1
2
3
4
[ 5
]
6
|
Post removed
|
Posted: 2008-05-23 22:15:33
|
|
|
Posted: 2008-05-24 06:52:58
|
Became a member:
Forum posts:
V 15, RACE FAN
|
ja, inte många som lyckas få sju rätt idag...
Detta vinner 15. Race Fan, ingen tvekan om det...! I alla fall inte så som jag läser loppet... Det finns egentligen två upplägg som jag tror han vinner på så jag ser egentligen inga fallgropar...
Alt1. 6. Hoof Beats spetsar men får snabbt tryck av 8. Joel Cortina som sedan bedarrar och 7. Quaricod Du Chene glider fram och lägger press på ledaren, samtidigt som 15. Race Fan sitter sist utvändigt i rygg op 11. Milord De Melleray... tempot skruvas upp med 1000m kvar, då anfaller fransmannen, och speedar han som han gjorde ifjol finns det bara en som kan följa, "grön kusk sänder på bortre lång...." och glider upp utvändigt 100kvar och speedar enkelt ner fransmannen sista 40m...
Alt2. Det blir lustempo, "grön kusk sänder efter ett varv" och får överta ledningen, sedan hinner aldrig någon fransmann eller seg 13. Triton Sund fram för att hota Svanstedt....
Låter det för enkelt? Ja det var det också  Jag spikar 15. Race Fan....
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2008-05-24 07:36:00 Edited(1): 2008-05-24 07:36:55  ja, inte många som lyckas få sju rätt idag...
Detta vinner 15. Race Fan, ingen tvekan om det...! I alla fall inte så som jag läser loppet... Det finns egentligen två upplägg som jag tror han vinner på så jag ser egentligen inga fallgropar...
Alt1. 6. Hoof Beats spetsar men får snabbt tryck av 8. Joel Cortina som sedan bedarrar och 7. Quaricod Du Chene glider fram och lägger press på ledaren, samtidigt som 15. Race Fan sitter sist utvändigt i rygg op 11. Milord De Melleray... tempot skruvas upp med 1000m kvar, då anfaller fransmannen, och speedar han som han gjorde ifjol finns det bara en som kan följa, "grön kusk sänder på bortre lång...." och glider upp utvändigt 100kvar och speedar enkelt ner fransmannen sista 40m...
Alt2. Det blir lustempo, "grön kusk sänder efter ett varv" och får överta ledningen, sedan hinner aldrig någon fransmann eller seg 13. Triton Sund fram för att hota Svanstedt....
Answer to: "ja, inte många som lyckas få sju rätt idag... ;)
Detta vinner 15. "
|
Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
V 1, HIGHLITE SURVIVOR
|
 ja, inte många som lyckas få sju rätt idag...
Highlite Survivor till ledningen
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2008-05-24 08:19:19
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 11, MILORD DE MELLERAY
|
Det är bra att ni har självförtroende iaf.... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-24 08:24:21
|
Became a member:
Forum posts:
V 15, RACE FAN
|
Jag försökte vara lite kaxig, men det kanske var dåligt?? Bäst jag är det innan, för efteråt kanske jag inte har anledning att vara det )
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-05-24 09:17:18  Jag försökte vara lite kaxig, men det kanske var dåligt?? Bäst jag är det innan, för efteråt kanske jag inte har anledning att vara det )
Answer to: "Jag försökte vara lite kaxig, men det kanske var dåligt?? Bäst jag är "
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
V 11, MILORD DE MELLERAY
|
Klart du ska vara kaxig! Det är helt rätt! Men i lilla avundsjuka sverige där ingen får vara kaxig eller tro på sig själv är det farligt att sticka ut.... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-24 09:20:52
|
Became a member:
Forum posts:
V 15, RACE FAN
|
Men jag kan ju ha såå fel också..! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-24 09:35:26
|
Became a member:
Forum posts:
|
millord de mellaray har vunnit 1 av sina fem senaste starter tagit plats 2ggr och inte varit placerad 3 ggr han kommer aldrig ta in 40m qdc
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-24 09:39:31
|
Became a member:
Forum posts:
V 15, RACE FAN
|
Men är han i samma slag som han var ifjol under elitloppshelgen så gör han det och spirnger ifrån allt... (Utoma Race Fan...)
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-24 10:13:05  Men är han i samma slag som han var ifjol under elitloppshelgen så gör han det och spirnger ifrån allt... (Utoma Race Fan...)
Answer to: "Men är han i samma slag som han var ifjol under elitloppshelgen så gör h"
|
Became a member:
Forum posts:
|
man kan ju inte bedöma en häst efter fjolårets prestationer de e ju som att säga att scarlet knight skulle leka med alla andra bara för att han gjorde de för nåra år sen....millord de mellaray dagens största AVSLAG
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-24 10:23:35
|
Became a member:
Forum posts:
V 15, RACE FAN
|
Det gjorde jag inte... jag sa att OM han är i samma slag som förra året.....
Men som du ser på strecken så finns det folk som gör det... Själv spikar jag en annan häst, pga. att fransmannen inte visat något alls i år...!
Men alla vet vad fransmannen kan när han är i form, som han var ifjol...
Förstår ni mitt resonemang?
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-05-24 10:50:20  Det gjorde jag inte... jag sa att OM han är i samma slag som förra året.....
Men som du ser på strecken så finns det folk som gör det... Själv spikar jag en annan häst, pga. att fransmannen inte visat något alls i år...!
Men alla vet vad fransmannen kan när han är i form, som han var ifjol...
Förstår ni mitt resonemang?
Answer to: "Det gjorde jag inte... jag sa att OM han är i samma slag som förra året."
|
Forum posts: 7100
V 11, MILORD DE MELLERAY
|
Visst är det så men ifjol hade han ju faktiskt inte visat upp någon bländande form innan heller och dom har ju matchat för att ha honom på topp idag för att försvara titeln. Race fan är däremot en kul ide och inte helt omöjligt då han förmodligen är näst speedigast i fältet och kan han hålla ryggen på millord fram till upploppet så......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-24 10:57:09
|
Became a member:
Forum posts:
V 15, RACE FAN
|
Återstår att se... Fantastiskt roligt lopp kommer det bli i alla fall..!
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-05-24 11:35:08
|
Forum posts: 5430
V 11, MILORD DE MELLERAY
|
Förstår inte folk som säger att Milord inte visat något i år... Han såg mycket fin ut senast och har visat bättre form i år än förra året då han lekte hem detta lopp... Och dom som går på vilka resultat dom franska hästarna visat i dom senaste loppen kan inte mycket om trav... Aldrig hört talas om att fransmännen kör prepare??? Oslo grand prix är väl ett gyllene exempel??
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-05-24 11:37:20
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 13, TRITON SUND
|
Kretsen kring hästen säger ju att formen inte är vad den var förra året och att dra för stora slutsatser av senaste loppet är ju bara dumt. Mötte ju bara skit rent ut sagt. Jag är inte så säker
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-24 11:38:17
|
Became a member:
Forum posts:
V 15, RACE FAN
|
Ska vara ärlig och säga att jag inte sett något lopp av Milord i år... Så egentligen ska jag inte uttala mig om att han inte visat något, men jag gick på hans resultatrad och tänkte "han har inte gjort något speciellt i år"...
Men det är sant som du säger... Franska hästarna brukar inte visa något och sedan när det väl gäller så blir det som ifjol, när Milord lekte hem Harpers Hanover...!!
Vi får se hur det blir i år...
|
|
Reply
|
|
rotagg
|
Posted: 2008-05-24 11:45:21
|
Became a member: 2007-09-30
Forum posts: 413
|
Hur tror ni förresten Quarcio du chene hanterar publiken?? Spår sju (närmast publiken) måste ju vara sämsta tänkbara för en nervig häst.. Dessutom hade han dubbla galopper i sista sväng senast han gästade solvalla..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-24 11:59:54  Hur tror ni förresten Quarcio du chene hanterar publiken?? Spår sju (närmast publiken) måste ju vara sämsta tänkbara för en nervig häst.. Dessutom hade han dubbla galopper i sista sväng senast han gästade solvalla..
Answer to: "Hur tror ni förresten Quarcio du chene hanterar publiken?? Spår sju (när"
|
Became a member:
Forum posts:
|
hoof beats till spets efter 200m qdc blir släppt till ledningen håller jämnt tempo millord blir för tung resa stumma ben på upploppet hoof beats aldrig lucka från vinnarhålet qdc SPIK
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-24 12:01:36
|
Became a member:
Forum posts:
|
han kommer inte gallopera punkt slut  han får inte då får jag bara 6rätt 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-24 12:09:39
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, CECENA ÅS
|
Med risk att bli idiotförklarad så tror jag på Cecena Ås...iaf plats, bra odds!
|
|
Reply
|
|
1
2
3
4
[ 5
]
6