[ 1
]
|
|
Posted: 2010-04-14 00:48:36
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag tycker att man ska kunna ta lite skit här på forumet skoja till det ibland ha meningsskiljaktigheter vara lite hård ibland medmera! utan att få sina inlägg raderade
Har absolut ej förståelse för kiss o bajs åldern betende t e x .. fula ord rasistiska påhopp
fusk anklagelse och mycket mer.
har många gånger fått mina inlägg raderade helt i onödan
Lite dramaqeen warning här) Oups" Hoppas inte det här blir raderat 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-14 08:16:14 Edited(1): 2010-04-14 08:19:08
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vet inte riktigt var du vill komma utan några exempel alls Raineri_1 ?
Brukar vanligen inte vara några större problem att ge kritik, vara lite tuff etc , så länge du använder ett vettigt språk. Kan bara tala för mig själv här- Tar jag bort något går jag nog vanligen på följande:
- Användning av onödigt provokativt språk, nedvärderande uttryck eller könsord. Helt enkelt uttryck som känns onödigt "starka", eller inte tillför något större i sammahanget eller till inlägget.
- Om någon har reagerat, tagit illa vid sig, eller av rimliga skäl känt sig påhoppad. Här är givetvis en balansgång. Vi är alla olika känsliga, men det måste ändå bli så att man ofta får utgå från den som tagit illa vid sig.
Finns säkert andra skäl med...men det här är väl de vanligaste...
Sedan brukar jag försöka skriva någon rad om varför jag deleta lite i en tråd om det är så att jag plockat bort flera inlägg t.ex. Svårt dock att uttala sig om en frågan utan exempel...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-14 16:04:41  Vet inte riktigt var du vill komma utan några exempel alls Raineri_1 ?
Brukar vanligen inte vara några större problem att ge kritik, vara lite tuff etc , så länge du använder ett vettigt språk. Kan bara tala för mig själv här- Tar jag bort något går jag nog vanligen på följande:
- Användning av onödigt provokativt språk, nedvärderande uttryck eller könsord. Helt enkelt uttryck som inte tillför något större i sammahanget eller till inlägget.
- Om någon har reagerat, tagit illa vid sig, eller av rimliga skäl känt sig påhoppad. Här är givetvis en balansgång. Vi är alla olika känsliga, men det måste ändå bli så att man ofta får utgå från den som tagit illa vid sig.
Finns säkert andra skäl med...men det här är väl de vanligaste...
Sedan brukar jag försöka skriva någon rad om varför jag deleta lite i en tråd om det är så att jag plockat bort flera inlägg t.ex. Svårt dock att uttala sig om en frågan utan exempel...
Answer to: "Vet inte riktigt var du vill komma utan några exempel alls Raineri_1 "
|
Became a member:
Forum posts:
|
et exempel
Hogan skrev=
Ser en röd tråd där på stavningen för vart tog jonaso vägen....
tycker också att det är lugnt så länge man förstår vad det står....finns ju de med dyselexi och de måste ju också få vara med
Noterade att han skrev fel (dyselexi) och skrev.. ja som du hogan dyselexi   som et skämt och det fick jag raderat
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-14 18:08:39 Edited(1): 2010-04-14 18:10:00
|
Became a member:
Forum posts:
|
Inte jag som tog det så jag har så klart svårt att uttala mig...
Men en spontan tanke: Kan vara så enkelt som att moderatorn inte såg felstavningen på dyselexi/dyslexi. (jag tänkte inte på den först, men tänkte inte så mycket på kommentaren överhuvudtaget)
Då är det ju lite svårare att se den komiska vinkeln, utan den skulle bara framstå som "plump" och då är det inte lika konstigt att den blir deletad, eller ?
Sedan måste jag ju säga Raineri, att om det är detta du hakat upp dig på så känns det spontant för mig inte så mycket att starta en tråd för.
Ta det istället mer för vad det är. Ingen större grej helt enkelt. Jag har 3-4 anmälda inlägg nu som jag inte gjort så mycket åt, eller bara kommenterat i respektive tråd, och istället väntar ut lite för at se om det lugnar sig med det.
Tror ingen av moderatorerna deletar för sitt höga nöjes skull, så du kan nog lugnt posta på med inlägg med lite sarkastisk humor ibland 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-14 22:11:43  Okej, fattar var du vill komma med det....och att det var ett lite ironiskt skämt och inte mer, så det kanske inte är givet att en sån kommentar ska deletas. bDock var det inte jag som tog bort den, och jag vill inte säga för mycket. Kan varit någon som kännt sig "träffat", eller tagit illa vid sig.
Kan också vara så enkelt som att moderatorn inte såg felstavningen på dyselexi/dyslexi. (jag tänkte inte på den först, men tänkte inte så mycket på den överhuvudtaget)
Då är det ju lite svårare att se den komiska vinkeln, utan den skulle bara framstå som "plump" och då är det inte lika konstigt att den blir deletad, eller ?
Sedan måste jag ju säga Raineri, att om det är detta du hakat upp dig på så känns det spontant för mig inte så mycket att starta en tråd för.
Ta det istället mer för vad det är. Ingen större grej helt enkelt. Jag har 3-4 anmälda inlägg nu som jag inte gjort så mycket åt, eller bara kommenterat i respektive tråd, och istället väntar ut lite för at se om det lugnar sig med det.
Tror ingen av moderatorerna deletar för sitt höga nöjes skull, så du kan nog lugnt posta på med inlägg med lite sarkastisk humor ibland 
Answer to: "Okej, fattar var du vill komma med det....och att det var ett lite ironiskt"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ja det låter väl logiskt att han inte såg felstavningen
jaja och sen har du väl rätt i att man inte behöver förstora det här
men har väl all rätt att skapa en tråd för nått jag vill ta upp ofentligt det tycker jag inte nån ska ha nått att säga om.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-14 23:42:28
|
Became a member:
Forum posts:
|
 men har väl all rätt att skapa en tråd för nått jag vill ta upp ofentligt det tycker jag inte nån ska ha nått att säga om.
Ja, visst har du det. Bara det att en del är pigga på att starta trådar om allt möjligt , och om mnu folk ska börja starta trådar så fort de känner sig lite förfördelade , då kan det bli lite tröttsamt. Å andra sidan tror jag inte du är en av dom. Du verkar ta saker med sunt förnuft så det är nog lugnt 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|