1
2
3
4
[ 5
]
6
|
tommie
|
Posted: 2011-01-09 13:54:47  Tack Tommie!
Jag tar åt mig av din positiva men mest av den negativa kritiken.
Men ska någon "ta tag" i detta så är det väl jag som skapar problemen och anledningen till att jag "hoppade" av några dagar var just för att få en disussion om allt tjafs.
Vilket jag har meddelat några här inne.
Det blev en hel tråd om tjafset men ändå kom vi ingenstans!?
NU är det jag som står först i raden och VILL att Zonen ska vara seriös.
Vill man inte vara med på det kan man ju alltid öppna en facebook sida o kasta skit på folk.
Jag ger Zonen EN VECKA till sedan lägger jag ner om det inte funkar och det menar jag allvar med denna gång.
Hoppas nu alla kan vara med o skapa en bra TRAV ZON.
Där experter o nybörjare kan gå in och lägga in sin vinnare med en motivering till varför just "min" hästa ska vinna.
Jag på börjar min analys redan i kväll när start listan kommer. Kan man inte vänta kan man alltid gå in på travsport.se och se vem som är anmäld.
Mvh J
Answer to: "Tack Tommie!
Jag tar åt mig av din positiva men mest av den negati"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Jag är aktiv på forumet av två anledningar. För att få tips som är uppbyggda på en bra analys och att personen som lämnar tipset kommer med en bra motivering. Den andra anledningen är att lära mig saker av andra (framförallt de som jag anser är bättre än mig själv på att tippa) för att utvecklas som spelare. När man tror att man är fulländad som spelare så är man enligt mig snett ute eftersom det alltid finns saker man kan utveckla om man inte vinner varje gång man spelar, och det är det väl ingen som gör?  Det är nog därför jag har problem med människor som exempelvis travspanarn och bert. Deras inlägg går oftast ut på att alla andra ska lära sig av dom, eftersom dom är överlägsna och tycker man inte som dom så vet man ingenting om trav för dom har aldrig fel... Självförtroende måste man ha och man ska lita till sin kunskap, men börjar man tro att man är fulländad så är man snett ute enligt mej.. Jag försöker ta till mej saker hela tiden. En sak som jag har lagt märke till är att Gidde Palema ofta sätter sina spikar, och när jag kollat upp hans spikar så har jag märkt att han väldigt,väldigt ofta spikar hästar som han är säker på sitter i ledningen.. Att jag snappar upp sånna saker gör förhoppningsvis att jag utvecklas som spelare. Jag vet naturligtvis oxå att ledningen är guld värd men jag har en tendens att "snöa in" på hästar som jag hittar i lopparkivet och ibland spika dom trots att dom har dåliga lägen. Detta är bara ett exempel på vad jag försöker ta till mej när jag sitter här på forumet.. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-01-09 14:48:24  Jag är aktiv på forumet av två anledningar. För att få tips som är uppbyggda på en bra analys och att personen som lämnar tipset kommer med en bra motivering. Den andra anledningen är att lära mig saker av andra (framförallt de som jag anser är bättre än mig själv på att tippa) för att utvecklas som spelare. När man tror att man är fulländad som spelare så är man enligt mig snett ute eftersom det alltid finns saker man kan utveckla om man inte vinner varje gång man spelar, och det är det väl ingen som gör?  Det är nog därför jag har problem med människor som exempelvis travspanarn och bert. Deras inlägg går oftast ut på att alla andra ska lära sig av dom, eftersom dom är överlägsna och tycker man inte som dom så vet man ingenting om trav för dom har aldrig fel... Självförtroende måste man ha och man ska lita till sin kunskap, men börjar man tro att man är fulländad så är man snett ute enligt mej.. Jag försöker ta till mej saker hela tiden. En sak som jag har lagt märke till är att Gidde Palema ofta sätter sina spikar, och när jag kollat upp hans spikar så har jag märkt att han väldigt,väldigt ofta spikar hästar som han är säker på sitter i ledningen.. Att jag snappar upp sånna saker gör förhoppningsvis att jag utvecklas som spelare. Jag vet naturligtvis oxå att ledningen är guld värd men jag har en tendens att "snöa in" på hästar som jag hittar i lopparkivet och ibland spika dom trots att dom har dåliga lägen. Detta är bara ett exempel på vad jag försöker ta till mej när jag sitter här på forumet.. 
Answer to: "Jag är aktiv på forumet av två anledningar. För att f"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Du måste själv bidra med något Tommie o inte bara leverera "vinstbongar" när det går bra utan vara med o diskutera avslag o analys ..desinformation o ligga lågt för att sedan poppa upp är heller inget lyft ! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-01-09 15:18:41
|
|
Tycker att Spanis är pladdrig, humoristisk o försöker va ärlig ! En tillgång... "Vittjare" o personer som vill lägga ut desinformation kommer inte så "högt" upp faktiskt !! 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2011-01-09 15:40:53  Du måste själv bidra med något Tommie o inte bara leverera "vinstbongar" när det går bra utan vara med o diskutera avslag o analys ..desinformation o ligga lågt för att sedan poppa upp är heller inget lyft ! 
Answer to: "Du måste själv bidra med något Tommie o inte bara leverera"
|
|
För en tid sedan var jag en av dom här på forumet som som var mest aktiv och kan nog säga att jag var en dom som la fram mest analyser och även de mest utförliga motiveringarna till mina tips. Naturligtvis funderar även jag på att lämna forumet då jag för tillfället tycker att det är helt värdelöst här på forumet. Skybird lämnade forumet, och om Jongyl oxå drar så lämnar även jag. Blir det ingen bättring här så finns det ingen anledning att vara aktiv. Finns många duktiga tippare på forumet som inte skriver så mycket som de borde, förmodligen för att andra tar för mycket plats. Gidde Palema och Dark Horse för att nämna två... Att sitta och läsa Travspanarns dryga inlägg intresserar mej inte. Även ditt ändlösa tjat om stallkörning börjar bli riktigt jobbigt..
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-01-09 15:50:19  För en tid sedan var jag en av dom här på forumet som som var mest aktiv och kan nog säga att jag var en dom som la fram mest analyser och även de mest utförliga motiveringarna till mina tips. Naturligtvis funderar även jag på att lämna forumet då jag för tillfället tycker att det är helt värdelöst här på forumet. Skybird lämnade forumet, och om Jongyl oxå drar så lämnar även jag. Blir det ingen bättring här så finns det ingen anledning att vara aktiv. Finns många duktiga tippare på forumet som inte skriver så mycket som de borde, förmodligen för att andra tar för mycket plats. Gidde Palema och Dark Horse för att nämna två... Att sitta och läsa Travspanarns dryga inlägg intresserar mej inte. Även ditt ändlösa tjat om stallkörning börjar bli riktigt jobbigt..
Answer to: "För en tid sedan var jag en av dom här på forumet som som v"
|
|
Ok om du tycker ja drar fram mörka sidor ibland så är det så men det är en del av dynamiken i skeendet ! Det förs en diskussion om detta i högsta travtoppen o den inte så öppen som den borde va !! Travnet-Persson hade senast en intervjuv med Lädret där han ärligt svarade på frågan varför han startade en ofräsh häst o då säger Lädret att hästen dör inte om den får spring 2 varv ! Person frågade då om detta o Lädret svarde att det var spelarens sak att se det !! Ärligt men inte vill väll någon spela en sådan häst ? 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2011-01-09 16:12:32  Ok om du tycker ja drar fram mörka sidor ibland så är det så men det är en del av dynamiken i skeendet ! Det förs en diskussion om detta i högsta travtoppen o den inte så öppen som den borde va !! Travnet-Persson hade senast en intervjuv med Lädret där han ärligt svarade på frågan varför han startade en ofräsh häst o då säger Lädret att hästen dör inte om den får spring 2 varv ! Person frågade då om detta o Lädret svarde att det var spelarens sak att se det !! Ärligt men inte vill väll någon spela en sådan häst ? 
Answer to: "Ok om du tycker ja drar fram mörka sidor ibland så är det s"
|
|
Jag skriver det en gång till. Men detta är sista gången. Stallkörning är ett problem. Men vi löser det inte genom att sitta och gnälla på forumet på travzonen utan det tar bara plats. Förstår du? Om du absolut vill skriva om det här på zonen så skulle det väl vara alldeles utmärkt att ta det under kategorin allmänt?
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-01-09 16:25:19
|
|
Tack för att du förstår de... Visst är det ett förslag o flytta undan obehagliga saker till andra platser ! Var själv igång o tog upp skolösheten o att den skulle sättas på papper men de tog ca.10 år så tröga är travmyndigheterna o dom tjänar på att va så tröga ! Många avstår från travet på grund av misstanke om kompiskap o "hästskoj" !! 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2011-01-09 16:32:13  Tack för att du förstår de... Visst är det ett förslag o flytta undan obehagliga saker till andra platser ! Var själv igång o tog upp skolösheten o att den skulle sättas på papper men de tog ca.10 år så tröga är travmyndigheterna o dom tjänar på att va så tröga ! Många avstår från travet på grund av misstanke om kompiskap o "hästskoj" !! 
Answer to: "Tack för att du förstår de... Visst är det ett fö"
|
|
Handlar inte om att flytta undan. Utan om att flytta till rätt plats. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-01-09 16:41:21  Handlar inte om att flytta undan. Utan om att flytta till rätt plats. 
Answer to: "Handlar inte om att flytta undan. Utan om att flytta till rätt plats.:"
|
|
Va ja nyss tog upp om start av ofräsh häst o konsekvenserna av de för spelaren Tommie så blir det en "rejäl" höjning av svårigheten om man stallkör eller kompiskör, ja vill faktiskt sätta en viss mått av likhetstecken mellan dessa saker !! Då måste du tex. i streckspel upptäcka denna ofräsha häst före värmningen o kan du de Tommie ? Precis som du när du är rutinerad måste kalkylera positionerna i loppet men med den "förhöjda" konsekvens av "kompiskörningarna" svårt nog ändå i streckande !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-01-09 16:49:51
|
|
En enkel fråga Tommie.., varför har man inte infört stallspel i Sverige ?
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2011-01-09 16:52:18  Va ja nyss tog upp om start av ofräsh häst o konsekvenserna av de för spelaren Tommie så blir det en "rejäl" höjning av svårigheten om man stallkör eller kompiskör, ja vill faktiskt sätta en viss mått av likhetstecken mellan dessa saker !! Då måste du tex. i streckspel upptäcka denna ofräsha häst före värmningen o kan du de Tommie ? Precis som du när du är rutinerad måste kalkylera positionerna i loppet men med den "förhöjda" konsekvens av "kompiskörningarna" svårt nog ändå i streckande !! 
Answer to: "Va ja nyss tog upp om start av ofräsh häst o konsekvenserna av de"
|
|
Som jag skrev så är allt det du skriver relevant om du kan lista ut dessa saker FÖRE loppen. Tex om en häst som tränas av Nurmos har läge att ta spets och det är stor risk/chans att den får en stallkamrat i dödens. När du nöter om dessa saker EFTER loppen så gör det ingen nytta utan det tar bara plats.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-01-09 16:52:48
|
|
Ska ge dig svaret.. man vill inte minska omsättningen, den är heligare än heligast !!! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-01-09 17:01:03  Som jag skrev så är allt det du skriver relevant om du kan lista ut dessa saker FÖRE loppen. Tex om en häst som tränas av Nurmos har läge att ta spets och det är stor risk/chans att den får en stallkamrat i dödens. När du nöter om dessa saker EFTER loppen så gör det ingen nytta utan det tar bara plats.
Answer to: "Som jag skrev så är allt det du skriver relevant om du kan lista"
|
|
Jo går det att lista ut så.. men det finns flera vägar att gå när man kompiskör de här alternativen tar de rutinerade kuskarna blixtsnabbt när loppet kommer igång !! Den jämförelsen med ofräsh häst som görs av tränaren är på samma vis en kunskap som han överlåter till spelaren att fundera ut tyvärr o att fundera ut kompisskap o stallkörningar de kan jag fundera runt o tyvärr så visar det sig först efteråt vilken väg de rutinerade följde !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-01-09 17:04:35
|
|
Men man kommer som jag tror hålla stallspel borta så länge det bara går !! Spelaren får ta konsekvenserna tyvärr !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-09 20:54:10  Jag är aktiv på forumet av två anledningar. För att få tips som är uppbyggda på en bra analys och att personen som lämnar tipset kommer med en bra motivering. Den andra anledningen är att lära mig saker av andra (framförallt de som jag anser är bättre än mig själv på att tippa) för att utvecklas som spelare. När man tror att man är fulländad som spelare så är man enligt mig snett ute eftersom det alltid finns saker man kan utveckla om man inte vinner varje gång man spelar, och det är det väl ingen som gör?  Det är nog därför jag har problem med människor som exempelvis travspanarn och bert. Deras inlägg går oftast ut på att alla andra ska lära sig av dom, eftersom dom är överlägsna och tycker man inte som dom så vet man ingenting om trav för dom har aldrig fel... Självförtroende måste man ha och man ska lita till sin kunskap, men börjar man tro att man är fulländad så är man snett ute enligt mej.. Jag försöker ta till mej saker hela tiden. En sak som jag har lagt märke till är att Gidde Palema ofta sätter sina spikar, och när jag kollat upp hans spikar så har jag märkt att han väldigt,väldigt ofta spikar hästar som han är säker på sitter i ledningen.. Att jag snappar upp sånna saker gör förhoppningsvis att jag utvecklas som spelare. Jag vet naturligtvis oxå att ledningen är guld värd men jag har en tendens att "snöa in" på hästar som jag hittar i lopparkivet och ibland spika dom trots att dom har dåliga lägen. Detta är bara ett exempel på vad jag försöker ta till mej när jag sitter här på forumet.. 
Answer to: "Jag är aktiv på forumet av två anledningar. För att f"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, KARMA
|
Jag säger som Vadsmo säger och det är att har man inte läst på så är man helt ute o cyklar.
Man måste göra sin hemläxa VARJE vecka inför v75.
Alltså man är inte bättre än vad man pluggat sig till.
Detta är just det svåra för alla människor pluggar olika från gång till gång och därför är det inte lätt att förlita sig på de experter som finns.
VI vet ju inte HUR mycket dom har läst på och det är därför jag alltid går på mina egna ideér.
Men jag är MYCKET intresserad av att läsa andras åsikter om det FINNS en motivering till varför just den hästen ska vinna - kanske kan man lära sig något nytt som Tommie säger!?
Jag har inte sagt rent ut vad jag tycker utan har försökt ge en vink om hur jag tänker.
Man måste läsa mellan raderna.
Men nästa vecka lovar jag att ge min fullständiga analays av varje lopp och så får vi se om jag läst på min hemläxa eller ej.
Detta gör mig givetvis extra taggad att prestera till Åbys v75a.
Det blir en analys av varje lopp och en ranking.
Någon som vågar "hänga ut sig själv" på detta sätt? ...eller blir jag ensam att stå med ::o på huvudet!?
För EFTER loppet då kommer väl alla gamar o ska håna mig men vet ni...det bjuder jag på och det är HELT FRITT att läsa mina analyser.
Fan detta ska bli kul..... 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-01-09 21:26:41  Jag säger som Vadsmo säger och det är att har man inte läst på så är man helt ute o cyklar.
Detta är just det svåra för alla människor pluggar olika från gång till gång och därför är det inte lätt att förlita sig på de experter som finns.
VI vet ju inte HUR mycket dom har läst på och det är därför jag alltid går på mina egna ideér.
Men jag är MYCKET intresserad av att läsa andras åsikter om det FINNS en motivering till varför just den hästen ska vinna - kanske kan man lära sig något nytt som Tommie säger!?
Jag har inte sagt rent ut vad jag tycker utan har försökt ge en vink om hur jag tänker.
Men nästa vecka lovar jag att ge min fullständiga analays av varje lopp och så får vi se om jag läst på min hemläxa eller ej.
Någon som vågar "hänga ut sig själv" på detta sätt? ...eller blir jag ensam att stå med ::o på huvudet!?
För EFTER loppet då kommer väl alla gamar o ska håna mig men vet ni...det bjuder jag på och det är HELT FRITT att läsa mina analyser.
Answer to: "Jag säger som Vadsmo säger och det är att har man inte l&aum"
|
|
Svårt Jongis o ja förstår att du inte vill ge bort "arbete" gratis.. någonstans så ligger det alltid oss spelare i fatet o det är att vi "spelar" mot varandra o några bortser inte från de... Spelade vi bara mot ATG så vore det så mycket lättare !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-01-09 21:34:05
|
|
En god analys kan stupa tvärt när man sedan ser provstarten o det är trist tyvärr !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-09 21:41:19  Jag säger som Vadsmo säger och det är att har man inte läst på så är man helt ute o cyklar.
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag uppskattar verkligen ditt intiativ. Skulle önska att jag också vore en bra analytiker men det är jag tyvärr inte men skäms inte för det. Alla kan vi komma till fel slutsatser ibland
och det skall ingen håna någon för. Titta bara på alla dessa så kallade experter i tidningar som prackar på folk varje vecka system & analyser som inte säger någonting. Har aldrig sett att någon tar på sig struten för det.
Du är välkommen med dina analyser till Åby.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-01-09 21:49:28  Jag säger som Vadsmo säger och det är att har man inte läst på så är man helt ute o cyklar.
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 2, M.T.EVITA
|
Låter spännande!
Jag tänkte också försöka mig på en riktigt genomgående analys av nästa omgång och jag drar gärna mitt strå till stacken och delar med mig fullt ut av mina analyser. Har inte haft tid eller ork att läsa på fullt ut de senaste veckorna men den här veckan ser det lugnt ut så nu jävlar
Skulle vara väldigt roligt om fler ville bidra med sina fulla analyser den här veckan, speciellt ni som inte skriver så ofta här inne. Tänker då särskilt på Skybird, Tommie och Gidde Palema som tillsammans med dig Jongyl är de (enligt mig) skickligaste spelarna här inne. Givetvis är jag intresserad av alla andras analyser också.
Vad säger ni, kan vi inte testa att dela med oss ordentligt den här veckan och se hur det funkar? Tror att vi alla kan tjäna på det då nästa lördags v7:a såg riktigt lurig ut...
Kom igen nu, låt oss göra det här forumet till en riktig guldgruva den här veckan!
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-01-09 21:50:03
|
|
Var inne på denna väg här på sighten i början o vi skulle börja med några lopp var men "någon" tog det inte på allvar o det rann ut i sanden...Namnet börja visst ett S.... 
|
|
Reply
|
|
1
2
3
4
[ 5
]
6