Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Åby 2008-05-08
V75-7 Konung Gustaf V:s Pokal (Gr. I Int.).
3. ADRIAN CHIP 68% 23
Bergh Robert
2. WELLINO BOKO 32% 40
Adielsson Erik
1. ARTISTIC ÅS 19% 101
Takter Johnny
4. HARPERS JOKER 11% 128
Jansson Torbjörn
7. DUST ALL OVER 9% 89
Kihlström Örjan
6. EVIDENCE ÅS 6% 139
Lennartsson Per
9. CAESAR SÅNNA 2% 229
Goop Björn
5. LIGHTNING FLIGHT 1% 220
Söderkvist Stefan
8. HE'S A GANGSTER 1% 394
Kolgjini Lutfi
10. MAN ON THE MOON 1% 217
Uhrberg Thomas
11. DUPLEX 1% 533
Kontio Jorma
12. IVERI L.B. 1% 299
Svanstedt Åke

Senast uppdaterad: 2008-05-08 18:00:05, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Åby
V75-2 Åby
V75-3 Åby
V75-4 Åby
V75-5 Åby
V75-6 Åby
V75-7 Åby
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-7 Åby

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   2   3   4   [ 5 ]   6   7  
Author Message
Posted: 2008-05-09 00:45:41

Became a member: 
Forum posts:

V 7, DUST ALL OVER
Asså frågan man kan ställa sig efter att återigen ha sett lopet är... är det så att Artistic Ås också bryter ut??? eller va fan sysslar han med (takter eller hästen) .. följa john? ne fyfan
Reply
Posted: 2008-05-09 01:02:33

Became a member: 
Forum posts:

V 7, DUST ALL OVER
Såg nu loppet igen, vad fan gör Takter? Sanslöst klantigt.
Att inte kalla det för en bortkörning av värsta sort tyder på stor bristfällig kunskap.
Reply
Nijo Posted: 2008-05-09 01:06:56

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
Plokko, du är så jävla grym på att idiotförklara dig själv gång på gång! trött på ditt patetiska skitsnack om takter.

snarare är det som så att bergh har en skyldighet att hålla sitt spår över uploppet och när Takter går ut 1 spår inför uploppet när svanstedts stannar så har Bergh bara brytit ut ett halvt spår, MAX! Sedan FORTSÄTTER adrian chip att bryta ut när Takter redan är i 2.a spår och det ser nästan ut som att han plockar benen på artistic ås och därmed galopperar hästen? i vilket fall så stör bergh ekipaget kraftigt.

Detta betyder att när möjligheten för Takter hade kommit att köra rakt fram från sitt ursprungliga läge så var han redan i 2.a spåret vilket är helt korrekt kört om han vill ge hästen bästa möjliga förutsättningar att vinna.

Helt klart så sitter Takter i 2.a spåret och sedan bryter adrian chip ut på han, går inte att köra bättre. Finns nog ingen kusk som hade valt att gå via open stretch när möjligheten finns att gå utvändigt, det ser man kuskar välja hela tiden.

Vem är det som knarkar plokko? skulle tro att det är du...

Bergh fick böta 9000kr och är avstängd i 6 dagar, bevis nog för att Takter gör rätt och Bergh fel.
Reply
Nijo Posted: 2008-05-09 01:09:52 Edited(1): 2008-05-09 01:11:15 Answer to: "Såg nu loppet igen, vad fan gör Takter? Sanslöst klantigt. Att inte kal"

din kunskap kan man verkligen ifrågasätta när du sågar Takter, han gör inte ett skit fel. Solklart att Bergh bryter ut och plockar benen på artistic ås. Takter befinner sig som sagt redan i 2.a spåret när Adrian chip börjar bryta ut 1-2 spår. Varje normal kusk går utvändigt och inte via open stretch, särskilt med en häst som aldrig utnyttjat open stretch tidigare.

9000kr i böter och 6 dagar avstägning.

Men just fan den lilla maffian med prima, alfie, grenka och plokko vet givetvist bäst!

Pinsamt är väl rätta ordet för er.
Reply
Posted: 2008-05-09 06:23:46
Åby

Became a member: 
Forum posts:

V 7, DUST ALL OVER
Artistic Ås går ut i andraspår i början av upploppet när Adrian "bara" brutit ut ett halvt spår. Varför? Sinnessjuktonöidgt i synnerhet när han ger bort en halv miljon till Ceasar Sånna.

Reply
Mancher Posted: 2008-05-09 06:31:53
458
YOLO Stables
Jägersro

Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264

V 4, HARPERS JOKER
kan bara hålla med, han måste ha märkt att bergh var slagen och att erik inte tog in något, oavsett om hästen är van eller inte med open stretch, så vem fan skulle kunnat ha slå honom? dust all over på 2:e open stretch spåret? Ne fyfan säger jag bara.
Reply
Post removed Posted: 2008-05-09 07:41:36
Posted: 2008-05-09 07:52:01

Became a member: 
Forum posts:
åter är det massor med "världsmästare" här som förmodligen vunnit loppet om de kört Artistic Ås, pinsamt...
Mer pinsamt är påhoppen från flera här ang Johnny Takter.... Jag menar kolla igenom flera av inläggen i denna tråd, det är ju lekisnivå på många.....
Örjan visar åter att han är kung...
Reply
Posted: 2008-05-09 07:56:52
458
YOLO Stables
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:
Jag menar vad tillför en sådan som plokko, Grenka med sina inlägg?? Inte ett skit mer än irritation hos resten som önskar läsa analyser av loppen. Skriv gärna att Takter kör dåligt (om man själv känner/tycker) men bespar oss dessa personangrepp.

Känns som att flera här skriver saker mest för att det skall verka/låta häftigt, och inte vet ett skit om verkligheten.
Reply
Cherry Posted: 2008-05-09 07:59:30

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901

V 1, ARTISTIC ÅS
Nijo det är du som är pinsam! Du lyckas ju ständigt hamna i diskussioner där du är ensam mot hur många som helst. Aldrig börjat fundera på vem som är pinsam? Skaffa lopparkiv och se repris på upploppet så kanske du kan delta diskussionen. Nu sitter du ju bara och försvarar Takter, precis som du gör alla ggr då någon skriver nåt argt om honom, Ludde eller Kronos.

Självklart ska Bergh hålla i hästen. Dock kör Bergh för vinst vilket gör att man som hästägare eller spelare på denna inte kan bli arg. Takter kör däremot som ett arsle eftersom Adrian redan brutit ut ett spår när Takter ska runda utvändigt. Helt jävla onödigt. Kör han open stretch behöver han dessutom inte ge luckan till Dust allover. Örjan måste ha blivit riktigt förvånad när idioterna öppnar vägen för honom på det sättet. Tur eller skicklighet...?

Jag ber om ursäkt ifall vissa Takter-älskare tog illa vid sig när man i ilskan kallar han knarkare. Jag var förbannad. Borde givetvis använt ett mer lämpligt, barnvänligt ordval som idiot eller jävla pucko.
Reply
Posted: 2008-05-09 08:58:10 Answer to: "Nijo det är du som är pinsam! Du lyckas ju ständigt hamna i diskussioner"

Became a member: 
Forum posts:
han är inte själv!, nijo har fullständigt rätt här.. !
Reply
Cherry Posted: 2008-05-09 09:18:01

V 1, ARTISTIC ÅS
Med dina 3 inlägg vet du förmodligen inte hur många diskussioner Nijo ständigt hamnar i där han anser sig ha rätt och hela övriga världen har fel. Denna gång verkar det ju vara fler som håller med honom dock.

Jag har aldrig kallat Takter för nåt illa tidigare och jag är generellt emot det. Men när man loosar flera tusen på en idiotstyrning så blir man lack!

Det märkliga är att när man kallar Örjan, Adielsson eller nån annan för idiot eller liknande efter en dålig styrning sä reagerar ingen. Säger du däremot nåt ont om Ludde, Takter eller Kronos då får man Nijo och resten av alla Jägersroälskare på sig! Högst märkligt... Väldigt patriotiska de där danskarna...
Reply
Posted: 2008-05-09 09:52:26
458
YOLO Stables
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:
men kom igen nu grenka..... om du eller någon annan i "maffian" kallat erik för knarkarjävel, eller bög.... så tror jag nog att folk reagerat. Skriv gärna att takter ELLER någon annan kör illa, motivera det, det är sådant som åtminstode jag är intresserad av att läsa. Inte så intressant att skriva vilka som knarkar eller ej, eller om ryttar har tajta läderbrallor på sig!!
Reply
Posted: 2008-05-09 09:59:33
Åby

Became a member: 
Forum posts:

V 7, DUST ALL OVER
men snälla kom igen nu jägersropågar! Se utanför skånes gränser nu för fan!! Som jag läste någon expert skrev: "varför takter så ivrigt ska söka efter luckan är en fråga av större dignitet när han har ett spår på open stretch ledigt och ett spår rätt fram ledigt....

Kolla på loppet igen nu killar och tjejer så kan ni inte undvika att se att Takter är helt på "efterkälken"

Men som jag med flera även sagt.. ingen som sagt att Bergh inte gör fel.. men hade Takter kört som han skulle så skulle inte han hamnat i den situationen.
Reply
Nijo Posted: 2008-05-09 11:13:04 Edited(1): 2008-05-09 11:14:51

Jo, grenka. jag är ensam? kanske borde se hur det är istället? ni är 3-4st som hatar takter för vad han än gör och dömer han för en helt korrekt styrning. Kanske sett att det finns en sådär 5-6 pers som talar mot er?

Det är alltid på det sättet, ni är 3-4st och helt plötsligt är jag "ensam" på forumet.........

Sanningen ligger snarare i att ni 4.a stycken är ensamma i världen om att tycka den styrningen var felaktig av takter, men det vidrigaste är dock ert jävla språk som ni använder! DET ÄR PINSAMT!

Trött på detta jävla forumet nu och lägger av!!!!!!!!!!!!!!

kan för den delen säg aatt jag sett loppet sådär 15ggr och man måste vara en idiot för att såga Takter på den styrningen.
Reply
Posted: 2008-05-09 11:58:14

Became a member: 
Forum posts:
Hur jävla blind är man inte om man tycker att Takter gör en bra insats i loppet?
Han försöker bryta benet på hästen och väljer totalt fel väg på upploppet. Är ju en skandalstyrning.

Snacket om han styrning går på flera forum, dom flesta är eniga.

Nijo fattar dock inte, ingen idé.
Han skämmer ut sig själv genom att tycka att Takter gör en bra styrning.
Reply
Cherry Posted: 2008-05-09 12:18:08

V 1, ARTISTIC ÅS

Jo, grenka. jag är ensam? kanske borde se hur det är istället? ni är 3-4st som hatar takter för vad han än gör och dömer han för en helt korrekt styrning.

Jag hatar inte Takter, Ludde eller någon annan. Jag hatar dåliga styrningar på hästar jag lirat. För någon vecka sen var det Örjan som körde bort mina spel. Igår var det Takter. Har inget emot Någon som person. Blev arg över en dålig styrning och uttryckte mig kanske lite illa i hettan.

Konstigt att skånemaffian ska försvara era kelgrisar även när de gör misstag och är dåliga. Ni kan ju inte vara objektiva för fem öre. Takter körde bort en miljon till sina hästägare igår. Hade jag ägt hästen hade jag fan varit tokig på Johnny.
Reply
Soberano Posted: 2008-05-09 12:20:47

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100

V 3, ADRIAN CHIP
För övrigt, någon som hört nåt om han blev skadad Artistic Ås? Såg ju lite illa ut...
Reply
Posted: 2008-05-09 12:25:13 Answer to: "För övrigt, någon som hört nåt om han blev skadad Artistic Ås? Såg j"
458
YOLO Stables
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:
Inte hört något, men en förtjöjning av något slag borde väl ligga nära till hands.
Tyvärr så körde ju Takter på Bergh bakifrån så han fastnade ju med hoven på mittstången.. Han Bergh kört på Takter så hade det ju varit lindrigare, trampa i däcken är ju sällan lika illa.

Men nu "körde han upp i vagnen" och det är ju sjukt deppigt för ägarna.
Tur man inte är hästägare känner jag, handgemäng på Mr T i oerhörd skala.
Reply
Posted: 2008-05-09 12:31:41

Became a member: 
Forum posts:
Tack Plokko tyvärr kunde han inte hålla startryggen som jag trodde så Örjan hann före & fick fina läget.

Nya tag.
Reply
1   2   3   4   [ 5 ]   6   7