Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> WINNERS CHOICE

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Soberano Posted: 2009-06-23 13:38:22

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Bara 0.1 kvar till 10.0 i medel! Blir/är han först till drömgränsen?

No horse found
Reply
Cherry Posted: 2009-06-23 13:55:49

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
Jo det blir han ju. Skulle vara kul att se hans värden.
Reply
Posted: 2009-06-23 15:39:46

Became a member: 
Forum posts:
den värdemässigt bästa hästen i spelet har alltså sprungit in 1 500 000. borde väl ha 10 gånger mer på fläsket med dom värdena, tycker man...
Reply
Soberano Posted: 2009-06-23 15:50:52 Answer to: "den värdemässigt bästa hästen i spelet har alltså"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Kan man tycka. Ingen av de 3 "bästa" hästarna värdemässigt har gått riktigt bra. Winners, Stopping Trasher och Growing Ship. Jag kan bara konstatera att ingen av de som jag trott mest på har gått speciellt bra i lopp. Har tex en treåring nu som har 7.3 i medel och när som helst 13 i snabbhet som inte vunnit ett enda lopp och då har jag ändå startat i kassa stolopp hela tiden.......
Reply
Posted: 2009-06-23 15:56:44 Answer to: "Kan man tycka. Ingen av de 3 "bästa" hästarna värd"

Became a member: 
Forum posts:

dags för ny loppmotor... eller nåt...

märkligt.

tycker personligen att det borde finnas ett maxvärde för hästarna. en häst kan ju inte bli HUR snabb som helst.

och sen ändå inte vinna...
Reply
Posted: 2009-06-23 16:33:35 Answer to: "den värdemässigt bästa hästen i spelet har alltså"

Became a member: 
Forum posts:
visstvisst men man måste hitta rätta växlarna hos den också .. precis som irl , men detta e ju ett spel så .

Reply
Posted: 2009-06-23 20:53:04 Edited(1): 2009-06-23 20:53:30

Became a member: 
Forum posts:
Visst är det ett spel, men det har väl alltid haft intentionen att efterlikna verkligt trav. Rätta växlarna är rent bullshit..det vet du med kakan.

Receptet för att hitta rätta växlarna är i så fall ett kryddmått skicklighet , 1 dl hästens klass och 8 liter loppmotorns slumpsystem. (ja , jag överdriver....men inte mycket )

För du vill väl knappast påstå att Nazzgul och Grenka skulle vara för okunniga för att kunna hitta dom ?

Reply
Posted: 2009-06-23 23:03:22

Became a member: 
Forum posts:
å andra sidan är WC ett år äldre än tex Growing Ship. Vore skoja att se vad Growing kommer ha som 8-åring..
Reply
Posted: 2009-06-23 23:22:51

Became a member: 
Forum posts:
Om spelet är så jävla slumpartad tycker jag iofs att det ter sig märkligt att samma spelare ligger i topp år efter år. Statistiken visar ju att det går att vara skicklig.
Reply
Posted: 2009-06-24 00:10:42 Edited(1): 2009-06-24 00:20:26

Became a member: 
Forum posts:
Så klart det finns en skicklighetsfaktor. och så klart att bra hästar vinner lopp !
Som sagt , jag överdrev en hel del...men det är ändå så att de flesta här inne nog tycker det behövs en ny loppmotor.

Jag säger att motorn är väl slumpartad, inte hela spelet...
När Kakan snackar om växlar , tror jag mera på att de flesta här inne snarare tycker det handlar om att hitta rätt hästar, som vill vinna lopp. Det är t.ex. kakan väldigt vass på !

Och bästa motmedlet mot en väl slumpartad loppmotor är ju trots allt att ha hästar med så bra värden att de drabbas så lite som möjligt av den slumpens små påhitt och nycker

Tror att något vi alla här inne funderar på , och gärna skulle vilja ha svar på är om det finns ett dolt värde , typ vinnarskalle.

(sedan tycker jag det växlar ganska mycket i topp 30 över ett par etapper. Att vissa stall håller i är inte så konstigt om de sitter på pengar och bra hästar, som så klart ofta presterar mer än en säsong )
Reply
[ 1 ]