1
2
[ 3
]
4
5
6
|
|
Posted: 2010-01-06 20:14:46  Lägg ner nu..
Answer to: "Lägg ner nu.."
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, STAR RUNNING
|
Okej... om jag är så otroligt störande så visst. Vet fortfarande inte vad jag har gjort för fel?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-06 20:51:42
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, COPPER BEECH
S 3, COPPER BEECH
|
Expressen
VEM TAR SPETS?
Ingen kan ens utmana
Copper Beech som glider
till spets.
VÅR VINNARE
Copper Beech fick se sig
slagen av Bobtail senast
men svarade för en fullt
godkänd insats.
– Han verkar fortsatt fin
och i Kalmar finns det ingen
open stretch, säger
Conny Lugauer med ett leende.
– Copper Beech fick ett bra spår och jag tycker att det
ser ut som en god vinstchans. Han kommer att tävla
barfota fram. Skulle det inte gå att köra så kommer jag
att stryka Copper Beech.
UTMANARNA
Korvet Klintholm var oplacerad senast.
– Han var lika bra som vanligt men vi hade otur när
Skogans Joker hade en dålig dag och inte gick framåt,
säger Steen Juul.
– Jag räknar med en bra insats och tror att Korvet
Klintholm är med där framme. Men visst känns det som
om segerchansen försvann i lottningen.
Harmonic Silvio har fått ett tråkigt läge men han trivs
på distansen och har gått bra i Kalmar och för Goop.
SE UPP FÖR…
Super Light öppnade rappt senast på Solvballa och tog
hand om ledningen. Han har ingen möjlighet att hinna
förbi Copper Beech men bör få ett bra läge och ska inte
nonchaleras.
SÅ OFTA VINNER FAVORITEN
Favoritseger:..........47% Fjärdehandare:.............12%
Andrahandare: ......18% Skräll (5–12): ..............14%
Tredjehandare: ........9%
• Guld, autostart, 1 640 meter
SÅ OFTA VINNER KUSKEN
Conrad Lugauer vinner med 33% av sina favoriter på
V75 (4/12).
VÅR RANKING
3 Copper Beech
8 Korvet Klintholm
12 Harmonic Silvio
4 Super Light
5 Bambino Banker
6 Tom Raider
1 Tunk Nafets
9 Conrads Epilog
2 Witness to History
11 Star Running
10 Stargirl
7 Narval d’Ecajeul
Publicerat 5 januari 2010
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-06 21:35:17
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, COPPER BEECH
S 3, COPPER BEECH
|
Aftonbladet
Tipsettan
Copper Beech drog hårt i ledningen på open stretch-banan Åby senast men när smygkörda hästar fick chansen över upploppet kunde han inte stå emot. Den här gången kan Conrad Lugauer vara mer taktisk. Vi spikar honom i förhoppning om att han leder runt om.
Motbuden
Super Light kan spurta som få. Tunk Nafets lös av form senast. Intressant med tur på vägen.
Skrällbudet
Tom Raider är bättre än raden antyder.
Spetsbudet
Copper Beech. Men om Bambino Banker laddas för fullt är han ett allvarligt hot, och i så fall är vår spik i förlustfara.
Statistikvinnaren
På kort distans har Copper Beech ruskigt fina statistiken 13 segrar på 21 starter i Sverige.
Vår rankning
3 Copper Beech
4 Super Light
1 Tunk Nafets
8 Korvet Klintholm
9 Conrads Epilog
6 Tom Raider
5 Bambino Banker
12 Harmonic Silvio
2 Witness to History
11 Star Running
10 Stargirl
7 Narval d’Ecajeul
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-07 00:53:21
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, COPPER BEECH
|
WITNESS TO HISTORY luckan kommer på lördag, oj fy fan va det blir pengar på lördag! Vilken skrällomgång det blir !
|
|
Reply
|
|
Gidde_Palema
|
Posted: 2010-01-07 02:26:56  WITNESS TO HISTORY luckan kommer på lördag, oj fy fan va det blir pengar på lördag! Vilken skrällomgång det blir !
Answer to: "WITNESS TO HISTORY luckan kommer på lördag, oj fy fan va det bli"
|
Became a member: 2008-04-05
Forum posts: 2489
V 3, COPPER BEECH
|
Det kan bli bra betalt på Lördag. Men däremot så kommer inte Witness to History vinna.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-01-07 03:31:05
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 3, COPPER BEECH
S 3, COPPER BEECH
|
Hmm...
Copper får en hyfsat lätt ledning o Jansson med Witness i rygg. Men får en het Tom Raider med Oscar Nilsson i dödens? Lugauer får då för sig nåt fantastiskt taktiskt drag o genar över innerplan, diskas o gnäller på överfallet. Dött lopp mellan övriga utom Star Running som trots att han får loppet som vanligt bara tar en plats..
Inte helt orealistiskt va?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-07 11:03:11
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, COPPER BEECH
|
spik copper! kan inte förlora på han igen!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-07 17:51:32  Hmm...
Copper får en hyfsat lätt ledning o Jansson med Witness i rygg. Men får en het Tom Raider med Oscar Nilsson i dödens? Lugauer får då för sig nåt fantastiskt taktiskt drag o genar över innerplan, diskas o gnäller på överfallet. Dött lopp mellan övriga utom Star Running som trots att han får loppet som vanligt bara tar en plats..
Inte helt orealistiskt va?
Answer to: "Hmm...
Copper får en hyfsat lätt ledning o Jansson med Witnes"
|
Became a member:
Forum posts:
|
kolla unibet... borde ge en slant...
kan bara höra en kommentatorsröst från nån som jag inte vet vad han heter i huvet som hela tiden säger NARVAL D'ECAJEUL... måste vara den bästa motiveringen nånsin här inne...
copper blir för hårt streckad.
super light tror jag inte på.
dansken försvann.
goop är bästa kusken.
untersteiners var bara på promenad sist.
bambino banker har fin form och har slagit likvärdigt motstånd innan.
knut stefan vinner. spik.
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2010-01-07 19:54:16
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 4, SUPER LIGHT
|
Jag kan ju säga att Copper o Bambino är startraketer utöver det vanliga och Erik brukar sätta allt på ett kort, så det är nte alls säkert att Conrad vinner här inte....kan vi få en 1.06 öppning här så kryper dom i mål. Se upp för en speedig 3:e häst. 
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2010-01-07 19:56:34
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 4, SUPER LIGHT
|
B_Good sorry igen....men Bambino ä mycket snabb ut, tror han kan ta spets t.o.m......Banken??? eller var det Banker??? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-07 20:36:38
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, SUPER LIGHT
S 3, COPPER BEECH
|
Om barfotabalansen blir möjlig tror jag ingen rår på gamlingen faktiskt.
Kanon att se att copper beech stiger i % kan vara fel ute här men ja tror westholm grejar det.
Det roliga med trav är att man ändrar sig med veckan som går, förhoppningsvis vinner man på det. Det gäller att pricka in tajmingen rätt och lämna in sitt system när man har 7an. Vilket inte alltid är så lätt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-07 22:06:14
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, COPPER BEECH
S 3, COPPER BEECH
|
Timos ranking V75-3: A: 3-4-1 B: - BC: 5-12-9 C: 2-6-11 D: 10-7
Spetsstriden: Inget snack – Copper Beech till ledning. Super Light eller Bambino Banker om Copper blir struken.
I Gulddivisionen finns en klar favoritduo och och jag rankar också 3 Copper Beech och 4 Super Light först, men kryddar a-gruppen med en mycket formstark 10-åring. Copper Beech kördes bort senast då Conrad onödigt ryckte undan i sista sväng och fick en stum häst samtidigt som Bobtail fick luckan i god tid från tredje inner. Loppet i kroppen bör i alla fall höja formen ytterligare hos Copper Beech som tar hand om ledningen utan snack. Han är dock helt beroende av att tävla åtminstone utan framskor och Lugauer säger att han ska stryka sin häst om banan inte tillåter detta. Det ska dock mycket till innan en tränare stryker en favorit i Gulddivisionen med en drömuppgift framför sig och jag tror mer på att man chansar och startar utan framskor om det är gränsfall, vilket kan innebära flopp. Super Light är en tolvåring utan ålderskrämpor och senast var han tapper efter att ha varit inblandad i tuff och utdragen öppning på den krävande banan i ett överpacat lopp som spurtvanns av Acclaim. Har blivit allt snabbare från start och bör vara tidigt i kontakt med den något veke ledande favoriten, vilket kan fälla avgörandet. Att Super Light dessutom gick starkt på ”vinterbana” på Bergsåker näst senast visar att hans plastade hovar grejar även sådant underlag. Mitt tredje streck i a-gruppen blir 1 Tunk Nafets. Ja, jag vet att han blir över från start och bara har en karriärseger över kort distans. Men jag vet också att han såg dunderfin ut senast i 11-avslutning sista 700 på den osnabba banan, med norska huvudlaget oryckt och med till synes gott om kräm kvar i linorna. Tioåringen har vunnit en guldfinal på ”vintersommarbana” och är gynnad av sådant underlag gentemot sina konkurrenter. Det gäller dock ”bara” att det löser sig från tredje-, fjärde invändigt... På min systemram streckas även 5 Bambino Banker som spurtade sylvasst näst senast och nu får ett helstängt huvudlag på sig över sin favoritdistans. Även 12 Harmonic Silvio platsar på mitt system. Har ett formnhöjande lopp i kroppen och stortrivs på Kalmar. Har dessutom tagit sina fyra senaste Nurmos-segrar över kort distans och har vunnit två av sex starter med Björn Goop i sulkyn. 9 Conrads Epilog är ynglingen i gänget och han fick utdelning på formen senast efter att ha sett riktigt fin ut i tre starter efter vila innan. Skrällvann korta E3-finalen på en 12-tid tillsammans med Johan Untersteiner via sylvass spurt för 1,5 år sedan och rygg på Witness to History är inte alls tokigt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-08 04:30:49
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, COPPER BEECH
|
Tänk att jag ger vika... blir spik på C.B! 
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2010-01-08 12:46:59
|
Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
V 3, COPPER BEECH
|
Jag funderar på att spika Copper Beech men då bryter jag mot lagen.
§1 Spika ALDRIG Conrad Lugauer
Iofs finns bara ett motbud den här gången(Super Light).
Har lite feeling för Harmonic Silvio men senast min feeling gick in var .. .. .. så längesedan att jag inte kommer ihåg när det var.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-08 14:20:22
|
Became a member:
Forum posts:
|
Han tycker att ni som spelar först ska kolla in banan på lördag och se vilken balans hästarna ska ha.
– Jag har hört att Conrad Lugauer ligger mycket lågt om Copper Beech måste gå med skor runt om. Skor bak är okey, men fram måste det vara barfota
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-08 14:30:57
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, TUNK NAFETS
|
Men spikar ni som alla andra vinner ni inga stora pengar 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-08 14:39:52
|
Became a member:
Forum posts:
|
men ska säga att dan widegren laddade allt vad han hade senast men komm inte förbi den första så tunk nafets NEJ!!! trots att han gillar hårda bannor
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-08 14:54:17
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, TUNK NAFETS
|
Nej Tunk Nafets har inte direkt övertygat men jag kan inte bestämma mig. Hamnar Copper i ledningen och Super Light ligger och pressar så öppnar det ju upp för andra. Varför inte Bambino Banker eler Harmonic Silvio som andra nämnt.
Nej ska man lyckas lösa det här loppet så måste man vänta in i det sista med att lämna in systemet så man vet hur banan blir.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-08 15:07:38
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, COPPER BEECH
|
letar du efter motbud till copper och super så är det endast bambino som har nåt att komma med. men det är min uppfattning av det hela 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-08 16:09:54
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, SUPER LIGHT
S 3, COPPER BEECH
|
Ta mig fan, jag går mot strömmen och spikar super light!  Tror den lilla Krigsmaskinen grejar det över Kalmars långa upplopp.
Men det är vad jag tror.
Spik Super Light!
|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
4