1
2
3
4
5
6
[ 7
]
8
|
|
Posted: 2010-12-16 16:30:51 Edited(1): 2010-12-16 16:31:45  Klart det är mer tävlinge i Pd'A men tror helt enkelt att han är klart bästa hästen i loppet.
Fast när det är Pd'A är det ju sporten som är viktigast. 
Answer to: "Klart det är mer tävlinge i Pd'A men tror helt enkelt att han &au"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tror som sagt att Maja är en bättre häst i grund ¨botten, sedan är ju Lisa en fantastisk häst med, även ready cash dock.
Maja är den enda hästen som jag tycker varit i närheten av Varenne genom tiderna. Även om han har lite kvar att bevisa.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-12-16 17:05:08  Tror som sagt att Maja är en bättre häst i grund ¨botten, sedan är ju Lisa en fantastisk häst med, även ready cash dock.
Maja är den enda hästen som jag tycker varit i närheten av Varenne genom tiderna. Även om han har lite kvar att bevisa.
Answer to: "Tror som sagt att Maja är en bättre häst i grund ¨botten"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Lite... du jmför med Varenne !!! Det behövs att han vinner PDA samt Elitloppet i vår för att komma upp på snäppet under !!! 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-12-16 18:04:35  Jo jag är hyffsad säker på att goop skule släppt spets om örjan testat resolut, hade inte Melander haft något emot, och det vet goopen med. Memn det fick ju aldrig veta, lika så som att jag är säker på att Classic tile hade haft ett staket i raden om Per varit intresserad av att vinna.
Med tanke på att jag såg det som en straffspark mer lr mindre så var inte 10k speciellt mycket.
Iceland behöver inte varit sjuk bara för att han fick stryk av Maja. Hästen kan ha varit ofräsch tillsammans med att underlaget inte pssa han 100% , små saker som gör det.
Answer to: "Jo jag är hyffsad säker på att goop skule släppt spets"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Goop hade aldrig släppt. Där va du helt snett ute.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-16 18:22:49 Edited(1): 2010-12-16 18:30:30  Goop hade aldrig släppt. Där va du helt snett ute.
Answer to: "Goop hade aldrig släppt. Där va du helt snett ute."
|
Became a member:
Forum posts:
|
jo då, hade örjan spänt ögonen i honom så hade han. Men örjan nöjer ju sig med att kör alugnt som han gör, komemr dock visa perioder där han får hjärnsläpp och kör som en tjuv.
Jag vet själv hur goop och melander resonerar, finsn inget anöledning idiotköra mot Maja när de hålerl honom som bättre häst än iceland för dagen, lägg till en värmning där inte hästen känts som vid tidigare starter. Men när man får ledning och köra 15,6 på varvet, dvs bestämma någorlunda själv så blir det automatiskt så att man kör i ledning.
Tvekar inte en sekund på att goop hade släppt om örjan kört till rejält efter 300m, han släpper utan att blinka, men det är bara kuriosa om hur loppet blir kört då jag inte tvekade en sekund på att Maja skulle ha lekstuga utv ledaren med.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-17 11:00:31  Tror som sagt att Maja är en bättre häst i grund ¨botten, sedan är ju Lisa en fantastisk häst med, även ready cash dock.
Answer to: "Tror som sagt att Maja är en bättre häst i grund ¨botten"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Då får han kanske börja möta världseliten snart, vilket han bara gjort en gång (Oslo GP).
Att han ens skulle vara i närheten av Varenne är bara befängt att yttra.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-17 21:22:36  Då får han kanske börja möta världseliten snart, vilket han bara gjort en gång (Oslo GP).
Att han ens skulle vara i närheten av Varenne är bara befängt att yttra.
Answer to: "Då får han kanske börja möta världseliten snart,"
|
Became a member:
Forum posts:
|
nej dina uttalanden om att RC skulle ha någon chans mot Maja är befängt
världeseliten hit å dit. folk yrat om det i flera år nu, börjar bli tröttsamt.
Enda ursäkten som "de" har i ett "försök" att rättfärdiga sina negativ syn
trams säger jag bara
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-18 01:17:41  nej dina uttalanden om att RC skulle ha någon chans mot Maja är befängt
världeseliten hit å dit. folk yrat om det i flera år nu, börjar bli tröttsamt.
Enda ursäkten som "de" har i ett "försök" att rättfärdiga sina negativ syn
trams säger jag bara
Answer to: "nej dina uttalanden om att RC skulle ha någon chans mot Maja är "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Eftersom RC kommer bli favorit är det väl Maharajah som ska ha en chans mot honom?
Har du sovit fram till Maharajah kom till världen? Jag menar, det är ju många hästar som varit betydligt bättre än honom som du uppenbarligen har missat.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-18 02:56:43  Eftersom RC kommer bli favorit är det väl Maharajah som ska ha en chans mot honom?
Har du sovit fram till Maharajah kom till världen? Jag menar, det är ju många hästar som varit betydligt bättre än honom som du uppenbarligen har missat.
Answer to: "Eftersom RC kommer bli favorit är det väl Maharajah som ska ha en"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Iceland va visst också favorit i onsdags, bra exempel du kommer med.
Maharajah är någonstans i 35% av sin karriär, du kajn inte jämföra med hästar som avslutatsin karriär. Går 1 maharadja var 10 år. Och endå har inte Maharajah visat i närheten av sitt fulla register
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-18 14:03:44
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nu säger du ju emot dig själv eftersom du jämförde Maharajah med Varenne som själv har avslutat sin karriär, Maharajah har mycket, mycket mer kvar att bevisa innan han ens är värd att nämnas i samma mening som Varenne, det är en skymf.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-21 00:14:50  Nu säger du ju emot dig själv eftersom du jämförde Maharajah med Varenne som själv har avslutat sin karriär, Maharajah har mycket, mycket mer kvar att bevisa innan han ens är värd att nämnas i samma mening som Varenne, det är en skymf.
Answer to: "Nu säger du ju emot dig själv eftersom du jämförde Maha"
|
Became a member:
Forum posts:
|
nej e du som ligger så långt bakom mig att du inte fattar vad jag menar
Så ingen ide ens fortsätta 
|
|
Reply
|
|
ddmannen
|
Posted: 2010-12-21 05:38:50  nej e du som ligger så långt bakom mig att du inte fattar vad jag menar
Så ingen ide ens fortsätta 
Answer to: "nej e du som ligger så långt bakom mig att du inte fattar vad j"
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
|
jag håller ändå med ready to cash att det alltför tidigt att nämna maharajah och Varenne i samma andetag.
Möjligen i framtid , men inte nu.
turja valde att matcha Varenne mot världseliten redan som 5åring gjorde då bra men var då inte outstanding , vilket han var som 6 och 7åring . Sen är jag övertygade om att han kunde varit i världseliten åtminstånde 2 säsonger till.
kolla gärna länken med Varennes starter:
http://www.worldclasstrotting.com/RaceStatistikAll/HORSES/Varenne.htm
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-21 06:16:37  jag håller ändå med ready to cash att det alltför tidigt att nämna maharajah och Varenne i samma andetag.
Möjligen i framtid , men inte nu.
turja valde att matcha Varenne mot världseliten redan som 5åring gjorde då bra men var då inte outstanding , vilket han var som 6 och 7åring . Sen är jag övertygade om att han kunde varit i världseliten åtminstånde 2 säsonger till.
kolla gärna länken med Varennes starter:
http://www.worldclasstrotting.com/RaceStatistikAll/HORSES/Varenne.htm
Answer to: "jag håller ändå med ready to cash att det alltför tid"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det jag menar är att jag inte sätt någon häst som varit i närheten av att ha en sådan stor potensial att den ska kunna bli lika som Varenne blev, som Maja har.
Sedan har det funnits några franska halvskumma hästar sista åren som gått något ruggigt, men sedan ändrades behandlingsregler i frankrike så tror jag att dess akanon komerm bli allt sälsynatre, givetvis kommer det då och då, men inte en topp där 10-15 hästar är "outstanding"
Enda jag håller med readycash om är att hästen är frankrikes vassaste bidrag till PDA och alla lopp i stort sätt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-21 11:18:47
|
Became a member:
Forum posts:
|
många, många hästar som varit i samma situation som maharaja tycker jag. Att dem ska jämföras med varenne innan dem ens har varit ute mot eliten.....
Maharaja har mycket kvar att bevisa, varit lite för ojämn av sig hittils.
Många hästar som haft kapaciteten och potentialen till att axla varennes dominans, det svåra är att att sedan gå ut och prestera i lopp efter lopp efter lopp vilket ENORMT få hästar klarar av.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2010-12-21 12:59:36
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
VARENNE var ett unikum och som Folke skriver så finns det massor av hästar med samma fysiska förutsättningar men den löpskallen och hårdheten han hade kommer vi knappast få se på länge än. Kusken satt ju ofta med slaka tömmar redan 500 kvar men Varenne bara bet i och vann ändå.....Han visste alltid vad som gällde!
Maha verkar vara väldigt infektionskänslig och blir förmodligen sjuk när han kommer ner till Frankrike.....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-21 17:11:32  många, många hästar som varit i samma situation som maharaja tycker jag. Att dem ska jämföras med varenne innan dem ens har varit ute mot eliten.....
Maharaja har mycket kvar att bevisa, varit lite för ojämn av sig hittils.
Många hästar som haft kapaciteten och potentialen till att axla varennes dominans, det svåra är att att sedan gå ut och prestera i lopp efter lopp efter lopp vilket ENORMT få hästar klarar av.
Answer to: "många, många hästar som varit i samma situation som mahara"
|
Became a member:
Forum posts:
|
klart han har mkt kvar att bevisa, kan inte hitta någon i min minnesdatabas av nägon häst som haft potensialen att bli så ävkligt bra som maharaja har, men beror ju kanske på hur folk väljer att tolka hur bra en häst verkligen är
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-21 17:13:52  VARENNE var ett unikum och som Folke skriver så finns det massor av hästar med samma fysiska förutsättningar men den löpskallen och hårdheten han hade kommer vi knappast få se på länge än. Kusken satt ju ofta med slaka tömmar redan 500 kvar men Varenne bara bet i och vann ändå.....Han visste alltid vad som gällde!
Maha verkar vara väldigt infektionskänslig och blir förmodligen sjuk när han kommer ner till Frankrike.....
Answer to: "VARENNE var ett unikum och som Folke skriver så finns det massor av h"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ja Varenne var ett Unikum, jag tycker att jag ser allt som behövs i Maja för att bli just en varenne, det ser jag inte inte ofta hos hästar, tror som sagt att Maja har en väldigt bra chans att kunna bli en ny Varenne, men gäller att han bli tävlingstålig, kan bara vara slump, men fram tiden får utvisa, tror som sagt vi har en ny Varenne på G här.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-22 00:01:15  Ja Varenne var ett Unikum, jag tycker att jag ser allt som behövs i Maja för att bli just en varenne, det ser jag inte inte ofta hos hästar, tror som sagt att Maja har en väldigt bra chans att kunna bli en ny Varenne, men gäller att han bli tävlingstålig, kan bara vara slump, men fram tiden får utvisa, tror som sagt vi har en ny Varenne på G här.
Answer to: "Ja Varenne var ett Unikum, jag tycker att jag ser allt som behövs i Ma"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Du tror alltså att Maharjah kommer att krossa världseliten på kort distans med?
Varenne var bäst i världen på alla distanser.
Den dag Maharajah vinner Elitloppet, då fryser helvetet till is eller Umeå IK vinner Champions League för herrar, det finns inte på världskartan helt enkelt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-22 00:45:35 Edited(1): 2010-12-22 00:51:55  Du tror alltså att Maharjah kommer att krossa världseliten på kort distans med?
Varenne var bäst i världen på alla distanser.
Den dag Maharajah vinner Elitloppet, då fryser helvetet till is eller Umeå IK vinner Champions League för herrar, det finns inte på världskartan helt enkelt.
Answer to: "Du tror alltså att Maharjah kommer att krossa världseliten p&ari"
|
Became a member:
Forum posts:
|
du behöver vidga dina vyer
Alla loppen du har sätt, alla intrycken du har av Varenne är när han var som bäst.
Olika personer har olika förmågor att se vad som komma skall, att suga upp intryck, göra bedömningar och slusatser, alla är olika bra på sådant.
Du har inte ens sätt hälften av Maja som färdig häst, när han är på toppen som Varenne var så skulle han käka upp Ready cash och spotta ut honom som förrätt. Du har inte fått se något ännu.
Så ta det bara lugnt å återkom infär nästa PDA då har du facit i hand, lite lättare då för dig 
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2010-12-22 02:15:59
 du behöver vidga dina vyer 
Answer to: "du behöver vidga dina vyer:)"
|
|
|
Posted: 2010-12-22 12:29:50 Edited(2): 2010-12-22 12:33:15  du behöver vidga dina vyer
Alla loppen du har sätt, alla intrycken du har av Varenne är när han var som bäst.
Olika personer har olika förmågor att se vad som komma skall, att suga upp intryck, göra bedömningar och slusatser, alla är olika bra på sådant.
Du har inte ens sätt hälften av Maja som färdig häst, när han är på toppen som Varenne var så skulle han käka upp Ready cash och spotta ut honom som förrätt. Du har inte fått se något ännu.
Så ta det bara lugnt å återkom infär nästa PDA då har du facit i hand, lite lättare då för dig 
Answer to: "du behöver vidga dina vyer:)
Alla loppen du har sätt, alla int"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jasså, du kan se in i framtiden du? En egenskap jag också gärna skulle vilja ha. Eller är det helt enkelt hybris du lider av?
Har du sett Maharajah som färdig häst?
Varför skulle han käka upp Ready Cash då, när Ready Cash har visat mer hitills?
Du har kanske glömt att de är lika gamla och att Ready Cash också har mer utveckling i sig?
Och varför skulle Maharajah plötsligt gå om Ready Cash, vad tyder på det?
|
|
Reply
|
|
1
2
3
4
5
6
[ 7