1
2
3
4
[ 5
]
6
|
|
Posted: 2010-03-07 12:16:17  Överreklamerade skithästar som man ska börja fundera om man ska ta med i framtiden:
Giddes Dream - Bart Sjöhammar - Ronda Brick - Debbie Brodda - Follow Me Ås - Karbo Cake - Quest For Life - I´m Alone Face - Rutger Raket - Max Hugo.
Johan Untersteiner (Obs ingen häst)
Alla faller inom ramen - fega = behöver pulla upp i ledningen eller få ryggar hela loppet till 100m innan mål.
Strecka dessa o bli besvikna!!
Answer to: "Överreklamerade skithästar som man ska börja fundera om man "
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, RUTGER RAKET
|
Vart är alla tjejkuskar?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-07 12:32:38  Vart är alla tjejkuskar?
Answer to: "Vart är alla tjejkuskar?"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, MAGIC SPACE
S 4, NICK NOCK
|
Jag nämnde ju EN!! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-07 13:16:35  Överreklamerade skithästar som man ska börja fundera om man ska ta med i framtiden:
Giddes Dream - Bart Sjöhammar - Ronda Brick - Debbie Brodda - Follow Me Ås - Karbo Cake - Quest For Life - I´m Alone Face - Rutger Raket - Max Hugo.
Alla faller inom ramen - fega = behöver pulla upp i ledningen eller få ryggar hela loppet till 100m innan mål.
|
Became a member:
Forum posts:
|
ska vi lägga till houston star? HAHA
annars håller jag med om det mesta, förutom då att jag kommer att strecka flertalet av hästarn i framtiden. Att tippa på att dem ska få lucka 200-100m innan mål ingår i spelet
Dock kan man klargöra att ingen av dessa hästarna lär vinna travlopp med goop bakom sig 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-07 13:38:04  ska vi lägga till houston star? HAHA
annars håller jag med om det mesta, förutom då att jag kommer att strecka flertalet av hästarn i framtiden. Att tippa på att dem ska få lucka 200-100m innan mål ingår i spelet
Dock kan man klargöra att ingen av dessa hästarna lär vinna travlopp med goop bakom sig 
Answer to: "ska vi lägga till houston star? HAHA
annars håller jag med om"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, MAGIC SPACE
S 4, NICK NOCK
|
Giddes Dream har vunnit 3gg för Goop 1gg för Åke.
Bart Sjöhammar,Ronda Brick,Follow Me Ås,I´M Alone Face, - har Goop aldrig kört.
Debbie har han kört 2gg - en vinst på 12,4a 2140.
Karbo Cake - 1gg 3:a
Quest for Life 4gg = 3 vinster.
Rutger Raket 28gg = 9 vinster.
Max Hugo 1gg, 3a.
Inte så dåligt facit på skithästar.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-03-07 13:50:17  Giddes Dream har vunnit 3gg för Goop 1gg för Åke.
Bart Sjöhammar,Ronda Brick,Follow Me Ås,I´M Alone Face, - har Goop aldrig kört.
Debbie har han kört 2gg - en vinst på 12,4a 2140.
Karbo Cake - 1gg 3:a
Quest for Life 4gg = 3 vinster.
Rutger Raket 28gg = 9 vinster.
Max Hugo 1gg, 3a.
Inte så dåligt facit på skithästar.
Answer to: "Giddes Dream har vunnit 3gg för Goop 1gg för Åke.
Bart S"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Ha,Ha!! Mycket bra! 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-03-07 14:02:52  Överreklamerade skithästar som man ska börja fundera om man ska ta med i framtiden:
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 3, MAGIC SPACE
|
Fast Ronda Brick hade ju gjort av med väldigt mycket krafter redan innan loppet igår, fick sen gå i dödens hela loppet och förlorade mot jämngoda hästar som fått betydligt snällare resor. Lite hårt att döma henne på det loppet, tycker hon var ursäktad. Skulle även vilja ta bort Bart Sjöhammar och Rutger Raket från din lista som båda var ursäktade igår. Annars håller jag med helt, särskilt om Untersteiner jr.
5 uppsittningar på v75, 5 galopper!! Hahahaha....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-07 14:06:25
|
Became a member:
Forum posts:
|
samtliga segrar från spets tror jag^^
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-03-07 14:09:00  samtliga segrar från spets tror jag^^
Answer to: "samtliga segrar från spets tror jag^^"
|
|
Spelar det någon roll om man vinner från spets eller bakifrån??
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-07 14:13:58
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, MAGIC SPACE
S 4, NICK NOCK
|
Men ni måste hålla med OM att det finns många hästar som "alla" liksom går o väntar på ska vinna men dom GÖR JU FÖR FAN inte det.
NÄR ska man fatta??
Tidningarna är ju "experter" på att skriva upp sådana hästar om dom får fantastiska streck procent på v75.
Måste vara Harry boy o den som är o på läst streckar dessa.
Ta tex Kocabar förra året tror jag det var!?
o den senaste är ju Airstrike som alltid tjatas upp i de blå...men dom vinner ju "aldrig"!
SKA man strecka dessa kusar gång efter gång o alltid sitta med lång näsa när dom är 2:a som bäst!?
Jag vet inte hur ni tänker men själv börjar jag tröttna rejält faktiskt.
Samtidigt ÄR DET BRA för det är ju alltid folk som "hoppas" att dom här ska ramla in och på så sätt streckar - dessa måste ju procentuellt vara en stor förlorare i det långa loppet.
Nej bättre att strecka efter eget huvud o inte bli påverkad av "alla".

|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-07 14:26:35  Fast Ronda Brick hade ju gjort av med väldigt mycket krafter redan innan loppet igår, fick sen gå i dödens hela loppet och förlorade mot jämngoda hästar som fått betydligt snällare resor. Lite hårt att döma henne på det loppet, tycker hon var ursäktad. Skulle även vilja ta bort Bart Sjöhammar och Rutger Raket från din lista som båda var ursäktade igår. Annars håller jag med helt, särskilt om Untersteiner jr.
5 uppsittningar på v75, 5 galopper!! Hahahaha....
Answer to: "Fast Ronda Brick hade ju gjort av med väldigt mycket krafter redan inn"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, MAGIC SPACE
S 4, NICK NOCK
|
Bart Sjöhammar var ursäktad pga galopp.
men kolla gärna hans lopp bak i tiden..en överreklamerad häst.
Kolla sedan oddsen..nja.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-03-07 14:41:30  Bart Sjöhammar var ursäktad pga galopp.
men kolla gärna hans lopp bak i tiden..en överreklamerad häst.
Kolla sedan oddsen..nja.
Answer to: "Bart Sjöhammar var ursäktad pga galopp.
men kolla gärna han"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 3, MAGIC SPACE
|
Har iofs aldrig haft särskilt höga tankar om den hästen så jag blev nästan positivt överraskad när jag kollade upp honom förra veckan. Och vad var han streckad på igår, 6%? Kan ju inte vara så överskattad eller?
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-03-07 15:02:03  Men ni måste hålla med OM att det finns många hästar som "alla" liksom går o väntar på ska vinna men dom GÖR JU FÖR FAN inte det.
NÄR ska man fatta??
Tidningarna är ju "experter" på att skriva upp sådana hästar om dom får fantastiska streck procent på v75.
Måste vara Harry boy o den som är o på läst streckar dessa.
Ta tex Kocabar förra året tror jag det var!?
o den senaste är ju Airstrike som alltid tjatas upp i de blå...men dom vinner ju "aldrig"!
SKA man strecka dessa kusar gång efter gång o alltid sitta med lång näsa när dom är 2:a som bäst!?
Jag vet inte hur ni tänker men själv börjar jag tröttna rejält faktiskt.
Samtidigt ÄR DET BRA för det är ju alltid folk som "hoppas" att dom här ska ramla in och på så sätt streckar - dessa måste ju procentuellt vara en stor förlorare i det långa loppet.
Nej bättre att strecka efter eget huvud o inte bli påverkad av "alla".

Answer to: "Men ni måste hålla med OM att det finns många hästar"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Enkelt Jongis ! Flockdjur är namnet på dessa hästar !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-07 17:35:23  Spelar det någon roll om man vinner från spets eller bakifrån??
Answer to: "Spelar det någon roll om man vinner från spets eller bakifr&ari"
|
Became a member:
Forum posts:
|
hästar som inte vill vinna har en förmåga att stanna i spets, så visst spelar det roll tycker jag.
Goopen visade sina kunskaper som kusk idag när han körde galopp med nelle pelle.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-03-07 17:58:01  hästar som inte vill vinna har en förmåga att stanna i spets, så visst spelar det roll tycker jag.
Goopen visade sina kunskaper som kusk idag när han körde galopp med nelle pelle.
Answer to: "hästar som inte vill vinna har en förmåga att stanna i spet"
|
|
Absolut! Goop visade verkligen vad han går för som kusk när han körde galopp med nelle pelle en söndag i mars... Helt klart ska vi bedömma hur bra han är som kusk på ett lopp!  Vi bedömer honom inte inte på dom 90 segrar han tagit i år...  Smart,smart.... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-07 18:44:11
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, MAGIC SPACE
S 4, NICK NOCK
|
Det är ju löjligt att säga att Björn Gopp är en dålig kusk.
Det finns ju statistik som talar för helt annan åsikt.
Timo Nurmos vann Solvalla ligan förra året och anlitar Björn.Tycker jag är bevis nog i denna debatt.
Sedan håller jag Erik Adielsson som en klart bättre kusk eftersom han kör med en klocka i handen.
Det gör inte Björn.
Kollar man sedan på hur mycket pengar Erik kört in, procentuellt till antal starter så bevisar det oxå vad jag säger.
Erik ÄR bättre.
Min åsikt sedan får ni ha eran - vi lever i ett fritt land som tur är.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-07 19:56:05
|
Became a member:
Forum posts:
|
björn goop är en väldigt duktig kusk, dock överskattad.
Men jag kommer alltid ha något mot den kusken, bland annat för att han förstörde två av sveriges absolut bästa hästar. Conny nobell och sahara dynamite.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-03-07 21:27:26  björn goop är en väldigt duktig kusk, dock överskattad.
Men jag kommer alltid ha något mot den kusken, bland annat för att han förstörde två av sveriges absolut bästa hästar. Conny nobell och sahara dynamite.
Answer to: "björn goop är en väldigt duktig kusk, dock övers"
|
|
Förstörde Björn Sahara??
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-07 21:30:45  björn goop är en väldigt duktig kusk, dock överskattad.
Answer to: "björn goop är en väldigt duktig kusk, dock övers"
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, MAX HUGO
|
hmm.. förstörde goop sahara??
de var väl nurmos o kretsen kring dem som valde att starta i elitloppet väl? klart björn gasar va som går när han vet vad han sitter bakom, han trodde väl att hästen var lite, lite bättre! men det sprack.. björn gjorde inga fel han bjöd på uppvisning för publiken men det klarade helt enkelt inte hästen de borde väl kretsen kring förståt?
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-03-07 22:13:44  hmm.. förstörde goop sahara??
de var väl nurmos o kretsen kring dem som valde att starta i elitloppet väl? klart björn gasar va som går när han vet vad han sitter bakom, han trodde väl att hästen var lite, lite bättre! men det sprack.. björn gjorde inga fel han bjöd på uppvisning för publiken men det klarade helt enkelt inte hästen de borde väl kretsen kring förståt?
Answer to: "hmm.. förstörde goop sahara??
de var väl nurmos o kretsen"
|
|
Exakt!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-07 22:53:16  hmm.. förstörde goop sahara??
Answer to: "hmm.. förstörde goop sahara??
de var väl nurmos o kretsen"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Björn sade före finalen att hästen INTE kändes bra, ändå körde han som han gjorde....
Han trodde kanske finalen var i försöket vad vet jag??
|
|
Reply
|
|
1
2
3
4
[ 5
]
6