1
2
3
[ 4
]
5
6
|
|
Posted: 2008-05-22 19:07:21  ja och du tror dom tiderna räck för att ta in 40 meter då?
Answer to: "ja och du tror dom tiderna räck för att ta in 40 meter då?"
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, QUARCIO DU CHENE
|
Ja det beror på vilka tider du menar???
Om QDC går 14.0 så behöver Milord gå 13.1
Om QDC istället 14.7 så behöver Milord gå 13.8...
Kan dra fler exempel om du vill det? Eller missförstod jag vad du menade?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-22 19:09:36  Ja det beror på vilka tider du menar???
Om QDC går 14.0 så behöver Milord gå 13.1
Om QDC istället 14.7 så behöver Milord gå 13.8...
Kan dra fler exempel om du vill det? Eller missförstod jag vad du menade?
Answer to: "Ja det beror på vilka tider du menar???
Om QDC går 14.0 så behöver M"
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, MILORD DE MELLERAY
|
Jag tror absolut att Milord är dubbelt så bra på LÅNGDISTANS som QDC.. var väl inte länge sedan han var i dom "små" loppen på V75?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-22 19:15:26
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, QUARCIO DU CHENE
|
vad jag menad var och som jag skrev först. QDC vann på 15.4 över 3186m
för att slå det ska det vara en väldigt bra häst i toppform. MDM vann ex. på 15.0 senast över samma distans. Nu står han 40 m sämre till. Dessutom lär han ju få gå i spåren sista varvet osv osv....dvs det är inte den straffspark kakan vill framstå att det är.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-22 19:19:38  Jag tror absolut att Milord är dubbelt så bra på LÅNGDISTANS som QDC.. var väl inte länge sedan han var i dom "små" loppen på V75?
Answer to: "Jag tror absolut att Milord är dubbelt så bra på LÅNGDISTANS som QDC.. "
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, QUARCIO DU CHENE
|
Det håller jag helt med om, om Milord hade varit så bra så att han hur enkelt som helst skulle runda ett sånt här gäng ute i spåren så skulle den vara favorit i betydligt större lopp än så här..... Sen att den var överlägsen förra året berodde ju till viss del även på att de på start inte var speciellt bra för dagen... Snabbaste förra året från start gick 15.2, betydligt snabbare än så kan vi nog vara säkra på att det kommer att gå i år...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-22 19:35:44 Edited(1): 2008-05-22 19:36:12  Det håller jag helt med om, om Milord hade varit så bra så att han hur enkelt som helst skulle runda ett sånt här gäng ute i spåren så skulle den vara favorit i betydligt större lopp än så här..... Sen att den var överlägsen förra året berodde ju till viss del även på att de på start inte var speciellt bra för dagen... Snabbaste förra året från start gick 15.2, betydligt snabbare än så kan vi nog vara säkra på att det kommer att gå i år...
Answer to: "Det håller jag helt med om, om Milord hade varit så bra så att han hur e"
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, QUARCIO DU CHENE
|
Om Quarcio går 14 måste Milord ner under 13, vilket är impossible.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-22 19:42:48  Om Quarcio går 14 måste Milord ner under 13, vilket är impossible.
Answer to: "Om Quarcio går 14 måste Milord ner under 13, vilket är impossible."
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, QUARCIO DU CHENE
|
Nja, det där stämmer inte riktigt, om Quarcio går 14.0 behöver Milord gå 13.1... Dock har jag svårt att se att Quarcio skulle kunna 14.0.... Betänk att en häst som Max Flukt, som måste anses som betydligt bättre än Quarcio, gick 14.3 (3140) och 13.8 (3160) vid sina vinster, vilket borde göra att en tid över 14.5 känns som mer rimlig...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-22 20:13:45
|
Became a member:
Forum posts:
V 13, TRITON SUND
|
Ett av travhelgens roligaste lopp avslutar lördagens V75-omgång, och här ska pengarna fördelas. Ett par ekipage sticker ut ur mängden, och ett lås känns säkert.
11 Millord De Millaray var finfin i Norge i sin senaste start, då han vann ett stayerlopp på Bjerke. Hästen vann detta lopp i fjol på nytt rekord, och imponerade då trots ett dåligt genrep. Hästen var försiktigt matchad innan senaste starten, och bör gå framåt ytterligare med det loppet i kroppen. Hästen trivs ypperligt på tusenmetersbanor, men är lite vansklig första varvet, då han inte kan stressas på, utan måste få sköta sig själv. Är han lika bra som ifjol, får övriga det svårt att stå emot till slut. Bra chans för Thierry Duvaldestin.
7 Quarcio Du Chene känns som det allvarligaste hotet mot fransmannen, och har fin segerstatistik. Goop-stallet är mycket nöjda med att man fick ett springspår, då han kan vara lite knepig i volten. Härifrån bör det dock gå vägen. Björn Goop kommer troligen att söka sig framåt direkt för att dra i ett jämnt hårt tempo, för då trivs han bäst. Han kan ha lite problem med speedryck, och travar inte helt rent. Senast vann han ett stayerlopp på Halmstad på fina 15,4, och gör han om det får de problem att ta in 40 meter på honom. Det kan bli tal om en lättare balans, då man funderar på att köra barfota bak. Bra chans.
13 Triton Sund är en etablerad Guld-häst, som inte är så van med distansen. Han har hållit kanonform hela året, och är fortsatt fin i skogsjobb efter senaste loppet, där han vann Guldloppet på Dannero före Citation. Hästen är stark, och tål att göra en hel del grovjobb på egen hand. Spåret är man nöjd med, då han är aningen osäker i voltstart. Denna gång bör han slippa göra grovjobbet själv, och då kan hans långa slutspeed bita bra över upploppet. Outsider för Kihlström som kör åt Stefan Hultman.
6 Hoof Beats har gått framåt hela tiden. Förutom ett galoppmisslyckande har hästen bara blivit bättre och bättre, konstaterar Kent Friborg som tränar,belåtet. Läget är i det närmaste så bra det kan vara i voltstart. Springspåret ska passa honom fint och jag hoppas Erik kan få honom till spets. Sedan beror det väl på hur det blir kört, men Hoof Beats trivs bra i ledningen. Och på den 1.14-tid han bör kunna ska han väl ses som ett platsbud i varje fall, avslutar hästägaren Kent Friborg.
1 Highlite Survivor hade fyra raka segrar innan senaste starten, då han hamnade i dödens och höll bara sådär. Nu ska sägas att tre av segrarna kommer från fjolårets sista starter. Hästen har trimmats lite extra inför den här starten, och han ska närma sig toppformen igen. Spåret blev intressant, och allt är bra i jobben. Ronny Palm som tränar tyckar att han ska räknas som en outsider, och sätter upp Torbjörn Jansson. Vann på en 13-tid på Halmstad i årsdebuten, och var mycket fin då. Ska räknas om man garderar upp loppet.
8 Joel Cortina hade en del anhängare i stayerloppet på Örebros V75-omgång, men fastnade då i ryggen på Lugdunum som knappast var frisk den dagen och tvärstannade. Vilket fick till följd att Sjunnesson fick galopp med Lutfi´s häst. Han hade sparade krafter i det läget, som han hoppas kunna utnyttja denna gång istället. Inför loppet trodde "Ludde" sin vana trogen på bra chans, med spets och slut som recept då. Denna gång ligger han lite lägre med tanke på tufft motstånd och ett struligt läge, även om hästen känns strålande i träningen. Platsbud med klaff.
Spetsbud: 6 Hoof Beats
Ranking
A-hästar
11 Millord De Melleray
7 Quarcio Du Chene
B-hästar
13 Triton Sund
6 Hoof Beats
1 Highlite Survivor
C-hästar
8 Joel Cortina
15 Race Fan
12 Cecena Ås
2 Nasty Composite
10 President Amok
3 Pearsall Delivery
4 Tycoon Boko
9 Millstone´s Eager
5 Paladin November
14 Ideo Du Cadran
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-22 20:16:42  Dalmaset, är det du eller Gustavs kompis på bilden?? 
Answer to: "Dalmaset, är det du eller Gustavs kompis på bilden?? :D"
|
Became a member:
Forum posts:
V 13, TRITON SUND
|
Det är nog jag i mitt förra liv. Ställningen och attiraljerna är mystiskt lik mitt nuvarande liv. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-22 20:37:46
|
Became a member:
Forum posts:
|
Quarcio måste klara att slå Livi Barcelona innan han kommer med på mitt system
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-22 23:36:38
|
Became a member:
Forum posts:
V 13, TRITON SUND
|
Jag tycker det rikigt klurigt. Börjar med favoriten Milord De Melleray vad har han för form egentligen?? Är han som ifjol? Quarcio Du Chene hur stabil är han i volten (har inte sett senaste)? Var ju mycket snack om galopprisken för honom i tidigare starter. Är han som ett lås från start nu?? Triton Sund sprudlar form. Och han är ju nästan minst 20 efter i alla lopp han startar  Så han känns het. Tar rygg på fransosen. Även Hoof Beats visar form, men vet i f-n om han har kapcitet. Tja inte lätt detta tycker jag, måste läsa & klura lite till. Men Örjan känns hetast just nu.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-23 00:27:43  Jag tycker det rikigt klurigt. Börjar med favoriten Milord De Melleray vad har han för form egentligen?? Är han som ifjol? Quarcio Du Chene hur stabil är han i volten (har inte sett senaste)? Var ju mycket snack om galopprisken för honom i tidigare starter. Är han som ett lås från start nu?? Triton Sund sprudlar form. Och han är ju nästan minst 20 efter i alla lopp han startar  Så han känns het. Tar rygg på fransosen. Även Hoof Beats visar form, men vet i f-n om han har kapcitet. Tja inte lätt detta tycker jag, måste läsa & klura lite till. Men Örjan känns hetast just nu.. 
Answer to: "Jag tycker det rikigt klurigt. Börjar med favoriten Milord De Melleray["
|
Became a member:
Forum posts:
V 13, TRITON SUND
|
Det är lätt, ta fyra hästar så har du helgarderat. En billig helgardering.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-23 07:33:08
|
Became a member:
Forum posts:
V 13, TRITON SUND
|
Jo så är det nog. Men är lite sugen på att spika Triton Sund. Så jag försöker hitta brasklappar på de andra.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-23 07:45:35
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ja Triton känns ganska het här
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-05-23 11:39:15  Jag tycker det rikigt klurigt. Börjar med favoriten Milord De Melleray vad har han för form egentligen?? Är han som ifjol? Quarcio Du Chene hur stabil är han i volten (har inte sett senaste)? Var ju mycket snack om galopprisken för honom i tidigare starter. Är han som ett lås från start nu?? Triton Sund sprudlar form. Och han är ju nästan minst 20 efter i alla lopp han startar  Så han känns het. Tar rygg på fransosen. Även Hoof Beats visar form, men vet i f-n om han har kapcitet. Tja inte lätt detta tycker jag, måste läsa & klura lite till. Men Örjan känns hetast just nu.. 
Answer to: "Jag tycker det rikigt klurigt. Börjar med favoriten Milord De Melleray["
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
V 11, MILORD DE MELLERAY
|
Fransmannen har visat bättre form inför Harpers i år än vad han hade gjort förra året. Att Triton ska följa med bakom Milord kan man nog glömma rätt snabbt... Milord har en ruggig speed och kusken kastar nog loss 800 kvar och det finns nog inte en chans att Triton kan hänga med där... Det är bara att titta på förra årets Harpers så förstår man det.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-23 13:06:22
|
Became a member:
Forum posts:
V 13, TRITON SUND
|
Jag tänker inte ens argumentera för någon här, när det är ett så lättlöst lopp. Men Triton har något extra så är det bara. En peng på han i vinnarspelet kanske. QDC känner jag mindre för.
|
|
Reply
|
|
Lecavalier
|
Posted: 2008-05-23 14:04:41
|
Became a member: 2007-11-02
Forum posts: 449
V 7, QUARCIO DU CHENE
|
Quaricio Du Chene är ju hur stark som helst och att dom skulle plocka in tillägget bör bli riktigt tufft.....men Milord är ju riktigt bra också och som Plokko sa så har Triton nånting extra han är en kämpe utöver det vanliga
plocka med alla 3 och njuta kanske? 
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-05-23 15:43:35 Edited(1): 2008-05-23 15:44:07
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 13, TRITON SUND
|
Det verkar som att alla som resonerar kring att QDC ska vinna tar för givet att den ska få bestämma tempo i tät. Men QDC är ju inte startsnabb och varför skulle inte Erik Adielsson vilja köra i spets med Hoof Beets?
Milord de Mellerey tycker jag känns lite svårbedömd. Djuren han vann mot sist var ju bara skit. Tror Triton ska ha toppchans oavsett position.
Men som sagt: 4 streck är en billig helgardering.
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2008-05-23 17:04:19
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 11, MILORD DE MELLERAY
|
Det snackas om att QDC kommer gå en sån pass låg tid att fransmannen måste gå nytt världsrekord för att vinna....ja det beror ju också på hur loppet kommer köras...vem vet, kanske Erik sitter tidigt i ledningen och kommer han då att släppa till Goop??
Hur som helst, det är bäst dom kört smart fram till sista 1000 för då kommer fransmannen gå fort, oerhört fort. 
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2008-05-23 20:50:07
|
Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
V 11, MILORD DE MELLERAY
|
Jag kan inte se Milorden förlora, krävs det världsrekord så kommer han sätta världsrekord.. Triton blir tvåa och här har vi kanske tidernas säkraste tvilling, fast Quarcio kanske är dum att räkna bort om andraplatsen...
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2008-05-23 22:15:32
|
Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
V 1, HIGHLITE SURVIVOR
|
HIGHLITE SURVIVOR från start till mål, hade spikats om inte älskade triton sund varit med 
|
|
Reply
|
|
1
2
3
[ 4
]
5
6