[ 1
]
|
Lederkorpen
|
Posted: 2010-07-21 11:16:03
|
Became a member: 2009-12-20
Forum posts: 79
|
Har en häst nu 2 år som tränar på bra. Han har över 600 i träningsvärde för styrka under de 10 senaste dagarna. Men det finns inget värde under förändring, bara 000. Betyder det att hästen stagnerat i sin träning av styrka och att det inte ger något och att man borde byta till intervall eller allmän.
Av alla blå staplarna är det endast stapeln för styrka som gått upp i värde "ett snäpp" sedan han inköptes. Jag har aldrig förstått vad det är som ökar dessa blå staplar och när de ökas.
Mvh
|
|
Reply
|
|
Mikihisa
|
Posted: 2010-07-21 12:33:47  Har en häst nu 2 år som tränar på bra. Han har över 600 i träningsvärde för styrka under de 10 senaste dagarna. Men det finns inget värde under förändring, bara 000. Betyder det att hästen stagnerat i sin träning av styrka och att det inte ger något och att man borde byta till intervall eller allmän.
Av alla blå staplarna är det endast stapeln för styrka som gått upp i värde "ett snäpp" sedan han inköptes. Jag har aldrig förstått vad det är som ökar dessa blå staplar och när de ökas.
Mvh
Answer to: "Har en häst nu 2 år som tränar på bra. Han har ö"
|
Became a member: 2007-07-02
Forum posts: 835
|
Du har inte satt träningsintensiteten till 0% av misstag? Eller tagit bort tränare och skötare? Annars har jag ingen aning.
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2010-07-21 13:07:18  Har en häst nu 2 år som tränar på bra. Han har över 600 i träningsvärde för styrka under de 10 senaste dagarna. Men det finns inget värde under förändring, bara 000. Betyder det att hästen stagnerat i sin träning av styrka och att det inte ger något och att man borde byta till intervall eller allmän.
Mvh
Answer to: "Har en häst nu 2 år som tränar på bra. Han har ö"
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
|
Staplarna ökar ju varje gång hästarna når 1.000. Du kan räkna ut hur lång tid det kommer ta för en häst att träna upp ett "snäpp" genom att titta hur den tränar per dygn.
Tränar den t.ex. 0.050 så kommer det ta 20 dagar mellan varje "snäpp".
Men varför din häst tränar 0.000 kan bara bero på en sak, att du satt träningen på 0%.
|
|
Reply
|
|
Lederkorpen
|
Posted: 2010-07-21 18:38:57
|
|
Jag var nog lite otydlig. Nej, jag har backträning satt till 100% och hästen har tränat lite över 0.600 på styrka de senaste 10 dagarna.
Till vänster om värdet för "Senaste 10 dagarna" finns något som heter "Förändring".
Är det detta värde som du säger visar hur hästen tränat per dygn, Andynalan???
Här har jag 0,085 och det måste betyda att värdet för "Styrka" går upp "ett snäpp" om 11-12 dagar. Är det godtagbart
Han har även tidigare tränat hyfsat på snabbhet och startsnabbhet för c:a 1 vecka sedan
innan jag bytte från allmän till backträning.
Här är "Förändring" (träning per dygn) är 0 (noll). Antar att det är noll för att jag bytte träningsmetod från "Allmän" till "Backtränining" och att backträningen inte ger något värde här.
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2010-07-21 19:42:47  Jag var nog lite otydlig. Nej, jag har backträning satt till 100% och hästen har tränat lite över 0.600 på styrka de senaste 10 dagarna.
Till vänster om värdet för "Senaste 10 dagarna" finns något som heter "Förändring".
Här har jag 0,085 och det måste betyda att värdet för "Styrka" går upp "ett snäpp" om 11-12 dagar. Är det godtagbart
Han har även tidigare tränat hyfsat på snabbhet och startsnabbhet för c:a 1 vecka sedan
Här är "Förändring" (träning per dygn) är 0 (noll). Antar att det är noll för att jag bytte träningsmetod från "Allmän" till "Backtränining" och att backträningen inte ger något värde här.
Answer to: "Jag var nog lite otydlig. Nej, jag har backträning satt till 100% och "
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 1720
|
Här har jag 0,085
Det värdet visar hur hästen tränade vid den senaste träningen.
Ja, det är noll pga att backträningen endast tränar hästens styrka (och alltså varken snabbhet, startsnabbhet, spurt eller travsäkerhet).
|
|
Reply
|
|
Lederkorpen
|
Posted: 2010-07-21 20:25:26
|
|