[ 1
]
|
|
Posted: 2009-06-23 21:17:36
|
Became a member:
Forum posts:
|
...jag hittar ingen info om vad som händer med hästar över 12 års ålder.
Om jag har förstått det hela rätt så kan de bara tävla fram tills de fyller 12 (gäller det både flickor och pojkar?) precis som i verkligheten, men vad händer sen? Kan man spara ston och avla på dom eller "tvångspensioneras" de?
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2009-06-24 03:13:59
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Händer väl inget annat än att det finns inte så många lopp som är öppna för dem..
Nåt storlopp i ryssland typ..
Du kan inte avla påå ett pensionerat sto (ännu) men du kan ha pensionerade hingstar som avelshingstar..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-06-24 09:51:49  Händer väl inget annat än att det finns inte så många lopp som är öppna för dem..
Nåt storlopp i ryssland typ..
Du kan inte avla påå ett pensionerat sto (ännu) men du kan ha pensionerade hingstar som avelshingstar..
Answer to: "Händer väl inget annat än att det finns inte så m&arin"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Så då bör jag alltså avla på mitt sto medans tid är med andra ord?
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2009-06-25 01:22:41  Så då bör jag alltså avla på mitt sto medans tid är med andra ord?
Answer to: "Så då bör jag alltså avla på mitt sto medans t"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Njae du kan ju ha kvar hästen i stallet trots att hon inte kommer kunna start i lopp o ha henna att avla på även om hon är 100000år gammal tror jag.. Så ingen brådska men det kanske känns onödigt att ha en häst som tar upp en plats om man inte har nån större användning av den
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-06-26 10:03:38  Njae du kan ju ha kvar hästen i stallet trots att hon inte kommer kunna start i lopp o ha henna att avla på även om hon är 100000år gammal tror jag.. Så ingen brådska men det kanske känns onödigt att ha en häst som tar upp en plats om man inte har nån större användning av den
Answer to: "Njae du kan ju ha kvar hästen i stallet trots att hon inte kommer kunn"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Thank you för svaret, det var ungefär det jag ville höra. 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|