[ 1
]
2
|
|
Posted: 2009-10-30 13:44:13
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ni som trodde Fazer fuskade med sina 30 millar på stopping trasher.. jo nu har han lagt bud på Growing Ship med ett likadant bud ungefär..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-10-30 14:23:59
|
Became a member:
Forum posts:
|
bara tråkigt! Vet dock inte hur har har fått in alla pengarna
|
|
Reply
|
|
davidfermin
|
Posted: 2009-10-30 14:25:58
|
Became a member: 2008-11-12
Forum posts: 537
|
usch
|
|
Reply
|
|
davidfermin
|
Posted: 2009-10-30 14:26:44
|
Became a member: 2008-11-12
Forum posts: 537
|
han borde stängas av och köpen borde dras tillbaks och hästarna till sina ursprungliga ägare!
|
|
Reply
|
|
JontePuma
|
Posted: 2009-10-30 14:35:33  han borde stängas av och köpen borde dras tillbaks och hästarna till sina ursprungliga ägare!
Answer to: "han borde stängas av och köpen borde dras tillbaks och hästa"
|
Became a member: 2008-07-12
Forum posts: 605
|
om nu funktionen att kunna häva köp skall vara till nån nytta så är ju detta köp praktexempel på att tillämpa den regeln!! om det INTE görs denna gång är det nog spiken i kistan på ett mkt trevligt och roligt spel som då helt och hållet fallit sönder pga mkt usel driftskötsel.....
annars råder jag travspelaren att göra hästkraken till valack bara för att jävlas!
|
|
Reply
|
|
simon_81
|
Posted: 2009-10-30 14:50:58
|
Became a member: 2007-12-06
Forum posts: 771
|
Funktionen tillämpades ju i alla fall en gång tidigare då det var någon som hade elva hästar i stallet efter att ha fått fuskförsök stoppat. Så köpen lär förhoppningsvis hävas nu när många anmäler.
Dock undrar man ju hur detta gått till, var luckan i spelet finns?? Han köpte så sent som för en månad sen en oönskad sophäst av mig för 300 kr ?
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2009-10-30 15:43:18  om nu funktionen att kunna häva köp skall vara till nån nytta så är ju detta köp praktexempel på att tillämpa den regeln!! om det INTE görs denna gång är det nog spiken i kistan på ett mkt trevligt och roligt spel som då helt och hållet fallit sönder pga mkt usel driftskötsel.....
annars råder jag travspelaren att göra hästkraken till valack bara för att jävlas!
Answer to: "om nu funktionen att kunna häva köp skall vara till nån nyt"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Håller helt med men tror inte att det tjänar något till att kastrera för jag har en känsla av att skiter i det. Han verkar ju bara vilja förstöra och då skiter han nog i om hästen har pungkulor eller ej.
Jag hoppas verkligen Eriksson visar sig snart som fan och rättar till detta.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-10-30 15:58:41  Håller helt med men tror inte att det tjänar något till att kastrera för jag har en känsla av att skiter i det. Han verkar ju bara vilja förstöra och då skiter han nog i om hästen har pungkulor eller ej.
Jag hoppas verkligen Eriksson visar sig snart som fan och rättar till detta.
Answer to: "Håller helt med men tror inte att det tjänar något till at"
|
Became a member:
Forum posts:
|
alltså.. hur har man lyckats fått såna kulor?
måste väl märkas på marknaden för er som kollar där.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2009-10-30 16:26:11  alltså.. hur har man lyckats fått såna kulor?
måste väl märkas på marknaden för er som kollar där.
Answer to: "alltså.. hur har man lyckats fått såna kulor?
måst"
|
|
Jag tror att det ligger nån form av penningtvätt bakom. Knarkaffärer, gamla bilar från tyskland eller hundvalpar från Polen. Sånt som vi inte kan se......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-10-30 16:53:55 Edited(2): 2009-10-30 16:55:26
|
Became a member:
Forum posts:
|
Kan bara upplysa om att jag gjorde ett snabbt överslag på Fazers transferaffärer. Om jag inte räknat helt fel har han KÖPT FÖR MER än vad han sålt för. Han är ca 2 MILLAR MINUS på transfern !
Känns som ännu ett sorgligt patetiskt fuskförsök vid första anblicken, men å andra sidan är det ju så löjligt övertydligt fusk så man kan ju hoppas att han försöker visa på att något är rejält duktigt åt skogen i spelet ! (fast den varianten tror jag knappt själv på...)
Helt uppenbart måste han ju i vart fall hittat nå´n form av bugg som han dragit rejäl nytta av för att få ihop 50 mille...transfern e ju som sagt utesluten !
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2009-10-30 16:58:58  Kan bara upplysa om att jag gjorde ett snabbt överslag på Fazers transferaffärer. Om jag inte räknat helt fel har han KÖPT FÖR MER än vad han sålt för. Han är ca 2 MILLAR MINUS på transfern !
Känns som ännu ett sorgligt patetiskt fuskförsök vid första anblicken, men å andra sidan är det ju så löjligt uppenbart så man kan ju hoppas att han försöker visa på att något är uppenbart åt skogen i spelet ! (fast den varianten tror jag kanppt själv på...)
Helt uppenbart måste han ju i vart fall hittat nå´n form av bugg som han dragit rejäl nytta av för att få ihop 50 mille...transfern e ju som sagt utesluten !
Answer to: "Kan bara upplysa om att jag gjorde ett snabbt överslag på Fazers"
|
|
Även aveln kan väl uteslutas då han inte haft någon avelshingst som verkar ha utnyttjats på det sättet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-10-30 17:30:55
|
Became a member:
Forum posts:
|
han kanske är bäst på zonen på att spel!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-10-30 20:32:39
|
Became a member:
Forum posts:
|
Stopping Thrasher har fått sina kulor kapade nu i alla fall
|
|
Reply
|
|
torro1
|
Posted: 2009-10-30 20:44:29 Edited(2): 2009-10-30 20:46:37  Stopping Thrasher har fått sina kulor kapade nu i alla fall
Answer to: "Stopping Thrasher har fått sina kulor kapade nu i alla fall"
|
Became a member: 2008-05-18
Forum posts: 550
|
Jobbigt..Hoppas Ericsson kan göra honom till hingst igen om köpet går tillbaka?..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-10-30 20:54:34
|
Became a member:
Forum posts:
|
Annars skulle det vara riktigt jobbigt, att han är en bra kuse är självklart men det är ju aveln som gör han så värdefull...
|
|
Reply
|
|
JontePuma
|
Posted: 2009-10-30 23:37:24  Annars skulle det vara riktigt jobbigt, att han är en bra kuse är självklart men det är ju aveln som gör han så värdefull...
Answer to: "Annars skulle det vara riktigt jobbigt, att han är en bra kuse är"
|
|
har någon märkt av nåt livstecken från eriksson den sista tiden??? ja skrev ett mail den 11e denna månad som fortfarande inte är läst... han kanske har annat o pyssla med den tiden han är inne här iofs men det känns som han inte varit aktiv på typ hundra år nu...
om han inte dyker upp väldigt snart och styr upp den här tomtens "roliga" skämt att köpa de 2 bästa avelshingstarna bara för att kastrera och lägga ut billigt så är detta en stor parodi... fazer gör ju endast detta för att larva sig och iom att hans ålder måste va runt 10 bast så tycker han säkert själv att detta är jättekul...
kicka barnrumpan från spelet, återkalla kastreringen och köpen och hoppas han inte har orken nog att starta ett nytt stall för att påbörja en ny mygelperiod!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-10-31 00:24:37 Edited(2): 2009-10-31 00:27:04
|
Became a member:
Forum posts:
|
Håller med JontePuma !
Det är ju tyvärr precis samma mönster som varit i 3-4 etapper nu. Han syns knappt under själva etapperna , gör på sin höjd vad som behövs för att hålla skutan flytande känns det som.
Sedan dyker han upp lite i slutet/början av etapperna, fixar det som behövs , postar möjligen lite info om någon uppdatering eller nyhet... och sedan ser man knappt skymten av honom igen...
Vet att några haft lite kontakt med Eriksson genom mail och så...De kanske har mer koll om de oftare ser lite "livstecken" från honom ?
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2009-10-31 00:47:58
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Har kontakt med honom ibland..
Trist att han inte kan lägga mer tid eller för den del släppa lite mer till medarbetare men än en gång så tycker jag att det inte är så mycket o gnälla över då det är ett gratisspel.. Eller?
Tyvärr tror jag den här strategin biter honom lite i röven då fusket frodas o folk tröttnar på spelet som om det sköttes lite annorlunda nog har potential men som sagt är det gratis o drivs av Eriksson så han får väl göra vad han vill/kan/orkar med det..
|
|
Reply
|
|
JontePuma
|
Posted: 2009-10-31 01:14:15  Har kontakt med honom ibland..
Trist att han inte kan lägga mer tid eller för den del släppa lite mer till medarbetare men än en gång så tycker jag att det inte är så mycket o gnälla över då det är ett gratisspel.. Eller?
Tyvärr tror jag den här strategin biter honom lite i röven då fusket frodas o folk tröttnar på spelet som om det sköttes lite annorlunda nog har potential men som sagt är det gratis o drivs av Eriksson så han får väl göra vad han vill/kan/orkar med det..
Answer to: "Har kontakt med honom ibland..
Trist att han inte kan lägga mer tid"
|
|
lite trött på att "gratis-spels försvaret" ska dyka upp ofta när det är många som gnäller...
ok, slopa reglerna, ta bort den delen av spelet, låt folk ha så många stall dom vill, låt folk avla med sina egna dubbelstall till hutlösa priser... men förklara gärna det på en välkomstsida så folk vet vad spelet går ut på.
Tyvärr lever vi inte i en fläckfri värld utan det verkar krylla av muppar som bara vill fjanta sig och mygla sig till framgång i nåt så trivialt som ett online spel...
sen har ju spelet faktiskt ändå en betal-funktion iom namnbytesfuntionen, och innan du säger att den är valfri så innefattar den ju ändå ett visst ansvar från en sajtansvarig att försöka hålla en schysst standard...
sen kännar jag att man låter ganska så negativ just nu men passar då på att ge en näve cred till eriksson som ändå utvecklat ett mycket underhållande spel som vi många tycker om, annars skulle vi ju inte gnälla så mycket tycker man
men varför kan han inte ge lite ansvar till moddarna??? är det programtekniskt svårt att göra? eller vill han inte ge den makten till en "utomstående" för det kan leda till en ny form av mygel?
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2009-10-31 02:16:17  lite trött på att "gratis-spels försvaret" ska dyka upp ofta när det är många som gnäller...
ok, slopa reglerna, ta bort den delen av spelet, låt folk ha så många stall dom vill, låt folk avla med sina egna dubbelstall till hutlösa priser... men förklara gärna det på en välkomstsida så folk vet vad spelet går ut på.
Tyvärr lever vi inte i en fläckfri värld utan det verkar krylla av muppar som bara vill fjanta sig och mygla sig till framgång i nåt så trivialt som ett online spel...
sen har ju spelet faktiskt ändå en betal-funktion iom namnbytesfuntionen, och innan du säger att den är valfri så innefattar den ju ändå ett visst ansvar från en sajtansvarig att försöka hålla en schysst standard...
sen kännar jag att man låter ganska så negativ just nu men passar då på att ge en näve cred till eriksson som ändå utvecklat ett mycket underhållande spel som vi många tycker om, annars skulle vi ju inte gnälla så mycket tycker man
men varför kan han inte ge lite ansvar till moddarna??? är det programtekniskt svårt att göra? eller vill han inte ge den makten till en "utomstående" för det kan leda till en ny form av mygel?
Answer to: "lite trött på att "gratis-spels försvaret" ska dy"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Säger inte att kritiken inte är befogad men jag tror inte Eriksson blir tokmotiverad av mailbombning med gnäll, fuskanklagelser o buggrapporter..
Håller med dig i mer ansvar till moddarna... O inte bara för att jag råkar va en 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|