1
2
3
4
5
[ 6
]
|
dujorha
|
Posted: 2011-08-06 15:24:32
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Ser ut som en flockis Reven.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-06 15:58:43
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, VIOLA SILAS
|
Tur man helgarderat det här loppet, hade spikat Viola !!
|
|
Reply
|
|
kent2010
|
Posted: 2011-08-06 17:44:08
|
Became a member: 2010-07-21
Forum posts: 238
V 4, VIOLA SILAS
S 4, VIOLA SILAS
|
reven är inte lika bra som viola jag har sagt hela veckan att viola vinner
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-06 17:53:53  reven är inte lika bra som viola jag har sagt hela veckan att viola vinner
Answer to: "reven är inte lika bra som viola jag har sagt hela veckan att viola vi"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Du är inte direkt ensam , frågan är inte om viola är bättre det är dom flesta överens om . Utan att han är överskattad , alla skyller på freddan ( alla vet att han är kass ) . Nu med Berg inte så mycket bättre eller hur ?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-06 17:56:48
|
Became a member:
Forum posts:
|
fredrik är jätte bra kille att träna o köra men hästen har varit inte så bra som alla förväntat kan inte säga att han e dåligt för jag har inte så bra hästar själv bra häst själv klart
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-06 18:01:22  fredrik är jätte bra kille att träna o köra men hästen har varit inte så bra som alla förväntat kan inte säga att han e dåligt för jag har inte så bra hästar själv bra häst själv klart
Answer to: "fredrik är jätte bra kille att träna o köra men hä"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ok för det men det finns dom som kör bättre eller hur ????
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-07 10:05:11 Edited(1): 2011-08-07 10:07:47
|
Became a member:
Forum posts:
|
Missnöjd med Raven  borde vunnit och plockat ner en sådan häst som viola silas enkelt. Bröt ner sådär 3 spår över uploppet?
Men är mest chockad över att Bergh INTE laddade från start då raven d'amour gjort ALLA sina bästa lopp från spets i princip.......Men det är inte enkelt alls att gå ute i spåren i dessa tempon, ledaren har mycket stor fördel då.......
Hade fel och är besviken på både bergh och raven. Självklart ska han leka hem ett lopp som detta........Förhoppningsviss blir det revansch mycket snart....
Kent: sluta yra och ta av brillorna, Fredde larsson är absolut en av våra sämsta proffskuskar i sverige. Detta är i princip första starten för i år som raven d'amour underpresterat, att han inte vunnit är till stor del kuskens fel.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-07 10:24:18
|
Became a member:
Forum posts:
|
Kollade loppet igen lite mer noga och är inte så missnöjd med Raven längre. Gjorde ett klart bra lopp då det gick ganska sakta. 1.11 första 500 och 1.12 första 1000, inte lätt att vinna från 4.e utvändigt med 4.e spår genom kurvan då. Lägg där till att han sedan bryter ner 2-3 spår över uploppet och tappar fart på det....
Nah, raven d'amour gjorde ett bra lopp, Viola silas fick ett helt för bra lopp med lågt tempo i spets helt enkelt. Raven tar trots allt in 3-4 längder med 4.e spår genom kurvan sista biten på en häst som varvat på 1.12 över 1640m........
Men som sagt., Raven ska gå i spets.......
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-08-07 10:43:50  Kollade loppet igen lite mer noga och är inte så missnöjd med Raven längre. Gjorde ett klart bra lopp då det gick ganska sakta. 1.11 första 500 och 1.12 första 1000, inte lätt att vinna från 4.e utvändigt med 4.e spår genom kurvan då. Lägg där till att han sedan bryter ner 2-3 spår över uploppet och tappar fart på det....
Nah, raven d'amour gjorde ett bra lopp, Viola silas fick ett helt för bra lopp med lågt tempo i spets helt enkelt. Raven tar trots allt in 3-4 längder med 4.e spår genom kurvan sista biten på en häst som varvat på 1.12 över 1640m........
Men som sagt., Raven ska gå i spets.......
Answer to: "Kollade loppet igen lite mer noga och är inte så missnöjd m"
|
|
Nja gillade inte va ja såg..bröt o speeden ebbade ut...när Bergh började driva så tyckte ja hästen visade blöta takter..men reaktionen på drivning kan bli så på vissa hästar..vi konstiga människor som tycker hästarna ska "förstå" !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-07 10:51:10  Nja gillade inte va ja såg..bröt o speeden ebbade ut...när Bergh började driva så tyckte ja hästen visade blöta takter..men reaktionen på drivning kan bli så på vissa hästar..vi konstiga människor som tycker hästarna ska "förstå" !! 
Answer to: "Nja gillade inte va ja såg..bröt o speeden ebbade ut...när "
|
Became a member:
Forum posts:
|
jo, visst, jag håller med till viss del. Men speeden han lägger i kurvan och fram tills ca: 50m innan mål tar väldigt mycket på krafterna med de farterna i 4.e spår. Sprang 8.or runt övriga hästar där........
Vet inte pulsen i mål och om han var trött eller inte, men Bergh kanske inte kunde köra allt med tanke på hur mycket han bröt ner? Har ju alltid varit Ravens akilleshäl att han bryter in mot banan och just DÄRFÖR ska han gå i spets och inte ute i spåren!!!!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-07 10:54:50
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, QUASTILLO BELLO
|
Typiskt att jag inte spikade när jag pushat för den hela veckan. Tror man överanalyserar för mycket, för mycket info helt enkelt
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-08-07 15:06:33  jo, visst, jag håller med till viss del. Men speeden han lägger i kurvan och fram tills ca: 50m innan mål tar väldigt mycket på krafterna med de farterna i 4.e spår. Sprang 8.or runt övriga hästar där........
Vet inte pulsen i mål och om han var trött eller inte, men Bergh kanske inte kunde köra allt med tanke på hur mycket han bröt ner? Har ju alltid varit Ravens akilleshäl att han bryter in mot banan och just DÄRFÖR ska han gå i spets och inte ute i spåren!!!!
Answer to: "jo, visst, jag håller med till viss del. Men speeden han lägger "
|
|
Ja det är bäst me spets för hästen men han visade tvära tendenser på slutet av loppet..därav flockdjurs stämpeln..ville inte gå förbi.. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-08-07 15:19:27  Typiskt att jag inte spikade när jag pushat för den hela veckan. Tror man överanalyserar för mycket, för mycket info helt enkelt
Answer to: "Typiskt att jag inte spikade när jag pushat för den hela veckan. "
|
|
Ja det är alltid en risk..händer ofta..ibland är ju det bästa första tanken..men som den här omgången hjälpte de mig iförsta med omanalysen av Roggers taktik o ev. ledning !! 
|
|
Reply
|
|
1
2
3
4
5
[ 6
]