag bestämmer mig. Trollet har sprungit en 23 tid på distansen. men om strecken håller i sig kommer jag kanske gardera men några stycken, håller sig vilvitter under 10 tex. eller så kör jag med 3 hästar
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-18 14:29:51  Samtidigt har han svenskt rekord på lång, så jag tror du gör det enkelt för dig om du avfärdar favoriten pga att distansen ska vara fel.
Answer to: "Samtidigt har han svenskt rekord på lång, så jag tror du "
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, FAKSE
S 3, LOME STJERNEN
|
Nej jag avfärdar inte Hallsta enbart pga distansen utan det är en del av det hela. Jag tror han får svårt med så många bra hästar framför men givetvis så kan han vinna.Tycker inte det är en bra spik bara och jag tycker folk gör det väl enkelt för sig som bara spikar den.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-18 14:32:41
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, FAKSE
S 3, LOME STJERNEN
|
Var det bara jag som såg Myllarfaks senast ? Ingen annan som reagerar på att hans 23-tid troligen räcker här ? Konstigt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-18 15:29:49
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, STAMPING
|
Jag håller med dig kom väl 4 trots skitspåret på en fin tid. nu har han ett bättre spår och kommer vara med i striden. Tror det blir 3,7,8 13 borde räcka. Skulle vilja ha med vildvitter som gjorde ett helt okej lopp senast, men det känns som den börjat bli en icke vinnare, vara kanske bara 1årings fas förut
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-10-18 15:31:55  Var det bara jag som såg Myllarfaks senast ? Ingen annan som reagerar på att hans 23-tid troligen räcker här ? Konstigt.
Answer to: "Var det bara jag som såg Myllarfaks senast ? Ingen annan som reagerar"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
1.23 räcker väldigt långt. Synd bara att Gunnar hoppar upp igen...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-18 16:18:38  1.23 räcker väldigt långt. Synd bara att Gunnar hoppar upp igen...
Answer to: "1.23 räcker väldigt långt. Synd bara att Gunnar hoppar upp "
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, FAKSE
S 3, LOME STJERNEN
|
Han kör väl den där nästan jämnt ? Han kan ju hästen i varje fall. Tycker han är hyffsad även om jag hellre hade sett Örjan i jollen givetvis.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-18 16:23:02  Jag håller med dig kom väl 4 trots skitspåret på en fin tid. nu har han ett bättre spår och kommer vara med i striden. Tror det blir 3,7,8 13 borde räcka. Skulle vilja ha med vildvitter som gjorde ett helt okej lopp senast, men det känns som den börjat bli en icke vinnare, vara kanske bara 1årings fas förut
Answer to: "Jag håller med dig kom väl 4 trots skitspåret på en "
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, FAKSE
S 3, LOME STJERNEN
|
Vill inte hacka på din ide men med tanke på att Myllarfaks hade 20 meter tillägg senast på Vildvitter och ändå passerade honom som ett bösskott (luftgevär då  så borde V.V få väldigt svårt här. Har slår normalt inte Lomestjernen heller.Frisli To Jo slog väl dessutom Lomestjernen senast, eller har jag drömt det ?
Tror Myllarfaks kan ha nytta av att loppet går på bajsåkern också.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-18 17:49:26
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, STAMPING
|
hade det vart ett kortlopp hade jag spikat Lome utan att tveka. kanske gör det iaf, får se
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-10-18 18:56:20  Han kör väl den där nästan jämnt ? Han kan ju hästen i varje fall. Tycker han är hyffsad även om jag hellre hade sett Örjan i jollen givetvis.
Answer to: "Han kör väl den där nästan jämnt ? Han kan ju h&au"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Visst känner han hästen bäst. Men jag tycker att Myllarfaks tände till med Micke senast..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-18 20:02:11  Visst känner han hästen bäst. Men jag tycker att Myllarfaks tände till med Micke senast..
Answer to: "Visst känner han hästen bäst. Men jag tycker att Myllarfaks "
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, FAKSE
S 3, LOME STJERNEN
|
Ja det är också svårbedömt ifall det var en allmän uppryckning eller om det var kusken.Kastar man ett getöga i arkivet så har väl M.G varit kusk oftare vid vinst så du kan ha rätt.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-10-19 11:53:01
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 8, MYLLARFAKS
S 7, TROLL JOKEREN
|
Troligen vinner Hallsta från dödens som skit..
MEN
Myllarfaks var ruskig sist..
Fakse kan va ett kul drag om han underspelas.
Trolljokeren spetsar utan tvekan.
Örjans vacklar jag på..
Vi får se om det blir spik el gardering.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-19 12:28:29
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, FAKSE
S 3, LOME STJERNEN