[ 1
]
2
3
|
davidfermin
|
Posted: 2009-11-13 00:58:27
|
Became a member: 2008-11-12
Forum posts: 537
|
Tycker ej man ska kunna döpa om hästar som någon annan döpt redan...
det är iallafall min åsikt .. .för som litet "uppfödarstall kanske men säljer för det e bästa för en man kanske endå vill se hur det går för sina hästar
|
|
Reply
|
|
Lecavalier
|
Posted: 2009-11-13 09:15:59
|
Became a member: 2007-11-02
Forum posts: 450
|
kan tycka att du har en poäng där, men här kan vell bokmärkningsfunktionen komma in annars? så att det går att hålla koll endå, har inte testat den speciellt mycket men som jag fattat det kan det va användbart....tycker ändå det är lite trist med byten på speciellt hästar som varit med ett tag och åtminstone sprungit in en del pengar, hästar som "börjat göra sig ett namn" om man säger
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2009-11-13 10:23:39  Tycker ej man ska kunna döpa om hästar som någon annan döpt redan...
det är iallafall min åsikt .. .för som litet "uppfödarstall kanske men säljer för det e bästa för en man kanske endå vill se hur det går för sina hästar
Answer to: "Tycker ej man ska kunna döpa om hästar som någon annan d&o"
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Hade man inte fått döpa om dina hästar hade du inte kunnat sälja nånting. Vem vill ha Påarps Framstjärt i stallet?
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2009-11-13 10:30:48  Hade man inte fått döpa om dina hästar hade du inte kunnat sälja nånting. Vem vill ha Påarps Framstjärt i stallet?
Answer to: "Hade man inte fått döpa om dina hästar hade du inte kunnat "
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 1720
|
Jag håller med dig, davidfermin. Tycker faktiskt att det borde vara på det sättet att hästar som har startat inte kan byta namn (det blev så himla trist ett tag när folk bytte namn på etablerade elithästar, så att man knappt fattade vem som var vem).
Grenka -- Det där var väl onödigt? Jag tycker att du, som är en av de mest etablerade spelarna och som faktiskt leder topplistan, har ett ansvar att - tillsammans med oss andra - försöka hålla forumet på en trevlig nivå, utan onödiga påhopp.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2009-11-13 10:49:06  Jag håller med dig, davidfermin. Tycker faktiskt att det borde vara på det sättet att hästar som har startat inte kan byta namn (det blev så himla trist ett tag när folk bytte namn på etablerade elithästar, så att man knappt fattade vem som var vem).
Grenka -- Det där var väl onödigt? Jag tycker att du, som är en av de mest etablerade spelarna och som faktiskt leder topplistan, har ett ansvar att - tillsammans med oss andra - försöka hålla forumet på en trevlig nivå, utan onödiga påhopp.
Answer to: "Jag håller med dig, davidfermin. Tycker faktiskt att det borde vara p"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Jag är inne på samma linje. Tycker inte att det ska gå byta namn på hästar som startat alternativt max ett namnbyte per häst. Problemet är ju att det kostar att byta namn och det är ju ganska givet att Eriksson gärna tjänar så mycket som möjligt på tjänsten. Hursomhelst borde det/de gamla namnet finnas kvar som en länk på varje häst så att man kan söka även på gamla namn.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2009-11-13 10:50:28  Hade man inte fått döpa om dina hästar hade du inte kunnat sälja nånting. Vem vill ha Påarps Framstjärt i stallet?
Answer to: "Hade man inte fått döpa om dina hästar hade du inte kunnat "
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Någon Påarps Framstjärt finns inte såvitt jag vet. Han har döpt sina hästar till PÅARPS och ett namn (amanda,doris osv)ser inte vad som ska vara SÅ störande med det. Kolla hur det ser ut IRL så kanske inte namnen framstår som så märkliga. Har däremot inte sett någon uppfödare ännu som kör på porrskådistema ännu.... Dags att starta stuteri IRL?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-13 11:32:18  Tycker ej man ska kunna döpa om hästar som någon annan döpt redan...
Answer to: "Tycker ej man ska kunna döpa om hästar som någon annan d&o"
|
Became a member:
Forum posts:
|
 för som litet "uppfödarstall kanske men säljer för det e bästa för en man kanske endå
SFI
http://www.skolverket.se/sb/d/389
Inget att skämmas för.
Tycker förslaget är värdelöst.
Jag vill inte ha någon som heter Påarps i mitt stall.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-13 13:21:39
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ibland är ju man bara tvungen att ändra namn. Jag köpte stoet Rsising Sun för ett tag sen. Ja, Rsising. Irriterade mig på det jävla namnet så till den grad att valet stod mellan att sälja henne eller byta namn. Jag bytte namn. På sidan för hästnamn står det att namnen "granskas noga" innan de läggs ut. Det känns inte helt sanningsenligt..
sen tycker jag inte heller att namn på kända hästar irl borde godkännas, känns bara töntigt och inte originellt.
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2009-11-13 13:51:23  Ibland är ju man bara tvungen att ändra namn. Jag köpte stoet Rsising Sun för ett tag sen. Ja, Rsising. Irriterade mig på det jävla namnet så till den grad att valet stod mellan att sälja henne eller byta namn. Jag bytte namn. På sidan för hästnamn står det att namnen "granskas noga" innan de läggs ut. Det känns inte helt sanningsenligt..
sen tycker jag inte heller att namn på kända hästar irl borde godkännas, känns bara töntigt och inte originellt.
Answer to: "Ibland är ju man bara tvungen att ändra namn. Jag köpte stoe"
|
|
Det förstår jag .  (Men om Rsising Sun hade kutat in 6 millar eller nåt hade jag nog inte tyckt att det vore helt OK att namnet byttes, även om det var konstigt.)
I en ideal travspelsvärld så tycker jag att det borde se ut såhär:
- Namnen granskas noga (dvs. varken Rsising eller Arraow eller andra uppenbara konstigheter skulle slinka igenom); detta innebär också att inga hästar får heta som kända hästar IRL (så ska det ju vara enligt reglerna redan idag, men det funkar ju inte riktigt, precis som du säger).
- Varje häst kan byta namn en gång, och det får endast ske innan hästen börjar starta.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-13 13:57:10
|
Became a member:
Forum posts:
|
det var jag som skickade in "rsising"-namnet, och såg sen att det bleivit fel. sen mailade jag erikson att fixa det, men det gick tydligen igenom ofixat. finns ju trots allt minst en irl-häst med felstavat namn: pippiongstckngngs eller vad den heter. helt fel i slutet, vill jag minnas. tycker också det där rsising ser bedrövligt ut. sorry... det var riktigt länge sen jag skickade det namnet, säkert över ett år sen. har tydligen legat och pyrt i faggorna sen dess om det inte cirkulerat runt innan på banorna.
|
|
Reply
|
|
ddmannen
|
Posted: 2009-11-13 14:04:04  Det förstår jag .  (Men om Rsising Sun hade kutat in 6 millar eller nåt hade jag nog inte tyckt att det vore helt OK att namnet byttes, även om det var konstigt.)
I en ideal travspelsvärld så tycker jag att det borde se ut såhär:
- Namnen granskas noga (dvs. varken Rsising eller Arraow eller andra uppenbara konstigheter skulle slinka igenom); detta innebär också att inga hästar får heta som kända hästar IRL (så ska det ju vara enligt reglerna redan idag, men det funkar ju inte riktigt, precis som du säger).
- Varje häst kan byta namn en gång, och det får endast ske innan hästen börjar starta.
Answer to: "Det förstår jag . :) (Men om Rsising Sun hade kutat in 6 millar "
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
|
jag håller med sparnan om hur det borde vara.
Som exempel på hästnamn som har slinkit med irl men inte borde gjort det kan jag nämna miss fall (säg det på svenska)
|
|
Reply
|
|
ddmannen
|
Posted: 2009-11-13 14:12:43  jag håller med sparnan om hur det borde vara.
Som exempel på hästnamn som har slinkit med irl men inte borde gjort det kan jag nämna miss fall (säg det på svenska)
Answer to: "jag håller med sparnan om hur det borde vara.
Som exempel på"
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
|
jag rättare mig själv .
var säker på att jag hade läst om en häst som hade fått heta miss fall i travrondens i sista steget , men tydligen finns det ingen sådan häst.
däremot hittar jag en norskfödd häst som fått heta miss foster
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2009-11-13 14:23:51  det var jag som skickade in "rsising"-namnet, och såg sen att det bleivit fel. sen mailade jag erikson att fixa det, men det gick tydligen igenom ofixat. finns ju trots allt minst en irl-häst med felstavat namn: pippiongstckngngs eller vad den heter. helt fel i slutet, vill jag minnas. tycker också det där rsising ser bedrövligt ut. sorry... det var riktigt länge sen jag skickade det namnet, säkert över ett år sen. har tydligen legat och pyrt i faggorna sen dess om det inte cirkulerat runt innan på banorna.
Answer to: "det var jag som skickade in "rsising"-namnet, och såg sen a"
|
|
Precis som du säger finns det en del irl-hästar med felstavade namn också, så det bästa vore ju såklart om namnkontrollen både IRL och på zonen skärps lite (dock är just Pippiwhitestockngs helt medvetet felstavat pga att ett hästnamn får innehålla högst 18 tecken). 
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2009-11-13 14:26:15 Edited(1): 2009-11-13 14:51:06  jag rättare mig själv .
var säker på att jag hade läst om en häst som hade fått heta miss fall i travrondens i sista steget , men tydligen finns det ingen sådan häst.
däremot hittar jag en norskfödd häst som fått heta miss foster
Answer to: "jag rättare mig själv .
var säker på att jag hade l"
|
|
Hahaha, ja det blir ju inte så bra på svenska. Kanske släkt med Biggus Diccus?
Det finns ju också andra utländska namn som blir olyckliga i sverige, den spanska (?) galopphästen Media Hora t.ex. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-13 14:43:03
|
Became a member:
Forum posts:
|
lol media hora! haha
tycker alla ska besöka namnförslagssidan och skriva in lite originella namn. jag har väl skrivit in en 40 stycken. det är kul att se när hästarna kommer in i spelet.
http://www.travzonen.se/travspelet/user/suggest_horse_names.php
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-13 15:10:19  lol media hora! haha
tycker alla ska besöka namnförslagssidan och skriva in lite originella namn. jag har väl skrivit in en 40 stycken. det är kul att se när hästarna kommer in i spelet.
http://www.travzonen.se/travspelet/user/suggest_horse_names.php
Answer to: "lol media hora! haha
tycker alla ska besöka namnförslagssidan "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vad är så roligt Media Hora? Betyder Halvtimme inte så roligt
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2009-11-13 15:37:04  Vad är så roligt Media Hora? Betyder Halvtimme inte så roligt
Answer to: "Vad är så roligt Media Hora? Betyder Halvtimme inte så rol"
|
|
Vi förstår att Media Hora betyder halvtimme på spanska. På svenska däremot, och om man bortser från särskrivningen, blir det något annat. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-13 15:40:14  Vad är så roligt Media Hora? Betyder Halvtimme inte så roligt
Answer to: "Vad är så roligt Media Hora? Betyder Halvtimme inte så rol"
|
Became a member:
Forum posts:
|
håller med inget roligt med det, spanskt är det.
|
|
Reply
|
|
Lecavalier
|
Posted: 2009-11-13 16:10:43
|
|
håller med dig gustavo, själv har jag också skrivit in en hel hög förslag..brukar komma på nåt lite då och då och skicka in, behövs ju uppenbarligen fler namn då det finns en hel del exempel på hästar med samma namn 
|
|
Reply
|
|
Lecavalier
|
Posted: 2009-11-13 16:11:52
|
|
det jobbiga är ju att för att komma till namnförslagen måste man bläddra til nyheter sidan 11 eller nåt =(  eller finns det nån annna länk för det, nån som har koll?
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
|