1
2
3
4
[ 5
]
6
|
Cherry
|
Posted: 2010-01-09 15:32:03
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 3, COPPER BEECH
|
Ja det var verkligen inget imponerande. Men med tanke på vilket skräp han mötte och loppscenariot så kändes spik rätt given. Speciellt som han bara blev streckad på 60% medans det ända motbudet blev väl streckad på 35%
|
|
Reply
|
|
Gidde_Palema
|
Posted: 2010-01-09 15:39:26  Ja det var verkligen inget imponerande. Men med tanke på vilket skräp han mötte och loppscenariot så kändes spik rätt given. Speciellt som han bara blev streckad på 60% medans det ända motbudet blev väl streckad på 35%
Answer to: "Ja det var verkligen inget imponerande. Men med tanke på vilket skr&a"
|
Became a member: 2008-04-05
Forum posts: 2489
V 3, COPPER BEECH
|
*enda
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-09 15:54:30  Ser ingen häst och inget scenario som skulle kunna få Copper Beech att förlora detta. Inget open stretch, inget motstånd. Gratis spets och vem ska sen göra något. Denna häst har ju varit och kommer kanske vara aktuell för Elitloppet.
Answer to: "Ser ingen häst och inget scenario som skulle kunna få Copper Bee"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, SUPER LIGHT
|
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-09 15:57:43
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, COPPER BEECH
|
vart slutade tunk nafets?
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2010-01-09 16:23:40
Answer to: "Om denna häst är aktuell inför elitloppet så ska jag s"
|
V 3, COPPER BEECH
|
Visar ingen Elitloppsform nu men det är nog inte planerat heller.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-09 16:33:40  Visar ingen Elitloppsform nu men det är nog inte planerat heller.
Answer to: "Visar ingen Elitloppsform nu men det är nog inte planerat heller."
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, SUPER LIGHT
|
Grenka..trodde du var vassare på trav än att du ska säga att denna kuse är aktuell för elitloppet!?
Fattar inget faktiskto(
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2010-01-09 16:53:40  Grenka..trodde du var vassare på trav än att du ska säga att denna kuse är aktuell för elitloppet!?
Fattar inget faktiskto(
Answer to: "Grenka..trodde du var vassare på trav än att du ska säga at"
|
V 3, COPPER BEECH
|
Inte som den är nu men det är långt kvar till sista söndagen i maj. I form på sommarbana är han givetvis aktuell.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-09 16:55:28  Inte som den är nu men det är långt kvar till sista söndagen i maj. I form på sommarbana är han givetvis aktuell.
Answer to: "Inte som den är nu men det är långt kvar till sista sö"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, SUPER LIGHT
|
JAG LOVAR HÄR O NU.
OM hästen är i startlistan sista helgen i Maj..ska jag bjuda dig hela söndagen på öl.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-09 17:11:21  JAG LOVAR HÄR O NU.
OM hästen är i startlistan sista helgen i Maj..ska jag bjuda dig hela söndagen på öl.
Answer to: "JAG LOVAR HÄR O NU.
OM hästen är i startlistan sista helgen"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, COPPER BEECH
S 3, COPPER BEECH
|
Hästen var missgynnad av banan idag, men vinner ändå guld över elitloppsförutsättningarna.
Inga värstingar till motstånd, men han vinner ändå, och det är ingen open stretch på Solvalla.
Långt kvar som sagt, men det är svårt att sätta ihop 16 hästar i nuläget?
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-01-09 19:03:31  JAG LOVAR HÄR O NU.
Answer to: "JAG LOVAR HÄR O NU.
OM hästen är i startlistan sista helgen"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 3, COPPER BEECH
|
Något Elitlopp blir det knappast för Copper Beech men han är definitivt inte så dålig som du verkar tycka, han kan göra riktigt bra lopp när han är i form. Idag var han inte imponerande men som väntat var motståndet så dåligt att det inte spelade nån roll.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-09 19:57:23  Något Elitlopp blir det knappast för Copper Beech men han är definitivt inte så dålig som du verkar tycka, han kan göra riktigt bra lopp när han är i form. Idag var han inte imponerande men som väntat var motståndet så dåligt att det inte spelade nån roll.
Answer to: "Något Elitlopp blir det knappast för Copper Beech men han ä"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, SUPER LIGHT
|
Nämn ETT lopp där han har imponerat...ska bli kul att få datumet på de loppet så jag kan kolla i lopp arkivet.
Vänligen kolla de lopp han vunnit VEM som är 2:a
Sedan kan vi snacka om han ÄR bra eller INTE.

|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-09 20:05:20
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, SUPER LIGHT
|
Han gjorde väl ett ok lopp på Färjestad vill jag minnas i September 08???? Vet inte vem han slog dock...
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-01-09 21:27:05  Nämn ETT lopp där han har imponerat...ska bli kul att få datumet på de loppet så jag kan kolla i lopp arkivet.
Vänligen kolla de lopp han vunnit VEM som är 2:a
Sedan kan vi snacka om han ÄR bra eller INTE.

Answer to: "Nämn ETT lopp där han har imponerat...ska bli kul att få da"
|
V 3, COPPER BEECH
|
Under 2008 sprang han ju låga 11-tider på beställning och vann flera guldlopp, bl.a. i det loppet som Vettne pratar om. Så långt tillbaka räcker tyvärr inte lopparkivet och under 2009 startade han ju mest utomlands, gjorde några bra lopp i Frankrike t.ex. Så han är klart kapabel i nuvarande klass utan att för den skull vara en topphäst.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-01-10 01:14:41 Edited(1): 2010-01-10 03:12:05
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 3, COPPER BEECH
S 3, COPPER BEECH
|
Är nog på Jongyls linje här. Inte fan är det (eller nånsin har varit) Elitloppsmatrial..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-10 15:36:05
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, SUPER LIGHT
|
Strong Box - Action Dot -Ganniway-Abadan As-Mr Meatball-Delvin Brodde-Ron Keeper-Sanda Spirit-Stas Hazelaar-Totti Bob-Quito Gold-Finish First-Vanilla Sky-Bourbon Jazz-Tunk Nafets-First Line on Sec-Beijing Man-Robinson Starlight-Swept To Victory-Kocabar-Star Running-Super Light..........
Vad har dessa KANON HÄSTAR gemensamt??
Jo dom har lyckats bli 2:a bakom elitlopps aktuella Cooper Beech.
Kan bara konstatera att OM någon tror att denna häst som nio åring kommer medverka i elitloppet 2010...ja då MÅSTE det vara väldigt dåligt med starthästar sista helgen i maj.

|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-10 15:38:16
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, COPPER BEECH
|
Ron Keeper gammal favvo häst 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2010-01-10 15:55:43  Under 2008 sprang han ju låga 11-tider på beställning och vann flera guldlopp, bl.a. i det loppet som Vettne pratar om. Så långt tillbaka räcker tyvärr inte lopparkivet och under 2009 startade han ju mest utomlands, gjorde några bra lopp i Frankrike t.ex. Så han är klart kapabel i nuvarande klass utan att för den skull vara en topphäst.
Answer to: "Under 2008 sprang han ju låga 11-tider på beställning och "
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
På beställning och på beställning. Han lekte hem ett par lopp på låga 11 tider utan att få minsta motstånd. På Elitloppet krävs det höga 09 tider med dom förutsättningarna...... Ålaråökarn har sprungit fortare. Finns väl knappt en häst som sprungit över miljonen längre som INTE har sprungit låga 11 tider nångång. När Copper "lekte på beställning" på Åby i Maj 08 (vilket är ett tag sen) så sprang EXCALLIBUR precis lika fort i ett lopp stängt vid 690000! Kanske var en ganska snabb bana den dan?
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-01-10 16:23:15  På beställning och på beställning. Han lekte hem ett par lopp på låga 11 tider utan att få minsta motstånd. På Elitloppet krävs det höga 09 tider med dom förutsättningarna...... Ålaråökarn har sprungit fortare. Finns väl knappt en häst som sprungit över miljonen längre som INTE har sprungit låga 11 tider nångång. När Copper "lekte på beställning" på Åby i Maj 08 (vilket är ett tag sen) så sprang EXCALLIBUR precis lika fort i ett lopp stängt vid 690000! Kanske var en ganska snabb bana den dan?
Answer to: "På beställning och på beställning. Han lekte hem ett "
|
V 3, COPPER BEECH
|
Just det, han lekte hem loppen på låga 11-tider utan motstånd, vilket bör betyda att han hade kunnat gå ner på 10-tider om han blivit utmanad. Och du behöver inte påpeka för mig att han inte räcker i Elitloppet, det har jag aldrig påstått. Och när Ålarökarn sprang 11.0 var han oplacerad, dvs det var en medhängartid vilket inte går att jämföra med en segertid. Och Excallibur är en helt okej häst, skulle säkert också ha vunnit det här loppet från ett bra spår.
Min poäng är att Copper Beech är en häst som räcker långt i normala gulddivisioner, framför allt under vintern, vilket alla inte verkar ha förstått.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2010-01-10 16:35:52  Just det, han lekte hem loppen på låga 11-tider utan motstånd, vilket bör betyda att han hade kunnat gå ner på 10-tider om han blivit utmanad. Och du behöver inte påpeka för mig att han inte räcker i Elitloppet, det har jag aldrig påstått. Och när Ålarökarn sprang 11.0 var han oplacerad, dvs det var en medhängartid vilket inte går att jämföra med en segertid. Och Excallibur är en helt okej häst, skulle säkert också ha vunnit det här loppet från ett bra spår.
Min poäng är att Copper Beech är en häst som räcker långt i normala gulddivisioner, framför allt under vintern, vilket alla inte verkar ha förstått.
Answer to: "Just det, han lekte hem loppen på låga 11-tider utan motst&arin"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Det håller jag med om. Tror jag kom lite fel in i diskussionen då jag inte orkat läsa alla inlägg och fick för mig att det hela gick ut på om han skulle vara en seriös kandidat för elitloppet eller inte. Givetvis är det en bra häst som duger gott i Guld när han är i form och förutsättningarna passar.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-01-10 18:06:35  Det håller jag med om. Tror jag kom lite fel in i diskussionen då jag inte orkat läsa alla inlägg och fick för mig att det hela gick ut på om han skulle vara en seriös kandidat för elitloppet eller inte. Givetvis är det en bra häst som duger gott i Guld när han är i form och förutsättningarna passar.
Answer to: "Det håller jag med om. Tror jag kom lite fel in i diskussionen d&arin"
|
V 3, COPPER BEECH
|
Okej då är vi överens. Diskussionen började mycket riktigt om Elitloppet men sedan gick det över till huruvida han är en "bra" häst eller ej. Förståeligt att man inte orkar läsa igenom allt snack här 
|
|
Reply
|
|
1
2
3
4
[ 5
]
6