1
2
3
4
[ 5
]
6
7
8
|
|
Posted: 2010-10-28 19:33:20
|
Became a member:
Forum posts:
|
Har inte läst alla inlägg. Men är det bara jag som tror att YARRAH BOKO sitter i ledningen ganska tidigt och då tror jag segerchansen är god. Men mest tror jag nog på LOCAL CONCH. Tror han kan om han är helt på topp lägga några längder mellan sig och MAHARAJA. Tvivlar mer och mer på Hultman som tränare av äldre hästar. Okey TRITON är ett undantag. Unghästar kan han väl, men äldre tror jag att andra är bra mycke bättre på. Om MAHARAJA varit i träning hos Stig H eller Åke tex hade han garanterat haft några millar till på kontot samt varit favorit till att vinna PDA.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-28 20:24:00
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, MAHARAJAH
|
hehe... i vilka lopp hittar du dem "extra" miljonerna som han skulle tjänat in om han varit i träning hos Stig H eller Åke? visst har han varit struken i nåt stort lopp och inte kunnat ställt upp. Men det kan man inte göra nånting åt.
Favorit till att vinna PDA kan han väl bli ändå.
Du får säkert dina tvivel besvarade i slutet på januari.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-28 21:16:57  hehe... i vilka lopp hittar du dem "extra" miljonerna som han skulle tjänat in om han varit i träning hos Stig H eller Åke? visst har han varit struken i nåt stort lopp och inte kunnat ställt upp. Men det kan man inte göra nånting åt.
Favorit till att vinna PDA kan han väl bli ändå.
Du får säkert dina tvivel besvarade i slutet på januari.
Answer to: "hehe... i vilka lopp hittar du dem "extra" miljonerna som han sku"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag tror absolut att han tjänat betydligt mer pengar och varit ännu bättre i tex Stig Hs regi. Får en känsla av att Hultman tränar dom alldeles för hårt. Favorit i PDA blir han knappast. Tror han är struken då, vilket han är alldeles för ofta om han du frågar mig.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-28 21:57:36
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, MAHARAJAH
|
Hultman varnar spelarna för att spika Maha, men man är tuff om man lämnar utanför! Hur gör man då? Jo då spikar man 100 gånger om, för andra gången i världshistorien tvivlar han på att hästen är stenklar 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-28 23:16:13
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, MAHARAJAH
|
okej, det får stå för dig. Frågar du mig tycker jag Hultman är en enorm skicklig tränare som har en stor förmåga att verkligen formtoppa sina hästar när det vankas storlopp.
Sen är Maha inte struken mer än vad någon annan häst är. Det är normalt att man ibland måste stryka sin häst, det är djur vi pratar om inga maskiner.
Maha har i stort sett vunnit alla storlopp den deltagit i. (många ggr den tunga vägen)Vad mer kan man begära?
Man är glad och känner sig stolt att Sverige har en sån här häst.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-29 03:21:45
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, LOCAL CONCH
|
Rajan har gjort ett bra löp... derbyt
sen då... ??
överreklamerad till guds nåde
prixen kan dom glömma

|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-29 04:11:59
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, LOCAL CONCH
|
Kan i sammanhanget tillägga att
Skully Gully skulle ha toppchans i Prixen...
En smygare och raketfart sista hundra
Kommer väl inte med pga propositioner och att Stig H är för feg

|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-29 06:01:55
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, MAHARAJAH
|
Det är därför den har över 9 millar på kontot redan? 
vilken dålig häst...
aja, delade åsikter... vi lägger ner nu och sätter fokus på V75-3 nu.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-29 08:37:29
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, LOCAL CONCH
|
Född i rätt årgång
Det är nu allvaret har börjat...

|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-29 08:45:21
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, LOCAL CONCH
S 4, LOCAL CONCH
|
OM samma form som senast är den klar alltså.,.. 
|
|
Reply
|
|
filipandersson
|
Posted: 2010-10-29 10:42:08  Född i rätt årgång
Det är nu allvaret har börjat...

Answer to: "Född i rätt årgång
Det är nu allvaret har b&oum"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 803
|
menar du på fullaste allvar att du tycker maharajah är född i en billig årgång? hmm nästan alla storlopp i norden i år är vunna av 5-åringar... hmm låt se vilka hästar han tampats med Nu Pagadi, Lavec Kronos, Yield Boko, Lisa Amerika, Micro Mesh, Marshland, Reven d'Amour, Yanantin Boko, Noras Bean osv. jo jag vet att alla inte är svenskfödda men Maharajah har mött alla dessa och de flesta lopp är inte heller stängda för endast svenskfödda, bara kriteriet och derbyt
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-29 10:50:27
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, LAUGHING STOCK
|
Tror fortfarande att Hultman strök han senast för att han inte ville torska, nu tar han ut han i ett lite lättare gäng och säger att det inte är en spik för att sen som vanligt kunna stå i vinnarcirkeln och böla och säga att han är otrolig. Undrar fan om han inte ska spikas ändå
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-29 10:55:12
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, MAHARAJAH
|
Granskar loppet fram och tillbaka och det slutar alltid vid att Maha bara är bäst trots 70% form. QDC verkar ha ofantligt svårt i Sverige, Local tappar från start och att han sedan ska vara bättre än Maha kan jag inte tänka mig, värst emot är Yarrah men tror Örjan glider fram i dödens och sen bara vinner.
Hultman är ligger givetvis lite lågt inför loppet, han vet att Maha inte har full form, skulle han säga att han tror på bra vinstchans skulle Maha bli 90% streckad och då skulle Hultman ha hela spelkollektivet efter sig efter loppet.
Maha är obesegrad på distansen, obesegrad på Jägers, faktiskt obesegrad felfri från spår 8 iofs mot kasst motstånd), i år har han bara fått stryk av två sylvassa avslutningar från Spring Erom och Lisa America och jag ser inga hästar med den farten i detta loppet.
SPIK!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-29 11:25:46
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, LAUGHING STOCK
|
Jag håller med, tror att han bara vinner detta.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-29 12:30:33
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, LOCAL CONCH
S 1, INFATTI NOVEMBER
|
Står fast vid min första tanke. Local Conch vinner det här om han är i form.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-29 14:41:56
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, ELIOTT HALL
|
Ludde på himmaplan... Enkelt, smyger med, blixtrar till och vinner med 2längder. ELIOTT HALL !!!
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-10-29 15:25:42  Ludde på himmaplan... Enkelt, smyger med, blixtrar till och vinner med 2längder. ELIOTT HALL !!!
Answer to: "Ludde på himmaplan... Enkelt, smyger med, blixtrar till och vinner me"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 9, LAUGHING STOCK
S 6, TINITA LOVE
|
Det är nog större chans att Klaus Kern blir vald till årets kusk 2010 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-29 16:39:31
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, LAUGHING STOCK
|
Lästa att fördelen med spår 8 med vinklad vinge är 1,65meter. så för en snabb startare som Maharajah skulle han nog kunna ta ledningen därifrån om han vill det
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-10-29 16:49:46  Lästa att fördelen med spår 8 med vinklad vinge är 1,65meter. så för en snabb startare som Maharajah skulle han nog kunna ta ledningen därifrån om han vill det
Answer to: "Lästa att fördelen med spår 8 med vinklad vinge är 1,6"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 9, LAUGHING STOCK
S 6, TINITA LOVE
|
Fast Maharajah är inte startsnabb.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-29 16:53:09  Fast Maharajah är inte startsnabb.
Answer to: "Fast Maharajah är inte startsnabb."
|
Became a member:
Forum posts:
|
Men han är nog snabbare än LC t.ex 
|
|
Reply
|
|
1