1
2
3
[ 4
]
5
6
7
8
|
|
Posted: 2010-10-26 14:01:25
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, LAUGHING STOCK
|
LC är väl snabb ut också? vinner mycket från framspår.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-10-26 14:23:40  LC är väl snabb ut också? vinner mycket från framspår.
Answer to: "LC är väl snabb ut också? vinner mycket från framsp&a"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 2, YARRAH BOKO
|
har för mig att han är rätt slö men ofta släpps till ledning för att ingen vill ha han utanför?
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-10-26 14:28:59  LC är väl snabb ut också? vinner mycket från framspår.
Answer to: "LC är väl snabb ut också? vinner mycket från framsp&a"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Inget särskilt snabb ut men sist så gasa ju bara Flemming o Fredrik med Chimallen bara tittade o gjorde ingen ansats att svara ! Efter mål åker Fredrik fram o bara skakar på huvudet !! Grymt imp. alltså o jag hoppas de blir Flemming till ledningen i det här loppet !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-26 16:47:25
|
Became a member:
Forum posts:
|
Efter att ha kollat lopparkivet så får yarrah boko+local conch åka med på systemet då dem tillskillnad från qdc och maharaja har bevisad toppform och bättre lägen. Både yarrah och local conch har gått riktigt bra senaste tiden.....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-26 17:43:55
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, MAHARAJAH
|
Local tappar i starten då han är slö och tung iväg!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-26 22:47:56
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, YARRAH BOKO
|
Nu ska vi se! Maharajah ska starta i PDA? Sant
Då borde väl Stefan vara smart att inte ha hästen i form nu! och en Maharajah i 50 % form springer inte under 14 på distansen som yarrah och Local säkert gör?
Och då ska vi se! QDC är bra utomlands men hemma är han kass har typ bara vunnit V75 i Silver inget i Guld! och då har jag svårt o se varför han ska vinna nu från dåligt spår och bra motstånd! + är väl distansen mindre tempo växlingar? Den som vågar tar bort dem och kör lås på Yarrah och Local som båda är i form+, Bra lägen+, Bra distans+, Problemet är väl tempo ökningar speed uppgörelse men vilka kan hänga med i deras tempo bara Maha,QDA och LS ? Laughing Stock kom tvåa i Harpers efter YArrah boko som var bra men som han spurta alltså LS. Fin resa är = Plats Med lite flyt så sitter han där kanske lås på 2-4-8-9 Då jag e lite feg! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-10-27 07:26:30
|
|
Smart ? Hultis måste ha hästen i 80-90 % form nu plus att hästen måste springa rent, annars är hans start i PDA bara ett jippo !!! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-10-27 07:29:18  Local tappar i starten då han är slö och tung iväg!
Answer to: "Local tappar i starten då han är slö och tung iväg!"
|
|
Kollat loppet sist ? Så snart han får upp ångan efter 300-400 är det bara att åka !!! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-27 08:30:14  Kollat loppet sist ? Så snart han får upp ångan efter 300-400 är det bara att åka !!! 
Answer to: "Kollat loppet sist ? Så snart han får upp ångan efter 300"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, MAHARAJAH
|
Hehe efter 300-400 meter när han fått upp farten ja, men speciellt startsnabb är den inte, som ett ånglok 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-27 09:32:17
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, MAHARAJAH
|
2 Yarrah Boko svarade för ett kanonlopp senast. Att han fick stryk
av en smygkörd Torvald Palema är inget att säga om. Perfekt spår
och rätt distans nu. Tävlar högst troligt barfota fram. Är inte
Maharajah på topp kan Yarrah Boko vinna, tror Joar Lysaker.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-10-27 15:13:55
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 9, LAUGHING STOCK
S 6, TINITA LOVE
|
Underbart lopp!
Tror faktiskt att Local Conch har blivit mer sprintbetonad på äldre dar, kollar man på hans starter på sista tiden tycker jag att han har varit klart bättre på kort -och medeldistans än på lång. Men med den form han har visat på slutet är han såklart ändå given på kupongen.
Maharajah har fortfarande kvar monsterstämpeln tycker jag och när han startar över lång distans har han alltid vinstchans, oavsett form. Självklart också given.
Mest intressant tycker jag dock att Laughing Stock är. Senast han och Local Conch möttes över lång distans (en dryg månad sedan) var Laughing Stock den betydligt bättre av de två med tanke på vilken urusel resa han fick. Denna häst har en sjuk slutspurt och får han sitta still till 300 kvar kommer de andra att stå stilla över upploppet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-27 20:37:21
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, MAHARAJAH
|
STENKLAR!!!
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2010-10-28 01:57:32
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 8, MAHARAJAH
S 6, TINITA LOVE
|
Jag kan nästan garantera spets på Tinita Love första 3-500m iaf...ingen är snabb nog att svara, sen är det frågan vem som kommer fram först....det är inte så intressant iofs...det intressanta är vem som tar över när det återstår 50m av loppet...man kan gissa att QDC tar över, men han kan lika gärna fela åt helskottan....jag är inne lite på senaste långloppet på den här nivån när Local Conch vann men ej övertygade...i det loppet så satt en idiot o körde bort Laughing Stock som älskar denna uppgift, men tyvärr så sitter samma idiot bakom...Jeppe Juel...men iaf....med det loppet på näthinnan och ett annat då Conchen förlorade mot mer vanliga....så är jag lite tveksam till om han bara gillar långt längre, tycker snarare han har visat begränsningar där men blivit kanonbra på kortare dist.
Vet inte hur många ggr QDC svikigt i Sverige, och det är bara konstatera att det är en psykopat till häst.
Kvar finns Yarrah Boko och Maharajah....bägge är tungviktare av rang, travet har blivit mycket bättre och bägge har sett lysande ut på slutet.
Han kommer inte få ngt gratis....men han kommer kröna sin krona nu, jag är patriot och håller på Sverige och måste bara tro att det är dags nu att visa vart skåpet ska stå, alla vet att han har ett otroligt driv och vissa har blivit tveksamma för att allt inte gått spikrakt, men vem har det gjort det för då...QDC debuterade väl som 5 åring valack för det var tokig...hur gammal var inte Local när han helt plötsligt hitta växlar....man måste inse att Maha har fått press på sig ända sen debuten som 3 åring....han gick snabbt fram till ett av våra största löften....vann Derbyt lekandes....inte många går från 4 år rätt upp i eliten, han har rätt som alla andra att växa in sig...och man har sett mellan starterna trots knackigt trav ett otroligt driv, det där hacket har mer o mer försvunnit och han såg lysande ut innan strykningen senast, liten justering...folk tvivlar.
På lördag står en Svensk världsstjärna i vinnarcirkeln, och det är MAHARAJAH!!! Han kom, han sågs, han segrade.
Missa inte....njut bara. 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-10-28 11:10:15  Jag kan nästan garantera spets på Tinita Love första 3-500m iaf...ingen är snabb nog att svara, sen är det frågan vem som kommer fram först....det är inte så intressant iofs...det intressanta är vem som tar över när det återstår 50m av loppet...man kan gissa att QDC tar över, men han kan lika gärna fela åt helskottan....jag är inne lite på senaste långloppet på den här nivån när Local Conch vann men ej övertygade...i det loppet så satt en idiot o körde bort Laughing Stock som älskar denna uppgift, men tyvärr så sitter samma idiot bakom...Jeppe Juel...men iaf....med det loppet på näthinnan och ett annat då Conchen förlorade mot mer vanliga....så är jag lite tveksam till om han bara gillar långt längre, tycker snarare han har visat begränsningar där men blivit kanonbra på kortare dist.
Vet inte hur många ggr QDC svikigt i Sverige, och det är bara konstatera att det är en psykopat till häst.
Kvar finns Yarrah Boko och Maharajah....bägge är tungviktare av rang, travet har blivit mycket bättre och bägge har sett lysande ut på slutet.
Han kommer inte få ngt gratis....men han kommer kröna sin krona nu, jag är patriot och håller på Sverige och måste bara tro att det är dags nu att visa vart skåpet ska stå, alla vet att han har ett otroligt driv och vissa har blivit tveksamma för att allt inte gått spikrakt, men vem har det gjort det för då...QDC debuterade väl som 5 åring valack för det var tokig...hur gammal var inte Local när han helt plötsligt hitta växlar....man måste inse att Maha har fått press på sig ända sen debuten som 3 åring....han gick snabbt fram till ett av våra största löften....vann Derbyt lekandes....inte många går från 4 år rätt upp i eliten, han har rätt som alla andra att växa in sig...och man har sett mellan starterna trots knackigt trav ett otroligt driv, det där hacket har mer o mer försvunnit och han såg lysande ut innan strykningen senast, liten justering...folk tvivlar.
På lördag står en Svensk världsstjärna i vinnarcirkeln, och det är MAHARAJAH!!! Han kom, han sågs, han segrade.
Missa inte....njut bara. 
Answer to: "Jag kan nästan garantera spets på Tinita Love första 3-500m"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 9, LAUGHING STOCK
S 6, TINITA LOVE
|
Härligt Hogan!  Vi verkar vara överens om rätt mycket gällande det här loppet. Fast i det där loppet du hänvisar till där Local Conch och Laughing Stock var med så vann inte LC, han kom 4:a medan LS blev 3:a. LS var alltså före LC i mål trots en mycket tyngre resa. Då ska man även ha i åtanke att LS är en häst som går klart bäst i ryggar. Därför tycker jag han känns riktigt intressant här! Men då får förstås inte Maharajah vara så bra som du (och jag  ) misstänker.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-28 11:26:31
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, IN CAP N'GOWN
|
Nr 5 är löjligt bortglömd här.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-28 11:57:19
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, LAUGHING STOCK
|
Jag skulle nog spika maharajah om inte Yarrah var med.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-28 14:47:32
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, MAHARAJAH
|
En riktigt bra kusk upp på Laughing Stock hade smakat fågel 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-28 18:34:21
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, MAHARAJAH
|
Tinita Love tar spets. håller QDC sig i trav så är han först och övertar ledningen. Då har vi duellen klar mellan QDC och Maha. kommer bli så pass hårt tempo så ingen av LC eller YB kommer kunna utmana till slut.
låset är 7,8 Spiken 8
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-28 18:53:52  Tinita Love tar spets. håller QDC sig i trav så är han först och övertar ledningen. Då har vi duellen klar mellan QDC och Maha. kommer bli så pass hårt tempo så ingen av LC eller YB kommer kunna utmana till slut.
låset är 7,8 Spiken 8
Answer to: "Tinita Love tar spets. håller QDC sig i trav så är han f&"
|
Became a member:
Forum posts:
|
QDCs form lär vara långt ifrån topp.
Galopp chans 60% ? är väl realistiskt.
|
|
Reply
|